wanderlust Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Lurer på om noen vet at dette objektivet, som kommer i pakke med 300d, passer Canon d60? Canon d60 er som kjent tar canon EF linser, men her er det snakk om EF-S. Takk for tips. Mvh Lenke til kommentar
eitp Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Nei, dette objektivet passer bare til 300d og 20d i utgangspunktet. Noen har visstnok modifisert det til å passe til 10d. Det er ikke noe jeg hadde brydd meg med. SÅ godt er det ikke. Lenke til kommentar
wanderlust Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Jo, takk. Men dette er da billig ihvertfall. Har nemlig kjøpt meg 60d uten at jeg har Canon-optikk fra før og må vente litt til jeg kan ha råd for en bra linse. Og dette fant jeg meget billig som brukt. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Det kommer litt an på hva du har tenkt å ta bilder av, men jeg ville heller anbefalt Canons EF 50mm f/1.8 II. Du mister vidvinkelen, men du får til gjengjeld et mye mer lyssterkt objektiv. Etter jeg kjøpte dette, har kit-linsen min støvet ned. Koster en tusenlapp i de fleste butikker. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Som sagt så kan den kun brukes på Canon 20D og 300D. Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Å modifisere denne for å bruke på D30/D60/10D eller andre Canon-dSLR med APS-størrelse bildebrikke men manglende støtte for EF-S er altså mulig, men å gjøre dette er antakelig ikke så stort poeng for å få et litt labert objektiv til å virke. Finner du derimot en EF-S 10-22 e.l. som du kan ha nytte av, skal det gå an å modifisere den.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå