ManagHead Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Er kildekoden til SuperPi åpen? Slik at man kan kompilere sin egen versjon? Hvis det er tilfelle så tror jeg ikke det er noe problem å øke ytelsen med 3-5 ganger. SuperPi ble jo skrevet for rundt 10 år siden og den offisielle versjonen er ikke optimalisert for hverken MMX, SSE, SSE2, SSE3, 3DNow!, 3DNow! Enhanced, eller noen andre moderne instruksjonssett. Det eneste den er optimalisert for er gode gamle Pentium x87. (Altså FPU'en til 1. generasjons Pentium) Hvis SuperPi hadde blitt rekompilert tror jeg de nye instruksjonssettene kunne økt ytelsen mange ganger. (3-5 ganger tror jeg er mest sansynlig.) Jepp, har sett et par stykker på XS som har laget sin egen versjon. Med den Prescott versjonen så scorer jo man 1-2 sek bedre enn vanlig? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 Men slikt skal man ikke gjøre, det blir altfor fordelaktig for diverse arkitekturer. Lett å gjennomskue om noen har tuklet til ting uansett. Er det noen som klarer 21s er det som regel noen man vet hvem er og det med et par vitner. Lenke til kommentar
Bunghole Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 Hvis man har god innsikt i matematikk, er det ikke no problem å lage en pi kalkulator. Man må skrive en numerisk funksjon som kjører nok runder til at man kommer ned i nok desimaler Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Det stemmer. Selve rekkeutviklingen/algoritmen som beregner Pi kan optimaliseres for hånd til en bestemt arkitektur. F.eks kan man legge inn støtte for MMX,SSE(n),3DNow!,3DNow! Enhanced eller x86-64 hvis det viser seg å være gunstig. Med en slik optimalisering vil man kunne beregne Pi veldig mye raskere på dagens CPU'er enn med det eldgamle programmet SuperPi. Selve den matematiske algorimten er nok akkurat den samme, men den kan altså håndoptimaliseres til å gjøre vær løkke på kortere tid. For å gjøre en slik optimalisering bør man selvfølgelig være veldig oppdatert på CPU-arkitekturer og fintelle klokkesykluser per instruksjon og teste ut flere rekkefølger å gjøre algoritmen på. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 fugger på Xtremesystems.org klokka CPU sin til 7,2GHz nylig. Se HER!! DFI 925XE-T2V @ 7.2Ghz Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) "Stable in bios shot, the machine is running at 7.2Ghz" Han må nok komme med mer beviser enn det der. Og hva er vitsen med en CPU som ikke er kan boote windows? Endret 14. februar 2005 av ExTerminator Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Hvis du leser mer enn 1 setning på den linken eg ga, så står det at han klarer memtest. Men gi han noen dager så klarer han å komme i windows på over 7GHz det vedder eg "junior" på! Endret 14. februar 2005 av Furyfax Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Han sier mye rart, leste hele artikkelen. Men det er lite beviser. La oss håpe han klarer og bevise dette litt bedre, og at han klarer og få starta Windows. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Han må nok komme med mer beviser enn det der. Og hva er vitsen med en CPU som ikke er kan boote windows? Diskkontrolleren hans klarte ikke frekvensene eller noe. Sies på IRC at han gikk til innkjøp av noe skikelig PCI-baserte greier idag. Macci er forresten på jakt etter en prescott som skal slå Fugger sin igjen nå. Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Men om fugger klarer dette, så tar det ikkje så lang tid før macci prøver seg igjen. Skjønne ikkje kordan de har økonomi til å holde på slik de gjør. Lenke til kommentar
corcky Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Men om fugger klarer dette, så tar det ikkje så lang tid før macci prøver seg igjen.Skjønne ikkje kordan de har økonomi til å holde på slik de gjør. Er nok mye sponsing inne i bildet. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Macci har ihvertfall en egen datasjappe borti Finland (sammen med noen andre). http://www.akiba.fi Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Er ingen her på forumet som eier datasjappe da. Så kan vi ta WR(som de så fint kaller det) til Norge Hvis finnene og amerikanerne klarer det så kan vel vi og? "Overklokking.no WR-team" Lenke til kommentar
kverna Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 vi har jo wr på 01 i 9800pro klassen. Og snart blir vel 01 orben tatt tilbake av Overklokk eller "kjekka" som han kaller seg på dette forumet. Han driver å bygger en 3.stegs cascade som nok vil gi noen fine temperaturer. http://www.ocshoot.no/diskuter/showthread.php?t=5246 samtidig holder han på med en gpu kjøler som kan sees her: http://www.ocshoot.no/diskuter/showthread.php?t=5868 Lenke til kommentar
tbend Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Artig at folk holder gnisten... Jeg for min del mista den, etter at jeg har vært uheldig med 2 cpuer og den 3 var en celeron som var villig, som ligger å slenger her et sted! Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 http://www.nordichardware.com/ Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Er ikke fugger den løsmiddelskadde fjortissen som henger rundt på THG? Uansett så kan man undres hvorfor noen vil sponse slike prosjekter Endret 14. februar 2005 av Manuel Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 15. februar 2005 Del Skrevet 15. februar 2005 Uansett så kan man undres hvorfor noen vil sponse slike prosjekter Tja, det er jo veeeeeldig god PR. Skal ikke se bort ifra at haugevis av folk sikler etter en P4 3,8 nå, kun etter å ha sett dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå