Gå til innhold

Hastighet lite å si?

Anbefalte innlegg

Ser meg rundt etter et nytt system nå, lenge siden jeg har handlet, og jeg trodde egentlig markedet hadde steget høyere, enn det det har gjort.

Ser at AMD gjerne ikke har kommet over 3 GHz, men Intel glimrer med billige prosessorer på langt over 3 GHz. Alikevel er det veldig mange som går for AMD. Er dette fordi de yter bedre, eller likt, med Intel-prosessorer på langt høyere klokkehastigheter? Sitter igjen med mange sprøsmål, etter dette. Hva yter da best, i forhold til pris, hvis man ikke bare skal gå utifra klokkehastighet?

:blush:

Christoffer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort forklart; en AMD prosessor kan gjøre mer per klokkesyklus enn en Intel prosessor kan (i alle fall om vi snakker A64/Pentium4). En A64FX på f.eks. 2,6GHz griser en P4 på 2,6GHz (den griser for så vidt alt annet av P4-prosessorer også, men helt i toppsjiktet er P4 bedre på f.eks. encoding og andre optimaliserte programmer)

Lenke til kommentar
Jo - takk =D  CPU-valget var ikke så vanskelig, HK derimot blir værre. Må ha noe som støtter _masse_ disker =D  Jeg er notorisk forelsket i HD. Billig, stabilt og "genereltveldigbra".

Går alltids an å kjøpe ekstra kontrollere da, hvis det blir for lite plass til disker på hovedkortet. :)

edit: Andreasfe kom litt før meg

Endret av ZiggWarth
Lenke til kommentar
anbefaler deg å velge annen ram, for den passer dårlig med amd 64

De fleste kjører TwinMos helt problemfritt på A64 platformer. Det har vært litt krøll med TwinMos på MSI's nForce3 kort, men også her sitter mange uten problemer.

TwinMos har IMO fått et ufortjent dårlig rykte, noe jeg tror skyldes at svært mange har TwinMos, dermed øker også antallet folk som møter problemer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...