kick_ass17 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Trenger bare litt hjelpn her... når man har 2 maskiner i et nettverk skal det være muligheter for å komme seg inn på c$ mappa som altid er delt.. jeg trenger og komme inn på denne mappen som administrator.. kan ikke du skrive noe slikt som dette i kjør vinduet? eller tar jeg feil.. får ikke til \datamaskinnavn\%administrator%\c$\ Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 litt avhengig av hvordan "målmaskinen" er konfigurert skal dette kunne funke: C:\>NET USE \\TARGET\IPC$ * /USER:"" her er TARGET ip-adressen eller navnet på maskinen Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 C:\>NET USE \\TARGET\IPC$ * /USER:"" for og ta et eksempel blir det slik : c:\>NET USE\\Torivarspc\ipc$ * /USER:"" mulig jeg er litt grønn her men hva står alt dette for ipc$ */USER:"" Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 mulig jeg er litt grønn her men hva står alt dette for ipc$ */USER:"" ipc$ */USER:"" såvidt jeg husker logger ipc$ deg på et hidden share på hardisken/partisjonen c. du kan eventuelt bytte ut denne bokstaven med d, e ++ hvis du vil koble deg opp til andre partisjoner.. resten betyr bare t du kobler deg opp ved hjelp av NULL SESSION... Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 får bare en melding om at den kan være flyttet eller noe.. kan ikke nås Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 \\<datamaskin-navn>\c$ Det forutsetter at det ikke er slått av, og du trenger administrator passordet for å kunne gå inn på det. Lenke til kommentar
kick_ass17 Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 da kommer det opp at jeg kan logge meg på som gjest, og det kan jeg ikke skifte på.. jeg vil logge meg på som administrator Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Flyttes til windows sidan det ahr med nettverksdeling i windows. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå