Gå til innhold

Beste komplette redigeringsprogram?

Anbefalte innlegg

Hva synes dere er det beste komplette redigeringsprogrammet per idag for både innlasting fra DV-kamera via FireWire, redigering + brenne til DVD format? Det bør være enkelt for en nybegynner, ikke for dyrt og likevel med bra stabil kvalitet. Noen som har prøvd Adaptec MyDVD ? Hjelp oss bli kvitt useriøse aktører...god råd er gull verdt for oss forbrukere !!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og velkommen til forumet.

Dette er gjengangerspørsmål.. Har du prøvd å lese gjennom noen av trådene om akkurat dette. Den ferskeste tråden jeg fant var denne, men dette spørsmålet kommer igjen med 1-2 ukers mellomrom. Foreslår du leser gjennom disse først.

Lenke til kommentar

Takk for velkomsthilsen. Jeg har faktisk sett den linken du sendte, men det var ikke mulig å bli klok på det fordi det faktisk kun var forskjellige anbefalinger. Dessuten mistenker jeg at noen anbefalinger er forbeholdt den professionelle bruker og ikke "nybegynneren". Dessuten ville jeg spørre om noen hadde brukt ADAPTEC sine program. Noen av de tidligere anbefalte programmene er dessuten svært dyre og inneholder sikkert funksjoner som den alminnelige bruker ikke behøver å betale ekstra for å få.

Lenke til kommentar

Du har rett i at mye av programvaren enkelte anbefaler er langt dyrere og mer avansert enn amatører flest trenger. Mange i miljøet svever nemlig i den villfarelsen at man MÅ ha dyre programmer for å få til noe, mens det man først og fremst trenger, er en smule talent.

Et program som kan anbefales for vanlige amatører, er Ulead VideoStudio 8 som er noe lignende med Pinnacle Studio 9 i ytelse, men langt mer stabilt. Kan lastes ned og testes i noen uker før evt. kjøp.

Lenke til kommentar

Du vil nok være veldig happy med et software som Ulead VideoStudio 8 eller Pinnacle studio 9. De er alt i en løsninger.

Men det finnes ikke noe som heter i pose og sekk. Desto lengre du går i rettning komplett løsning, så mister du også dybden av hva man kan gjøre i hvert enkelte ledd. Det er derfor mange vil anbefale deg mer avanserte løsninger for de gjør jobben så utrolig mye bedre i hvert ledd. Og det er et stort skille mello å klippe en film, og redigere en film.

Men prøv et av de to som er anbefalt her så er du på god vei. Er du MAC bruker er Final Cut meget bra.

AKIRA

Lenke til kommentar
Men prøv et av de to som er anbefalt her så er du på god vei. Er du MAC bruker er Final Cut meget bra.

Bruker du mac er nok det mest brukervennlig programmet som finnes iMovie og iDVD. Her får du det meste du trenger for en nybegynner, med avanserte overganger og effekter.DVD meny med iDVD og meget lett brenning av platen i det formatet du ønsker. Hvorfor gjøre det vanskelig når man har MAC?

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...