Samtron87 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hvordan installerer jeg windows XP Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Du pytter cd-en inni cd-rom'en, går i BIOS og velger at CD-ROM er 1. boot system. Rebooter, og trykker en tast når det kommer opp noe som dette : "Trykk en tast for å boote fra cd..." Etter det, velger du partisjon, o.l. Lenke til kommentar
Samtron87 Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Men jeg har fått installert xp i en partisjon, også skal jeg starte pcen på nytt. Og da står det for installere xp trykk enter osv. Da må jeg lage ny partisjon? Gi meg en enkel guide? PLEASE Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Ta ut XP CD'en fra CD-rom spilleren din når du rebooter, så slipper du at installasjonsprogrammet starter på nytt igjen. Lenke til kommentar
Dobbelmoral Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 har du tatt ut cden? Hvis du starter opp med cden i etter å ha instalert xp trur jeg du får spm om å instalere det igjen Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg venter en ny S-ata harddisk på 250 GB som jeg skal partisjonere og innstallere Windows XP på,tenkte at Stasjon C som windows skal ligge på denne gangens skal være minst 10 GB da jeg med min gamle harddisk Hadde C til 6.24 GB noe som ble for lite etterhvert.Får snart nytt hovedkort også,Ausus A8N SLI Deluxe og jeg har tidligere ikke innstallert Windows. Det første jeg må gjøre blir vel å formatere hardisken,kan jeg gjøre det fra BIOS?Så var det å partisjonere den 250 GB S-ata hardisken slik at windows blir liggende på en partisjon kalt C og den skal være på ca 10 GB. Hvordan partisjonerer jeg hardisken før windows er innstallert? Kan jeg partisjonere fra BIOS eller må jeg innstallere Windows først på den nye hardisken og partisjonere etterpå slik at Windows blir liggende på en partisjon på 10 GB.Eller kan jeg formatere og partisjonere i mens jeg innstallerer Windows? Er fersk på dette.Så hvis noen kan lage en steg til steg bruksanvisning for hvordan gjøre dette er det flott Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Knopfix: Du kan pytte en Windows cd inn i cd-rom'en, og boote ifra den. Når du er inne i Windows installasjons/formatering programmet, så kan du lage partisjoner osv der. F.eks du lager en partisjon på 10GB, og en annen partisjon til resten. Så velger du at Windows skal installeres på 10GB's partisjonen, og på neste steg velger du at den skal formatere med NTFS. Når du er ferdig med installasjon av Windows etc, og er inne i Windows, så kan du bare høyreklikke på den andre partisjonen og velge formater der. Ikke quick format, men "vanlig" format. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Windows har en egen kategori her på forumet. Flyttes fra Annet om hardware (Windows har ingenting med hardware å gjøre) til Windows. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Takk for hjelpen Moltrez Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå