Gå til innhold

Centrino2 "Sonoma", hva de første testene viser..

Anbefalte innlegg

Til alle dere som er spent hva centrino2 "sonoma" måtte by på..

Sonoma: The Second Generation of Intel's Centrino Mobile Technology @Tomshardware

Den nye generasjonen centrino byr på sata, hi def audio, PCIe og DDR2 i dual channel, men det mange husk at:

- batteritiden ikke blir særlig lengere, dette mye pga økt forbruk på PCIe/skjermkort. Tester viser faktisk at batteritiden er dårligere enn i enkelte centrino1 systemer

- ikke alle produsentene av bærbare kommer til å levere plattformen med hi def. audio og DDR2, centrino2 chipsettet kan også konfigureres med DDR1 og AC97 for å kutte kostnader

- testene viser at forskjellen mellom centrino1 og 2 ligger jevnt over rundt +5%, prisen du må gi for et centrino1 system vil gi mest for pengene i skrivende stund

Når det gjelder den nye WLAN løsningen så kan denne om ønskelig benyttes i ALLE bærbare med mini-PCI slot, jeg har selv "centrino2" WLAN i min 1557GLS (intel 2915abg), men mye bugs i driverne enda :hrm:

Endret av ArticOC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å hatt Dothan i 1 mnd har jeg funnet ut at jeg er villig til å betale ekstra for å ha det stille i huset.

Hadde en fx-53 som bråka så jævlig at naboen klagde på støy....

Vil tro at Sonama vil bite godt fra seg i ytelse.

Faktisk er jeg overrasket at det ikke er mer fokus på disse produktene for de som skal ha seg stasjnære PC'er.

Lenke til kommentar
Etter å hatt Dothan i 1 mnd har jeg funnet ut at jeg er villig til å betale ekstra for å ha det stille i huset.

Hadde en fx-53 som bråka så jævlig at naboen klagde på støy....

Vil tro at Sonama vil bite godt fra seg i ytelse.

Faktisk er jeg overrasket at det ikke er mer fokus på disse produktene for de som skal ha seg stasjnære PC'er.

Tror trenden vil bli PC`er med mindre støy og varme dette året!

Noen som gidder å ta fram kalkulatoren og regne på hvor mange watt en HTPC med 2x6800ultra (SLI) med prescott på 3800MHz + alt det andre ville forbruke? 500W?

Tror man kunne slått av varmekablene i stua uten å ha måtte ut i gangen for å ta på seg ytterjakka.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...