Gå til innhold

Eleding batteritid på Nokia 6630?

Anbefalte innlegg

16 timer lading første gang er bare tull. Det er utgått, er ikke sånn lenger, ikke med de nye batteriene.. lada min bare fullt første gang , så tok jeg den ut, har en tid på ca 2 dager. Snakker i telefonen et par timer om dagen, sender en god del sms, bruker kamera flittig, ser på tv, spiller. Bruker den AKTIVT!

Syns ikke batteriet mitt har blitt no særlig dårligere...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som i dag, tok jeg ut laderen halv syv om morgenen. Snakket nok ikke i 20 minutter engang, tok ingen bilder. Telefonen har ligger ved siden av meg på jobben med tastelås i hele dag. Kvart over syv på kvelden pep det, og det var en eneste strek igjen.. Pussig

Lenke til kommentar

Det må være noe galt med batteriet ditt. På min 6630 er jeg faktisk imponert over leve-tiden på batteriet. Jeg tar den ut av-laderen 7:30 om morgenen, og da har den ladet hele natten. Den dagen snakker jeg kanskje 10-15min, sender 10 sms, knipser noen bilder, og bruker bluetooth. Om kvelden da er faktisk alle streke der. Altså fullt. Med masse bruk, pleier jeg å lade den hver andre dag.

Lenke til kommentar

Har dere tenkt over at det kan være 3g dekningen som sliter ned batterliet fort?

Umts nettet er mer følsomt for hvor man oppholder seg både pga dekningen og pga av at umts kjører på en høyere frekvens enn gsm. Dvs at det er mer følsomt for naturlige hinder som feks glassflater, bygninger etc. Dette fører til at telefonen må jobber mer effektiv/aktivt for å søke etter nett noe som mest sannsylig tar mer kapasitet av batteriet.

Har lest at de som har den siste versjonen av firmwaren til denne telefonen kan velge hvilket nett de vil være tilkoblet (UMTS/GSM). har også lest at de som velger GSM nettet har noen ganger doblet standby tiden på telefonen. Jeg har dessverre den gamle firmwaren som fulgte med så jeg får ikke testet det...

Anyone?... :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...