Gå til innhold

PC koblet til både projektor og monitor

Anton 64

Anbefalte innlegg

Har PC med projektor koblet til skjermkortets DVI utgang. Skal kjøpe LCD monitor å koble denne til VGA utgangen.

Skjermoppløsningen er satt til projektorens oppløsning som er 1280x720 / 50Hz (Panasonic PT AE700). Foruten filmtitting brukes PC’en til lagring og visning av digitale bilder og til litt spilling.

De fleste LCD-monitorene har 4:3 format, oppløsning 1280x1024 og godtar ikke skjermoppdateringsfrekvens på 50Hz.

Hvordan kan jeg sette opp PC’en slik at projektor og monitor kan vise samme bilde uten at jeg må endre skjerminnstillingene for hver gang jeg bytter fra projektor til monitor ?

Det ideelle vil vel være å kjøpe en LCD skjerm med samme oppløsning som projektoren!?

Skjermkortet er et Radeon 9800XXL.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kjøre lavere oppløsning på prosjektoren kansje

Tror ikke det er løsningen .........

Er det noen som vet om det er nødvendig å kjøre samme oppløsning og skjermoppdateringsfrekvens for å få til klonemodus?

tror det er mulig med noen skjermkort :hmm:

Lenke til kommentar

Mener det ligger noe under Hydravision også som er en programvare til ditt skjermkort.

Ati Hydravision:

http://mirror.ati.com/products/hydravision/features.html

Denne programvaren ser ut til å være midt i blinken for formålet. Utdrag fra teksten:

”……. Create, name, organize, and arrange up to nine active multi-monitor desktop combinations and cycle between them with a mouse click…………Set independent resolutions and refresh rates on each monitor. You can unite monitors of different size, or flat panels and CRTs, into one desktop……….osv”

Takk for tipset !

Lenke til kommentar

...hhmmmmmmm... her var det mye nytt....

Er det noen lesere av forumet som tilfeldigvis kjører med 2 eller flere skjermer koblet til samme PC ved hjelp av Ati sitt program Hydravision ?

Forskjellig oppløsning/skjermformat er utfordringen.

Hva med en liten installasjonsveiledning !?!?!?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...