Howard Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 WD lagrer 6 GB på én tomme Western Digital har annonsert at selskapet entrer markedet for miniharddisker. I løpet av 2. kvartal 2005 kommer 1-tommers disker med 6 GB lagringsplass. Les artikkelen her Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Bra at andre produsenter hopper inn, Hiatachi har vel hatt mer eller mindre monopol på minidisker en stund nå(?) AtW Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Hadde det bare blitt solgt slike CFII kort med slike harddisker i til en rimelig pris. Frem til nå kan jo ikke andre slike mini-harddisk løsninger konkurrere med vanlige flash-baserte kort. Det ser ut til at det kun er MP3-spiller-produsenter og lignende som får tak i slike disker til en overkommelig pris. Jeg har ennå ikke sett større enn 2,2GB CFII kort som er basert på harddisker i salg i webshops her i landet. Og de koster omtrent like mye som 2GB flash-baserte CF kort, så da er det jo liten vits i dem. Håper disse 6GB CFII kommer i salg uten å være integrert i MP3-spillere... Edit: Jeg ser nå at det visst finnes 4GB CFII kort allerede i salg i Norge, og til betydelig lavere pris enn flash-baserte kort. Da håper jeg disse nye 6GB kortene også kommer ut til en fornuftig pris... Endret 20. januar 2005 av Roadrunner7 Lenke til kommentar
Jove Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Bra! Håper dette kan være med på å presse prisene nedover Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Er ikke disse på størrelse med en femmer ? Veldig bra at WD tar opp kampen med Hitachi og Toshiba! Lenke til kommentar
Jove Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Er ikke disse på størrelse med en femmer ? I følge ps-data: 4.3cm x 3.6cm x 5.0mm Lenke til kommentar
eolaih Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Tomme, eldre lengdemål, oppr. lengden av en tommelfinger. Iflg. lov av 28/7 1824, opphevet 1875, var 1 t. = 2,614 cm. 1 eng. t. var 2,54 cm Men selve HD platen har størrelsen som en 5'er Lenke til kommentar
LOZER Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Men selve HD platen har størrelsen som en 5'er Over tid vil nok flash lignede minne ta over for den mekaniske harddisken. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Men selve HD platen har størrelsen som en 5'er Over tid vil nok flash lignede minne ta over for den mekaniske harddisken. Tipper det vil ta en gooood stund. Innen den tid bruker de kanskje en annen minneteknologi også. AtW Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 dette kan bli bra... disse hard diskene skal vel inn i mobiltelefoner o.l? Lenke til kommentar
Roadrunner7 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Tror ikke jeg vil ha en harddisk i mobiltelefonen min, nei. Det bruker de mye for mye strøm til. Tenker nok flash-minne er det mest aktuelle for mobiltelefoner ennå på en stund. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Tror ikke jeg vil ha en harddisk i mobiltelefonen min, nei. Det bruker de mye for mye strøm til. Tenker nok flash-minne er det mest aktuelle for mobiltelefoner ennå på en stund. Tja.. joda Dem finner nok på noe lurt. Stadig bedre og mindre batterier, kanskje en solcelle på mobilen? Eller en liten sveiv som en kan dra ut av mobilen og sveive en gang i mellom. (som på noen radioer/lommelykter) =) Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hadde det bare blitt solgt slike CFII kort med slike harddisker i til en rimelig pris. Frem til nå kan jo ikke andre slike mini-harddisk løsninger konkurrere med vanlige flash-baserte kort. Det ser ut til at det kun er MP3-spiller-produsenter og lignende som får tak i slike disker til en overkommelig pris. Jeg har ennå ikke sett større enn 2,2GB CFII kort som er basert på harddisker i salg i webshops her i landet. Og de koster omtrent like mye som 2GB flash-baserte CF kort, så da er det jo liten vits i dem. Håper disse 6GB CFII kommer i salg uten å være integrert i MP3-spillere... Edit: Jeg ser nå at det visst finnes 4GB CFII kort allerede i salg i Norge, og til betydelig lavere pris enn flash-baserte kort. Da håper jeg disse nye 6GB kortene også kommer ut til en fornuftig pris... det er jo fullt mulig å kjøpe en zen micro til 2000.- åpne den opp, slenge HD i kamera, formatere å knipse i vei.... Har lest at andre har gjort dette, og det funker utmerket... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå