Gå til innhold

Ingen som så FBI på nrk den 19. ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan si hva man vil om repotasjens tekniske innhold som at Novell har kjøpt linux, at de ikke sa GNU/Linux etc, og at den største forskjellen var at menyen var på venstre side. Det som var en fantastisk ting var at selv mamma skjønte at det finnes et alternativ til M$. Og det kan godt sammenlignes med å flytte fjell. Hurra for NRK.

Lenke til kommentar

flott av nrk aa ta opp dette temaet, og jeg synes at innslaget var veldig bra laget med tanke paa hvem som er maalgruppen. Pengene som kan spares ved bruk av skolelinux, elevene som liker det, installasjon er enkel, openoffice duger og er lett forstaelig for en som ikke har peiling paa data.

Smaa faktafeil som "novell-greia" er tilgitt for en ellers "pro-linux" reportasje som denne

Ot: stor takk til zzzneo for glimrende hack til nrk nett tv.

Lenke til kommentar

Hvis denne feilinformasjonen faktisk stemmer så får dere sende dem en mail og tipse dem om det, er litt kjedelig hvis dem som et forbrukerprogram tar og sender ut feil informasjon. :)

Selv har jeg emmigrert over til Ubuntu på jobbmaskinen og like det ganske godt, alt går så mye lettere, og ikke kostet det flere hundre heller :wee:

Lenke til kommentar

Angående MPlayer så har jeg løst det ved å sette noembed=1 i /etc/mplayerplug-in.conf

Men igjen: hva er galt med mplayer-plugin?

Aner ikke -- den fungerer utmerket i mine øyne.

*ser på morgensending nå*

Endret av søppel
Lenke til kommentar
flott av nrk aa ta opp dette temaet, og jeg synes at innslaget var veldig bra laget med tanke paa hvem som er maalgruppen. Pengene som kan spares ved bruk av skolelinux, elevene som liker det, installasjon er enkel, openoffice duger og er lett forstaelig for en som ikke har peiling paa data.

Smaa faktafeil som "novell-greia" er tilgitt for en ellers "pro-linux" reportasje som denne

Ot: stor takk til zzzneo for glimrende hack til nrk nett tv.

Jeg har ikke sett reportasjen (fikk ikke med meg tråden før nå, har vært bannet siden lille julaften etter tumulter i pol/rel... tsk tsk), men hvis jeg har forstått dette riktig, er det en skandale.

At innslaget er, som du sier, positivt, hjelper ikke når det er overstrødd av faktuelle feil. Det er ingen "småfeil" at "Novell har kjøpt opp Linux". Hadde NRK gått ut og sagt at Chevron Texaco har kjøpt opp Statoil eller at oljeprisen nå ligger på $5000/fatet, hadde det blitt oppvask dagen etter, selv om dette i bunn og grunn er ting som bare interesserer en spesiell nisje. En feil blir ikke mindre viktig kun fordi det er "geeker" som legger merke til den.

Og når det gjelder fri vs. gratis og slikt, er argumentet jeg hører mye om at "Ola Nordmann er jo helt ny på dette, la oss ikke forvirre ham" bare bullshit. Når Ola Nordmann er helt blank på området, er det mye greiere å få inn ideologi og termer, enn å la ham gå og tenke på "gratis opensource" hele livet, for så å rette på dette til "fri programvare".

Lenke til kommentar
Hvis denne feilinformasjonen faktisk stemmer så får dere sende dem en mail og tipse dem om det, er litt kjedelig hvis dem som et forbrukerprogram tar og sender ut feil informasjon. :)

Blir bare som forskjellen mellom

Firma kjøper kjent bensinmotor-produsent!

og

Firma kjøper bensinmotoren!

Men så lenge det er slike "data-ting" så er det jo ikke viktig, fordi ingen bryr seg, right?

Lenke til kommentar
Akkurat det står det faktisk på NRK sine nettsider at man skal gjøre :p

Men igjen: hva er galt med mplayer-plugin?

AAAAH!!! Eg har brukt «mozplugger» fram til no. Eg trudde eg brukte mplayer-plugin - men akk, nei.

No la eg inn mplayer-plugin, og WOOW! Han eig jo! Kjempeherlig :D:D Super plugin!

Lenke til kommentar

Blir bare som forskjellen mellom

Firma kjøper kjent bensinmotor-produsent!

og

Firma kjøper bensinmotoren!

Men så lenge det er slike "data-ting" så er det jo ikke viktig, fordi ingen bryr seg, right?

Pluss at det sikkert ikke var fler enn 10.000 som så på programmet. Og alle de var sikkert pensjonister.

Lenke til kommentar
Hva er "mozplugger" ?

integrering av OOo, mplayer/xine, xmms osb i mozilla... Det kan brukast til å implemtentere altslags,

alt fungerer ikkje like godt då. :] Men eg tok han vekk, ekle saken.

Ah!

Aner ikke om jeg har mozplugger, men den skjønner i alle fall hva som skal åpnes hvor avhengig av "system defaults". :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...