Gå til innhold

Skjermen blir svart med nytt X800PRO

vjo78

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp gått til innkjøp av et Sapphire X800PRO 256MB AGP-kort. Oppdatert driver er lastet ned og installert, men ett problem vedvarer fortsatt: Skjermen blir svart i et par sekunder med tilsynelatende ujevne mellomrom. Den eneste fellesnevneren jeg finner er at "det skjer noe på skjermen" (vindu lukkes, flyttes eller scrolles, det kommer en msn-melding...), som jo ikke hjelper meg noe særlig...

Det forrige skjermkortet mitt (et Pinnacle-kort av en eller annen type) hadde ikke dette symptomet. Er det noen andre som har vært borte i dette problemet? Jeg prøvde å søke litt i forumet, men fant ikke noe som lignet.

Kortet brukes sammen med et Asus PC-DL Deluxe Motherboard med dual Xeon og en Dell 20" LCD-skjerm via DVI-kabel. Sapphire-kortet får egen strøm fra PSU.

OBS, oppdatering:

Nå viser det seg at problemet forsvant når jeg byttet fra DVI- til VGA-kabel. Skal derfor prøve med DVI på en annen skjerm også før jeg trekker noen konklusjon.

Er fortsatt meget takknemlig for eventuelle svar fra folk som har opplevd det samme!

Endret av vjo78
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått høre at det skyldes dårlige DVI kabler. Ikke spør meg hvordan og hvorfor, men det er visst noe med at kabelen ikke klarer å levere mengden data fra et godt skjermkort til skjermen fort nok. Det er visst nok så enkelt som at de enkelte ledningene i kabelen er for tynne. Dette høres ut som det reneste mumbo-jumbo, men en solid og dyr Monster kabel løser problemet.

Hvis du er fornøyd med CRT kabel, så bruk det. Billigere enn monster kabel måtte være å lage sin egen solide kabel. har ikke sjekket, men tipper at du finner oppskrift hos www.hardwarebook.com

Nåja. Håper det gir litt klarhet.

- Jan Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...