Lorang-Dahl Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Ser meg rundt etter et nytt system nå, lenge siden jeg har handlet, og jeg trodde egentlig markedet hadde steget høyere, enn det det har gjort. Ser at AMD gjerne ikke har kommet over 3 GHz, men Intel glimrer med billige prosessorer på langt over 3 GHz. Alikevel er det veldig mange som går for AMD. Er dette fordi de yter bedre, eller likt, med Intel-prosessorer på langt høyere klokkehastigheter? Sitter igjen med mange sprøsmål, etter dette. Hva yter da best, i forhold til pris, hvis man ikke bare skal gå utifra klokkehastighet? Christoffer Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 AMD har en annen "måleenhet" enn Intel, på AMD sine heter de f.eks. 3200+, 3200+ er ca. like kraftig som en Intel på 3.2GHz! Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Så det blir som Mac/PC-diskusjonen nesten? Forskjellige måter å jobbe på, ytelse som ikke måles i GHz? =) Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Stemmer, det er eller var snakk om at de skulle gå over til det samme, men mener det skjærte seg. Men hvis du skal sammenlikne en AMD med Pentium må du opp ca. 1000MHz for sammenlikning fra AMD sine... Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Takktakk =) Da virker det som om jeg går for en AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester'', gjenstår bare å finne et godt hovedkort, og det er jo ikke bare-bare det heller Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Kort forklart; en AMD prosessor kan gjøre mer per klokkesyklus enn en Intel prosessor kan (i alle fall om vi snakker A64/Pentium4). En A64FX på f.eks. 2,6GHz griser en P4 på 2,6GHz (den griser for så vidt alt annet av P4-prosessorer også, men helt i toppsjiktet er P4 bedre på f.eks. encoding og andre optimaliserte programmer) Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Takktakk =) Da virker det som om jeg går for en AMD Athlon 64 3500+ ''Winchester'', gjenstår bare å finne et godt hovedkort, og det er jo ikke bare-bare det heller Godt valg Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Jo - takk =D CPU-valget var ikke så vanskelig, HK derimot blir værre. Må ha noe som støtter _masse_ disker =D Jeg er notorisk forelsket i HD. Billig, stabilt og "genereltveldigbra". Lenke til kommentar
jornh71 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Dette Gigabyte kortet har 4 SATA kontakter + 2 PATA, tilsammen støtte for 8 IDE enheter. Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Eller 4 x sata og 4 x IDE.. Ønsker man mer så går det jo ann å kjøpe et PCI IDE/SATA-kontrollerkort.. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Jo - takk =D CPU-valget var ikke så vanskelig, HK derimot blir værre. Må ha noe som støtter _masse_ disker =D Jeg er notorisk forelsket i HD. Billig, stabilt og "genereltveldigbra". Går alltids an å kjøpe ekstra kontrollere da, hvis det blir for lite plass til disker på hovedkortet. edit: Andreasfe kom litt før meg Endret 20. januar 2005 av ZiggWarth Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Tusen takk for kjappe og utfyllende svar Dere er virkelig snille! Lenke til kommentar
Lorang-Dahl Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Satt sammen denne pakken, har dere noen innvendinger på den? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=12387 Takk =) Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 anbefaler deg å velge annen ram, for den passer dårlig med amd 64 Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 anbefaler deg å velge annen ram, for den passer dårlig med amd 64 De fleste kjører TwinMos helt problemfritt på A64 platformer. Det har vært litt krøll med TwinMos på MSI's nForce3 kort, men også her sitter mange uten problemer. TwinMos har IMO fått et ufortjent dårlig rykte, noe jeg tror skyldes at svært mange har TwinMos, dermed øker også antallet folk som møter problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå