Re-Offender Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Til alle dere som er spent hva centrino2 "sonoma" måtte by på.. Sonoma: The Second Generation of Intel's Centrino Mobile Technology @Tomshardware Den nye generasjonen centrino byr på sata, hi def audio, PCIe og DDR2 i dual channel, men det mange husk at: - batteritiden ikke blir særlig lengere, dette mye pga økt forbruk på PCIe/skjermkort. Tester viser faktisk at batteritiden er dårligere enn i enkelte centrino1 systemer - ikke alle produsentene av bærbare kommer til å levere plattformen med hi def. audio og DDR2, centrino2 chipsettet kan også konfigureres med DDR1 og AC97 for å kutte kostnader - testene viser at forskjellen mellom centrino1 og 2 ligger jevnt over rundt +5%, prisen du må gi for et centrino1 system vil gi mest for pengene i skrivende stund Når det gjelder den nye WLAN løsningen så kan denne om ønskelig benyttes i ALLE bærbare med mini-PCI slot, jeg har selv "centrino2" WLAN i min 1557GLS (intel 2915abg), men mye bugs i driverne enda Endret 20. januar 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Takk for avmystifiseringen ArticOC. Flott å få høre den harde sannheten. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Tror nok det kan lønne seg å vente ca. 2-3mnd.. + at du må huske å sjekke om produsenten har valgt å benytte seg av DDR1 og AC97 (noe maaange kommer til å gjøre dette året pga DDR2 RAM pris) Endret 20. januar 2005 av ArticOC Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Ser for meg denne i mange HTPC som kommer fremover Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Ser for meg denne i mange HTPC som kommer fremover Prescott + HTPC = steke egg og bacon på kabinett toppen mens du står i stua Tror du får ganske rett i din spådom! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 genial løsning må vi jo innrømme. Mye ytelse og lite varme og energibruk, samt at de er klokkevillige. Skjermkortene som kommer nå suger jo nesten alt du har i din standard PSU. Dothan skal jo tåle 100 grader, vil denne også gjøre det? Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Dothan skal jo tåle 100 grader, vil denne også gjøre det? Skulle ha veddet mye penger på det ja.. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Etter å hatt Dothan i 1 mnd har jeg funnet ut at jeg er villig til å betale ekstra for å ha det stille i huset. Hadde en fx-53 som bråka så jævlig at naboen klagde på støy.... Vil tro at Sonama vil bite godt fra seg i ytelse. Faktisk er jeg overrasket at det ikke er mer fokus på disse produktene for de som skal ha seg stasjnære PC'er. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Etter å hatt Dothan i 1 mnd har jeg funnet ut at jeg er villig til å betale ekstra for å ha det stille i huset. Hadde en fx-53 som bråka så jævlig at naboen klagde på støy.... Vil tro at Sonama vil bite godt fra seg i ytelse. Faktisk er jeg overrasket at det ikke er mer fokus på disse produktene for de som skal ha seg stasjnære PC'er. Tror trenden vil bli PC`er med mindre støy og varme dette året! Noen som gidder å ta fram kalkulatoren og regne på hvor mange watt en HTPC med 2x6800ultra (SLI) med prescott på 3800MHz + alt det andre ville forbruke? 500W? Tror man kunne slått av varmekablene i stua uten å ha måtte ut i gangen for å ta på seg ytterjakka.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå