t_olsen_82 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 er det vanlig at det er en temperatur måler i pcen eller?? er dte noe man må ordne selv? kan jeg regne med at det er i min bærbare ?? eller trenger jeg det egentlig? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 er det vanlig at det er en temperatur måler i pcen eller?? er dte noe man må ordne selv? kan jeg regne med at det er i min bærbare ?? eller trenger jeg det egentlig? Mobilemeter fikser biffen. Lenke til kommentar
t_olsen_82 Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 ja vil det si et vanlig termometer??? hvor skal jeg måle og hva er riktig temp??? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 Det er vanlig at det sitter målere ved CPU og Chipset, disse kan du lese av i windows med bla. Speedfan. Lenke til kommentar
t_olsen_82 Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 ok.. men hvorfor skal det måles temp? er det for å ungå at maskinen blir for varm eller??? hva er riktige temperaturer da? Lenke til kommentar
iacob Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 ok.. men hvorfor skal det måles temp? er det for å ungå at maskinen blir for varm eller??? hva er riktige temperaturer da? Dersom du mistekner at maskinen blir _for_ varm, kan det være kjekt å følge md på temperaturen. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 ok.. men hvorfor skal det måles temp? er det for å ungå at maskinen blir for varm eller??? hva er riktige temperaturer da? Det er ingen "riktige" temperaturer, men det er en grense for hva komponentene tåler. Prosessoren burde ikke være varmere enn 75-80 grader celsius og chipset burde holde seg under 40-45. Men hvor nærme temperaturen er disse grensene kommer an på kjølingen du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå