mikaelt Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Noen som vet om en guide hvor jeg kan lære hvordan å sette opp en terminal server der klientene kan koble til med Remote Desktop og Terminal Services Client? Jeg har kjøpt lisenser, trenger nå bare å vite hvordan man gjør dette. ca. 10 brukere skal legges til. Dette er på en barneskole, der vi skal prøve ut dette. Endret 20. januar 2005 av mikaelt Lenke til kommentar
_bob_ Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Gå på add/remove programs på servern. Add/remove windows components. Der finner du Terminal Services og Licensing. Legg til disse så er alt klart til bruk. Du må forwarde tcp port 3389 i hvis brukerne skal kunne connecte hjemmefra hvis dere bruker lan ip på servern Hilsen _bob_ Lenke til kommentar
mikaelt Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 Takk for tipset:) Lenke til kommentar
Hagforce Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Må en ha noe klient for å koble til da Eller fungerer dette alla citrix slik at en kan bruke ie. Hvor sikkert er dette? Ser scannere at en annonserer denne tjenesten? Lenke til kommentar
PeR_FeKt Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Man kan bruke I.E til å koble seg til med. Last ned denne og installer på servern. http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en Har brukt den selv, og den fungerer greit. Mvh Trond Lenke til kommentar
Lickmastr Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Du bør legge brukerene til gruppa "remote desktop users." så du får kobla til serveren fra clienten;) Lenke til kommentar
Intimvask Skrevet 26. januar 2005 Del Skrevet 26. januar 2005 Når du har kommet et stykke, er det jo en god idé å sette opp GPO osgå.. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 1. februar 2005 Del Skrevet 1. februar 2005 Noen som vet om en guide hvor jeg kan lære hvordan å sette opp en terminal server der klientene kan koble til med Remote Desktop og Terminal Services Client? Jeg har kjøpt lisenser, trenger nå bare å vite hvordan man gjør dette. ca. 10 brukere skal legges til. Dette er på en barneskole, der vi skal prøve ut dette. Har du Windows 2003 eller 2000 Server, kan du følge denne guiden: Terminal Server Role Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå