zzzneo Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Sjekk ut nrk nett tv. De tok opp windows vs linux.. blant annet har "Novell kjøpt opp Linux" ta en titt Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 blant annet har "Novell kjøpt opp Linux" Fikk ikke sett de. Men har Novell kjøpt opp Linux? Faen, og... Lenke til kommentar
Øyst Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Amerikanske selskaper... de kjøper opp alt mulig Lenke til kommentar
Fuzzbin Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Artig debatt på hjemmsidene til fbi og. På mange måter er det faktisk litt interessant lesing, fordi mange av innleggene representerer "den vanlige bruker". Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 blant annet har "Novell kjøpt opp Linux" Fikk ikke sett de. Men har Novell kjøpt opp Linux? Faen, og... fikk ikke sett? se nå da ligger ute på nett-tv til nrk Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Jeg så det nå... Forbanna tulleprogram som oppklarer nesten ikke en ting. Men de gir i hvert fall uttrykk for at det er mulig å bruke annen programvare enn windows, og at skoleelevene liker det. Ellers, så var det ikke mye å skryte av. btw. han windowsguruen så jo ut som om han hadde pisset i buksa. Han forsvarer seg selv med å bruke faguttrykk som arkitektur osv. Samme prisnivå? My ass. Linux herjer seg oppover på rangstigen, og det er bra. EDIT: "Novell kjøpt opp Linux?" NEI, de har kjøpt opp SuSe. Endret 20. januar 2005 av huf Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) !#¤%"!#!! for en teit nett-tv Opera hadde ikke riktig plugin, og både Konqueror og Firefox hang seg (mulig dette er Mandrake sin skyld). Men for de av oss som ønsker å ta vare på slike ting så er det bare å dra en rask en: mplayer -dumpstream mms://straumod.nrk.no/root02/FBI/2005-01-19/FBI_19_01_05_900_WM_20050119_193000.wmv Deretter mplayer -fs stream.dump for å se på mens den streamer (man kan ikke søke, så man må vente før Linux-innslaget kommer). Ang. "Novell kjøpte Linux" og "forskjellen mellom Windows og Linux er at den ene verktøylinjen i skriveprogrammet er på venstre side" syntes jeg er amatørmessig, de burde spart seg. Edit: Man kan selvfølgelig bare kjøre mplayer mms://straumod.nrk.no/root02/FBI/2005-01-19/FBI_19_01_05_900_WM_20050119_193000.wmv hvis man ikke gidder å lagre den (tar 156Mb). Endret 20. januar 2005 av Cronius Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Ang. "Novell kjøpte Linux" og "forskjellen mellom Windows og Linux er at den ene verktøylinjen i skriveprogrammet er på venstre side" syntes jeg er amatørmessig, de burde spart seg. Nettopp derfor min reaksjon. Tåpelig. !#¤%%# Lenke til kommentar
Fuzzbin Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 For folk som ikke har hovedfag i flamewars syntes jeg faktisk programmet var greit nok. At Novell har kjøpt linux og at menyen er på venstre side er ikke noe som fester seg hos folk. Budskapet til programmet var følgende: 1 Linux er et billigere alternativ til Windows 2.Linux er greit og enkelt å bruke for de fleste. 3. Det er ikke så veldig forskjellig å bruke Windows og linux. (Bortsett fra at menyen er på venstre side da..) Tror mange hadde falt av hvis man hadde begynt med "Øyyyy det heter GNU/Linux for f..." og slik argumentasjon. Lenke til kommentar
zzzneo Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 joda... du har nok rett Fuzzbin Bra at slike innslag kommer på tv.. men synes nå allikevel de burde gjort litt mer research før de laget programmet men uansett... positivt med slike innslag Lenke til kommentar
raakken Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Artig debatt på hjemmsidene til fbi og. På mange måter er det faktisk litt interessant lesing, fordi mange av innleggene representerer "den vanlige bruker". Er ikke linux "nerd" men mange av de innleggene gjorde meg forbannet Sånn forbanna lavmålinnlegg har jeg ikke sett. Sitat: Det er skjelden en "grei" maskin stopper -Det er trygges når det gjeldet Firewall og antivirus -JEG synes microsoft er enklere en linux (synes det ser rotete ut) -Micorsoft følger med de fleste dataer i butikker akkurat nei.... Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 "steinabi@online" er en artig skrue.. Microsoft oppdaterer jevnlig etter at feil oppdages. Servicepakker fortsetter der forrige slapp og maskinen er dermed oppdatert fullstendig da siste "pakke" er installert. I Linux er dette mye mer komplisert. Grunnen er at oppdateringer ikke er sekvensielle, men kommer ettersom en eller annen oppdager en feil i systemet. For at en Linuxmaskin skal være oppdatert med samtlige "patcher" får man ikke tid til stort annet. Linux er basert på Unix. Dette ble utviklet på 70 tallet bl. a. av Gates. Det er mulig at man kan endre et Linux system,men hvor mange er i stand til det??Enhver som har studert Linux mer inngående bør vite at dette langt fra er så sikkert som man skal ha det til. Oppgraderinger er ikke synkroniserte, det myldrer av feil og bugs fordi personer "forbedrer" løsninger osv. Quotes fra andre: Microsoft har mange flere muligheter og norton security, ad-aware,.... Skolelinux koster 0,- men skal du kjøpe linux til hjemmebruk.. koster det 350 - 400 kroner.. Microsoft har meget godt kvalifiserte personer til utviklingen, men systemet er kanskje blitt noe stort og uoversiktlig etter hvert. Uansett er dette det klart beste og på sikt rimeligste alternativet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 HAHAHA!! linux utviklet av gates? pøh... linux til hjemmebruk 350-400 kr?? nå fikk jeg meg en god latter Lenke til kommentar
ratix Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Irriterer meg at de sender sånt på TV, fullt av feilinformasjon. Amatører er de! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 $ wget http://elzapp.com/FBI-linux.mpeg Det er bra at de viser det på TV. Sikkert mange som nå har innsett at det finnes alternativer! Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 De kunne godt gjort mer research, for det var et par ting der som var feil. Men det er selvfølgelig positivt at de tar opp emnet og gjør folk bevisst på at det finnes andre alternativer enn Windows. Det siste året har linux fått enestående maskinvarestøtte. Håper det fortsetter slik. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 2500 kr for Windows er vel litt i overkant av reell pris? Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 2500 kr for Windows er vel litt i overkant av reell pris? Ikke hvis man kjøper retail-versjoner av f.eks Windows XP. Det er ikke alle som vet at man kan trikse og kjøpe OEM-versjoner sammen med noe billig møkkahardware og spare masse penger. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) 2500 kr for Windows er vel litt i overkant av reell pris? Nei, det er det faktisk ikke. Fullversjonen av Windows XP Home Edition (ikke OEM) ligger i overkant av 2000 kr. Fullversjonen av Windows XP Professional ligger 1000 kr + over der igjen. Endret 20. januar 2005 av stigfjel Lenke til kommentar
ratix Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Herregud! For en dårlig reportasje, jeg lager subtitles. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå