MirusMentis Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Har følgende script: <?php if($page == "") { include("text/news.txt"); } if(!$page == "") { if($page == "home"): include("text/news.txt"); else: include("text/$page.txt"); endif; } ?> Det virker helt fint. Men når jeg legger til en "if" til som sjekker om $page= guestbook (for da skal den inkludere en fil som ikke ligger i "text" mappa, så feiler den... jeg har gjort det slik: <?php if($page == "") { include("text/news.txt"); } if(!$page == "") { if($page == "home"): include("text/news.txt"); } if($page == "guestbook") { include("phpbook/guestbook.php"); else: include("text/$page.txt"); endif; } ?> Men da får jeg bare denne feilen: Parse error: parse error, unexpected '}' in /index.php on line 73 edit: skal legges til at jeg ikke har så mye peiling på php, scriptet har en kompis laget til meg, jeg bare tenke jeg skulle legge til den siste funksjonen selv, men har klundret med det en stund nå, og kaster inn håndkledet.. Tar i mot hjep med stor takknemmelighet.. Endret 20. januar 2005 av rwd-drifter Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 FJern den siste }, så skal det være fikset. Du bruker forresten masse rar syntaks der, så å strigle det litt opp vil fikse endel: <?php if($page == "") { include("text/news.txt"); } elseif(!$page == "" && $page == 'home') { include("text/news.txt"); } elseif($page == "guestbook") { include("phpbook/guestbook.php"); } else { include("text/$page.txt"); } ?> Lenke til kommentar
MirusMentis Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Takk! Det gjorde susen det veitdu!! Da fikk jeg bare et problem med at det guestbook scriptet prøver å finne bilder og css fil fra mappen den blei kjørt ifra.. dvs root på min konto, og ikke fra phpbook, så den finner ikke bilder og ikke css.. dessuten kødder den med div`ene... Men dette skal jeg kanskje ta i webdesign forumet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå