Gå til innhold

WinXP = ustabilt!

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare si at windows xp er det mest stabile os et som jeg har testa, har ikke hatt en eneste bluescreen og maskinen har låst seg 3-4ganger og det på 4 måneder, jeg kommer aldri til og bruke win9xme igjen win2k og winxp er topp!

Når det gjelder at pcen restarter spontant en gang innimellom så hadde jeg det problemet for en liten stund tilbake og da var det psu som var problemet det har ikke hendt siden jeg fikk ny psu.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-06-14 11:14, ZerBox skrev:

Må legge til at det er lite sannsynlig at det har med Win Xp å gjøre, når det er det mest stabile Windowsen Micro$oft har laget. Er også veldig stabilt her hjemme. Har aldri merket NOEN problemer med det!

Du bør satse på videre bruka av det ja!

hm

du har tydeligvis ikke vært borti "2000" eller "NT" før :p

Lenke til kommentar

Du har vel ikke Adaptec CD-creator installert eller et Jensen ISDN-kort? Har du nyeste BIOS? Dette er noen av de vanliste grunnene til at XP restarter av seg selv

.

Det er som regel en 3. parts sak som krasjer, og istedet for å bluescreene (som i tidligere Windows versjoner), restarter den.

For å finne ut av hva det er som krasjer, må du slå av automatisk restart:

Start > Control Panel > Settings > System. Click Advanced > System And Recovery > Settings. Fjern "Automatically restart" fra System Failure.

Neste gang noe krasjer, vil du få en bluescreen. Søk på http://www.google.com etter feilmeldingen, og du vil så og si garantert finne ut hva det er som krasjer.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-14 15:47, covah skrev:

Du har vel ikke Adaptec CD-creator installert eller et Jensen ISDN-kort? Har du nyeste BIOS? Dette er noen av de vanliste grunnene til at XP restarter av seg selv

.

Det er som regel en 3. parts sak som krasjer, og istedet for å bluescreene (som i tidligere Windows versjoner), restarter den.

For å finne ut av hva det er som krasjer, må du slå av automatisk restart:

Start > Control Panel > Settings > System. Click Advanced > System And Recovery > Settings. Fjern "Automatically restart" fra System Failure.

Neste gang noe krasjer, vil du få en bluescreen. Søk på
etter feilmeldingen, og du vil så og si garantert finne ut hva det er som krasjer.

Nei jeg har ikke det!

Og på bluescreenen så sto det et eller annet om win32k.sys eller.no, hva er dette? det vil si reinstall av WinXP da? for det er bare denne den har problemer med.!

Lenke til kommentar

Quote:

hm

du har tydeligvis ikke vært borti "2000" eller "NT" før :razz:

Jeg personlig har visse problemer med win2k, det restarter seg hos meg, også hvis jeg slår av reboot at error, troke det er strømmen heller har chieftec 340w, og har ingen problemer der. Synes utrolig nok win98 first ed er et av de bedre operativsystemene, sålenge du installerer det på nytt en gang i året, og ikke har på maskina mer en et par dager er det jo stabilt å fint, se har jeg større problemer med, win2k går fint om jeg ikke gjør så mye, og man kan jo ha det på i flere uker, men så er de restart-problemet da. Hakke prøvd XP skal installere det når jeg får ny maskin (i dualboot med 98 FE :smile:).

AtW

Lenke til kommentar

Quote:

Og på bluescreenen så sto det et eller annet om win32k.sys eller.no, hva er dette? det vil si reinstall av WinXP da? for det er bare denne den har problemer med.!

Nei, ikke nødvendigvis.

Skriv ned hele feilmeldingen og søk etter den på google.

Lenke til kommentar

Redd du må laste ned ALT fra WindowsUpdate. Eller så må du endre på "CPU Protect" i BIOS menyen. (trykke DEL når du starter maskinen)

Hadde sammme problem på min Athlon, der var det BIOSEN som beskyttet prosessoren for høy temperatur. Men som kjendt toler AMD 95 grader før de ryker mot intel's som går ved 69 grader. AMD kjører normalt ved 50 grader, noe som BIOS mener er høyt..

Prøv deg frem litt! AMD prosessorer er bra :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...