Gå til innhold

Server til Spill!

Suuunto

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal sette opp en spillserver.

Har følgende maskin til rådighet:

AMD64 3000+ 1gb ram, 2xhd 160gb.

Jeg har Nextgentel Delta+ med 3000mb/s inn og 704kb/s ut. Er dette tilstrekkelig?

Så har jeg et problem til. Ruteren er en plage uten like. Den har jo et NAT filtersett, hvordan i svarte fikser jeg dette? Det er jo et hav av innstillinger. Noen som vet noe lurt. Hva om jeg fjerner hele filtersettet?

Har prøvd å åpne portene som trengs til FTP men får det ikke til å funke. Intern IP ekstern IP.....aaarrrghhh.....jeg klikker snart!

Hva anbefaler dere når det gjelder server: Er Linux tingen? Hvor finner jeg tak i dette og er det vanskelig?

Plz hjelp meg :whistle::innocent: ....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Linux passer fint. De fleste distroer er gratis f.eks debian, gentoo, slackware, mandrake +++

Slackware anbefales som regel ikke til nybegynnere, men dersom du er interessert i å lære så bør det gå fint. Jeg er helt noob på linux, men bruker alikevel slackware. Det gjelder bare å være åpen for lesing. Dersom du vil ha en distro som er ganske enkel, og som krever lite "vedlikehold" så kan debian være fint.

www.slackware.com

www.debian.com ( ? )

www.mandrake.com ( ? )

Hvis noen av linkene mine ikke stemmer så bare ta en liten søk på google ;)

Lenke til kommentar

Maskinvaren er helt grei, men linja blir i det minste laget... 8-10 spillere max uten lagg.

Jeg ville ikke kjøre Linux på en spillserver, siden de fleste spill ikke går på Linux.

Når det gjelder routeren din, så ville jeg aktivert DMZ mode mot serveren. dvs at alle portene er åpne inn til serveren din.

Lenke til kommentar

De fleste respektable dedikerte servere går helt fint på linux. Rett og slett fordi de ofte yter bedre der.

Om linja di holder er litt vanskelig å si mtp at du ikke sier hva du skal ha på den. Skal du ha 32 personers bf-server på den så tror jeg du sliter litt ;)

Maskinvaren holder tilstrekkelig mye når linja uansett blir den store flaskehalsen.

Lenke til kommentar

Med samme linje som deg kjørte jeg cs-server i helgen. Det gikk maks 5 spillere før det begynte å lagge :( Og jeg er helt sikker på at det er linja. Så du trenger nok mer uthastighet dessverre. 2,3 mbit sdsl bør duge :)

Lenke til kommentar

Alt kommer ann på hvilke restriksjoner du setter i serveren med tanke på rates:) vi hosta en server over dual ISDN hvor 4 spillere koblet seg til en server og 4 satt på LAN, dette funka flott med ca. 60 i ping til de som koblet seg opp utenifra. bare husk å kjøre sv_maxrate tilstrekkelig ned, samt sv_maxupdaterate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...