t_olsen_82 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 jeg har en pentium 4 bærbar pc med 512 mb minne.. er det mulig å sette mer minne i den? jeg har på siden av pcen et rom hvor jeg kan eks sette inn trådløst nettverkskort.. kan jeg sette inn noe minne greier der?? har 3 ghz prossesor og 60 gb harddisk.. Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) De fleste bærbare har plass til 2 minnebrikker. Har du en P4 3.0 GHz maskin, er jeg 99% sikker på at bare 1 av plassene er brukt, så du kan nok putte i en 512 til. Hvilken maskin er det du har? EDIT: Minnebrikker går inn under en luke som sitter under maskinen. Må skrues av. Endret 20. januar 2005 av ExTerminator Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 dette gjør vel at garantien blir brytt gjør det ikke? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Kommer ant på hvor du kjøpte den. Noen firma tillater at kunden bytter deler, noen ikke. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Akkurat det å sette inn en rambrikke skulle vel gå bra uten at garantien ryker. De fleste laptoper har plass for to minnebrikker (som oftes 200pins). Men du må vite minnehastigheten før du kan bestille. Sikkert 333mhz eller 266mhz. Monteringen består av å sneppe den på plass i sporet sitt. Lenke til kommentar
t_olsen_82 Skrevet 21. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2005 hadde pcen oppe en dag.. så ut som det lå to ram brikker der på 250 kan det stemme??? Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 hadde pcen oppe en dag.. så ut som det lå to ram brikker der på 250 kan det stemme??? Vis eg forstod spørsmålet ditt rett, ja det kan sikkert verre to rambrikker på 256mb. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 21. januar 2005 Del Skrevet 21. januar 2005 dette gjør vel at garantien blir brytt gjør det ikke? Det gjelder vel stort sett hos sære firmaer som Dell etc. Kan jo si at f.eks. HP tillater bytte av komponenter du kommer til ved å skru av de små dekslene i front og under maskinen. Så harddisk og RAM er hvertfall ting du trygt kan bytte uten at garantien på andre komponenter ryker. Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 dette gjør vel at garantien blir brytt gjør det ikke? Det gjelder vel stort sett hos sære firmaer som Dell etc. Kan jo si at f.eks. HP tillater bytte av komponenter du kommer til ved å skru av de små dekslene i front og under maskinen. Så harddisk og RAM er hvertfall ting du trygt kan bytte uten at garantien på andre komponenter ryker. ok.. du vet ikke om medion eller noen andre som tillater dette? skal kjøpe en bærbar til dama. men hun vil ikke bruke så mye penger.. så tenkte å kjøpe en veldig bra en med 256 ram og heller kjøpe ei ekstra brikke på 256.. for eg synest 512 er minimum Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 De fleste leverandører med litt selvrespekt tillater så enkle ting som å sette i en ekstra RAM-brikke. Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 De fleste leverandører med litt selvrespekt tillater så enkle ting som å sette i en ekstra RAM-brikke. :-) skal ikke akkurat så mye IQ for å sette i ram brikke uten å ødelege slotten nei hehe.. men noen firma setter jo grense med å åpne kabinettet på stasjonære pc'r så hvem vet hvordan det erpå bærbar lissom.. er så mye utrolig teite ting Lenke til kommentar
t_olsen_82 Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 men tilbake til mitt spørsmål. vis det kun er plass til to ram brikker og jeg har do alrede på 265 ram.. må jeg da ta ut en av dem for å sette i en på 512 eksvis?? er det så enkelt..? å hvor mye vil det koste..? vil jeg merke noe forsjell? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 men tilbake til mitt spørsmål. vis det kun er plass til to ram brikker og jeg har do alrede på 265 ram.. må jeg da ta ut en av dem for å sette i en på 512 eksvis??er det så enkelt..? å hvor mye vil det koste..? vil jeg merke noe forsjell? Dersom du forteller hva slags laptop det er snakk om ville det kanskje vært litt enklere å svare deg. Lenke til kommentar
t_olsen_82 Skrevet 22. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2005 amilo siemens 1840 penntium 4 3,0 GHZ 60 gb harddisk 512 mb ram ddr (2 x256) Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Du kan jo bytte ut den ene 256mb brikka med en 512 MB. Du får da 768 mb. Det er vel rundt 2000kr om du skal ha to nye 512mb brikker. Lenke til kommentar
Elendil Skrevet 22. januar 2005 Del Skrevet 22. januar 2005 Du kan jo selge dei to på 256mb og kjøpe to nye 512mb kanskje. Lenke til kommentar
krippa1970 Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 dette gjør vel at garantien blir brytt gjør det ikke? Det gjelder vel stort sett hos sære firmaer som Dell etc. Kan jo si at f.eks. HP tillater bytte av komponenter du kommer til ved å skru av de små dekslene i front og under maskinen. Så harddisk og RAM er hvertfall ting du trygt kan bytte uten at garantien på andre komponenter ryker. ok.. du vet ikke om medion eller noen andre som tillater dette? skal kjøpe en bærbar til dama. men hun vil ikke bruke så mye penger.. så tenkte å kjøpe en veldig bra en med 256 ram og heller kjøpe ei ekstra brikke på 256.. for eg synest 512 er minimum Helt enig med deg.512 er et minimum vis man kjører xp som komer med de fleste bærbare i dag.Vis du har råd vill jeg si at 2 512 er noe å tanke på Lenke til kommentar
k3rm0r Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 dette gjør vel at garantien blir brytt gjør det ikke? Det gjelder vel stort sett hos sære firmaer som Dell etc. Kan jo si at f.eks. HP tillater bytte av komponenter du kommer til ved å skru av de små dekslene i front og under maskinen. Så harddisk og RAM er hvertfall ting du trygt kan bytte uten at garantien på andre komponenter ryker. ok.. du vet ikke om medion eller noen andre som tillater dette? skal kjøpe en bærbar til dama. men hun vil ikke bruke så mye penger.. så tenkte å kjøpe en veldig bra en med 256 ram og heller kjøpe ei ekstra brikke på 256.. for eg synest 512 er minimum Helt enig med deg.512 er et minimum vis man kjører xp som komer med de fleste bærbare i dag.Vis du har råd vill jeg si at 2 512 er noe å tanke på hun skal jo ikke bruke den til mer enn å skrive og slike ting da .. så 1024 er ikke noe hun trenger.. eg har det på min bærbar seff. men 512 til student ting er nok.. siden hun aldri kommer til å kjøre tunge progs.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå