ZymotriX Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 ugh*! /me hater når maskinen reb00ter seg automatiskt, og dunno' why! Maskinen: *AMD Athlon XP 1800+ *Aopen GeForce 3ti200 128ddr *IBM 60gb hdd *MSI Turbo 2 mainboard *512mb sdram *DVD *Brenner *Diskettrom Av og til så rebooter maskinen seg helt plutselig uten at jeg vet hvorfor / hva som er galt. Hva kan dette være ? 1. Trådløs D-Link nettverksdrivere? (stod i txt at de kunne gjre systemet ustabilt) <-- kansje? 2. Aopen / nvidia skjermdrivere (andre som sa at dette var problemet) <-- kansje? 3. PC-en sucker? 4. Maskinen går varm? (46c med Silent Viking vifte) Kan noen si meg / hjelpe meg med dette? mvh ZymotriX Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Skal vel ikke så mye til for at den pc'en går for varm. Den prosessoren starter pc'en på ny om den går for varm, så det kan være at det er det som er problemet ja! Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Må legge til at det er lite sannsynlig at det har med Win Xp å gjøre, når det er det mest stabile Windowsen Micro$oft har laget. Er også veldig stabilt her hjemme. Har aldri merket NOEN problemer med det! Du bør satse på videre bruka av det ja! Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Prosessoren bør tåle 46 grader. Tviler på det er denne. I BIOS kan du sette en max temperatur. Hvis denne overstiges låser PC'en seg, men den restarter ikke. Det kan være dårlig strøm forsyning.. Siden du ikke sier hvor stor PSU du har er dette vanskelig å si. Ellers kan det vær XP og driverene, men det skal jeg ikke si helt sikkert. Du kan prøve deg litt frem med andre deler i PC'en for å se om det blir bedre, kanskje en reinstall av OS ville hjulpet. En kamerat av meg har samme problemet, han har ikke hatt gidda til å fikse det enda, så jeg har ingen konkret løsning.. Lenke til kommentar
OdinTheGod Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Hmmm.. Jeg hadde intil nylig en Amd Athlon TB 1400. Den hadde jeg en temp på ca 70C Nå har jeg en Amd Athlon XP 2000+ hvor tempen ligger på ca 50-55C. Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 11:24, OdinTheGod skrev:Hmmm.. Jeg hadde intil nylig en Amd Athlon TB 1400. Den hadde jeg en temp på ca 70C Nå har jeg en Amd Athlon XP 2000+ hvor tempen ligger på ca 50-55C. ThunderBirdene er ganske mye varmere enn de nye XP prossessorene. Men så vidt jeg vet skal de tåle en del, men rundt 70 grader begynner det å bli gale.. Det er viktig å ha god kjøling på prossessoren for at den ikke skal brenne opp.. :wink: Slik min uheldigvis gjorde da vifta ikke satt skikkelig på.. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Windows XP har vel en funksjon som gjør at den restarter ved error. Jeg bruker ikke XP, men har hørt at den gjør det. går an å skru av funksjonen. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Du kan vel slå av automatisk restart i WinXP!? Egenskaper på Min datamaskin - Avansert - Oppstart og gjenoppretting... Prøv det, og så poster du feilmeldingen, blåskjermen whatever her! Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 En skal vel kunne gi PC'en "lov" til å restarte, det er jo dårlig hvis den bare gjør det av seg selv.. Off, win XP :wink: Lenke til kommentar
ZymotriX Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Jeg har sjekka det med cpu-temp den er stabil rundt 45/51 og i bios er "CPU-Shutdown temp" på 80c. Men jeg har tenkt å legge inn 2k å sjekke om problemet er der også (har ikke hørt noe galt om driverne der som skal gjøre systemet ustabilt). Hvis problemet er der, så blir vifta byttet ut! Her er litt tekst ifra readme.txt til D-Link WinXp drivere: D-Link DWL-120 Windows XP Readme.txt During the DWL-120 Hardware Installation on Windows XP Operating System, the user may come across a message that states: "Continuing your installation of this software may impair or destabilize the correct operation of your system either immediately or in the future. Microsoft strongly recommends that you stop this installation now and contact the hardware vendor for software that has passed Windows Logo testing." D-Link is currently in the process of obtaining Windows Logo testing certification. Please disregard the message and click Continue Anyway. Lenke til kommentar
Firstc Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 11:14, ZerBox skrev:Må legge til at det er lite sannsynlig at det har med Win Xp å gjøre, når det er det mest stabile Windowsen Micro$oft har laget. Er også veldig stabilt her hjemme. Har aldri merket NOEN problemer med det!Du bør satse på videre bruka av det ja! Det mest stabile er Win 2000 Pro. XP er både mer usabilt og tregere !!! AMD XP 2000 Asus A7V333 512DDR 340 Gig (raid 0) Gainward G4 4600 Lenke til kommentar
ZymotriX Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 11:28, havegg skrev:Du kan vel slå av automatisk restart i WinXP!? Egenskaper på Min datamaskin - Avansert - Oppstart og gjenoppretting... Prøv det, og så poster du feilmeldingen, blåskjermen whatever her! Ved Systemfeil: "Automatisk restart" sto på =) skrudde nå denne av. takker. (får bare håpe at den ikke restarter seg) Lenke til kommentar
vegge Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 11:29, Firstc skrev:Det mest stabile er Win 2000 Pro. XP er både mer usabilt og tregere !!! Vet ikke om Win2000 er mer stabilt, men hvor har du hørt at WinXP er tregere? [ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-06-14 11:36 ] Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 11:29, Firstc skrev:Det mest stabile er Win 2000 Pro. XP er både mer usabilt og tregere !!! Hvordan begrunner du dette? Er det din egen erfaring eller finnes det dokumentasjon som bekrefter påstanden? Lenke til kommentar
kdog Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 11:29, Firstc skrev: Quote: Den 2002-06-14 11:14, ZerBox skrev: Må legge til at det er lite sannsynlig at det har med Win Xp å gjøre, når det er det mest stabile Windowsen Micro$oft har laget. Er også veldig stabilt her hjemme. Har aldri merket NOEN problemer med det! Du bør satse på videre bruka av det ja! Det mest stabile er Win 2000 Pro. XP er både mer usabilt og tregere !!! AMD XP 2000 Asus A7V333 512DDR 340 Gig (raid 0) Gainward G4 4600 Dette er usakelig! I diskusjoner om OS må man si "jeg synes", "jeg opplever" eller "hos meg er XP raskest" osv... Det går ikke an å påstå at "XP er ustabilt, dermed basta.." Den som postet først opplever at det er ustabilt _hos han_! det er flere som har det slik, men det er ikke generelt ustabilt! jeg kjører selv XP, å synes det booter kjappere hos meg, enn 98 og 2k, og fungerer kjappere generelt, på MIN maskin! det kommer mye an på hardware, og mye dritt som folk installerer. Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 XP er jo (nesten) bare win2k med stilige effekter ibrukergrensesnittet osv. Da sier det seg selv at win2k vil gå raskere fordi det ikke inneholder all den unødvendige dritten som xp inneholder. Hvorfor skal man betale lisens for xp når man allerede har 2000. Ikke vært å betale for et stabilt os når en har det allerede. Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Quote: Den 2002-06-14 11:09, ZymotriX skrev:ugh*! /me hater når maskinen reb00ter seg automatiskt, og dunno' why!Av og til så rebooter maskinen seg helt plutselig uten at jeg vet hvorfor / hva som er galt. Hva kan dette være ? Som du ser har jeg en AMD XP 1900+ Jeg hadde akkurat det samme problemet. Det var SINNSYKT irriterende. Fant jo ut til slutt at cpu`n ble for varm. Da kjøpte jeg to kabinettvifter, og problemet løste seg :smile: Har aldrig hatt dette problemet mer. (Hørte at det var en sånn shutdown sak som var innstil på en bestemt temp, slik alt når den temperaturen nåddes, startet maskinen på nytt igjen) Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Du kan jo bare gjøre som alle andre WinXP hatere, og installere Win98SE. Muhahah, gled deg over bluescreens hvert kvarter :razz:. Kanskje du skulle gå over til bug free linux? Muhaha kos deg med kommandolinjen din du! Alle som kommer hit og sier at WinXP er dritt burde prøve det selv før de hevder det. Det er dritt stabilt med Pentium4. PS: De som de henter ned fra P2P pleier og inneholde noen bug bomber i form av cracker. Men over til saken: Jeg ville anbefalt en reinstallasjon av WinXP, har du Pro? Kanskje du skulle "skaffe" det? Skru av den temp restarten på hovedkortet ditt. [ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-06-14 11:54 ] Lenke til kommentar
ZymotriX Skrevet 14. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2002 Der kom en feilmld. Det sto et eller annet om BAD_POOL_COLL ! Og dette er ? Jeg har skrudd av CPU-Temp ting, Har Win XP Pro, kansje reinstalere jah? [ Denne Melding var redigert av: ZymotriX på 2002-06-14 12:21 ] Lenke til kommentar
xminator Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Har du prøvd å kjøre uten denne driveren som du mener kan være ustabil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå