chrisege Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei, Som topic sier, lurere jeg på om SMC Barricade Wireless G har "båndbreddebegrensing?? Er det noen som vet dette? Et spørsmål til, vil denne takle min HP DeskJet 840C? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Er litt usikker akkurat på denne, men det finner du da ut hvis du titter litt rundt i konfig-menyene? Uansett er det ikke uvanlig at slik funksjonalitet blir lagt til med nye firmwareversjoner, så hvis du finner ut at denne IKKE støtter det kan du se deg om etter nyere firware evt. modifisert utgave. Endret 20. januar 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Er litt usikker akkurat på denne, men det finner du da ut hvis du titter litt rundt i konfig-menyene? Uansett er det ikke uvanlig at slik funksjonalitet blir lagt til med nye firmwareversjoner, så hvis du finner ut at denne IKKE støtter det kan du se deg om etter nyere firware evt. modifisert utgave. Problemet er at jeg ikke har kjøpt den, men lurere på å gjøre det. Lenke til kommentar
wamjdi Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Ser ikke ut til å ha såkalt QoS-støtte... Lenke til kommentar
MaDasK Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Jeg lurer også på samme greia.. nå har jeg kjørt 2 forskjellige SMC Routere og jeg får ikke den hastigheten jeg skal ha ut... De 2 jeg har prøvd til nå er: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121673&cks=PLS og http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122265&cks=PRL Jeg kjører FTP med Catch SDSL 1.5 mbit. Og de som er inne hos meg og henter får ca 50-60 % av linjehastigheten.. jævli irriterende. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) Blir nok Denne ASUSen (WL-500G). Hva synes dere om den?? Den her båndbreddebegrensing, sende mail til [email protected] og de anbefalte denne. Endret 20. januar 2005 av chrisege Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 WL500G er en grei sak den, kan ikke sammenligne dekningen med SMC`en. SMC har noe greier de kaller nitro som øker rekkevidden, samt to antenner som gjør at man gjerne får bedre signalkvalitet inne i hus. Imidlertid er dekningen grei sammenlignet med andre enheter med en antenne. Sendeeffekten er 19mW, men kan justeres opp til maks 84mW. Har hatt en slik i drift i halvannet år her i huset sammen med andre enheter, og den har masse funksjonalitet til prisen, bl.a. WDS. Har satt opp en del enheter rundt omkring ellers også, og den virker å være av god kvalitet. Lastbalanseringen på denne kom faktisk i siste utgave av firmware, men den fungerer ikke helt bra. Nedstrøms kan det spesifiseres på ip-nivå, mens det kan spesifiseres kun på portnivå, en og en må legges inn av gangen, oppstrøms. Det sier seg selv at det er vanskelig å bruke en slik funksjon til å reservere nok båndbredde til f.eks. ip-telefoni da taledata gjerne bruker flere hundre porter. WPA2 og mulighet for WPA i kombinasjon med WDS, sendestyrkejustering samt lastbalansering er eksempler på funksjoner som er blitt lagt til etterhvert som firmwaren er blitt forbedret. Enheten kan kjøres som gateway, router eller aksesspunkt. Dermed er det ikke mange bruksområder den ikke dekker. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 WL500G er en grei sak den, kan ikke sammenligne dekningen med SMC`en. SMC har noe greier de kaller nitro som øker rekkevidden, samt to antenner som gjør at man gjerne får bedre signalkvalitet inne i hus. Imidlertid er dekningen grei sammenlignet med andre enheter med en antenne. Sendeeffekten er 19mW, men kan justeres opp til maks 84mW. Har hatt en slik i drift i halvannet år her i huset sammen med andre enheter, og den har masse funksjonalitet til prisen, bl.a. WDS. Har satt opp en del enheter rundt omkring ellers også, og den virker å være av god kvalitet. Lastbalanseringen på denne kom faktisk i siste utgave av firmware, men den fungerer ikke helt bra. Nedstrøms kan det spesifiseres på ip-nivå, mens det kan spesifiseres kun på portnivå, en og en må legges inn av gangen, oppstrøms. Det sier seg selv at det er vanskelig å bruke en slik funksjon til å reservere nok båndbredde til f.eks. ip-telefoni da taledata gjerne bruker flere hundre porter. WPA2 og mulighet for WPA i kombinasjon med WDS, sendestyrkejustering samt lastbalansering er eksempler på funksjoner som er blitt lagt til etterhvert som firmwaren er blitt forbedret. Enheten kan kjøres som gateway, router eller aksesspunkt. Dermed er det ikke mange bruksområder den ikke dekker. Til denne har jeg jo muligheten til å kjøpe en altene til og sette opp, og dermed øke sendestyrken/lengden. Stemmer ikke det?? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Til denne har jeg jo muligheten til å kjøpe en altene til og sette opp, og dermed øke sendestyrken/lengden. Stemmer ikke det?? Du kan selvfølgelig bytte ut den originale antenna med f.eks. en retningsbestemt antenne eller en "større" en for å øke rekkevidden, men det som er det mest interessante ved denne enheten er støtten for WDS, når vi snakker om dekning. WDS betyr at du kan sette opp en enhet til som støtter standarden (f.eks en wl500g til) som mottar signalet og kringkaster videre. På den måten kan du øke dekningsømrådet. Hvis du f.eks. ikke vil at enhet nr.1 skal kringkaste wlan, mens det er ønskelig med dekning rundt enhet nr.2 kan du sette nr.1 i "wds only" mens nr. 2 står på "hybrid". Masse muligheter. Du finner masse om denne saken inkludert modifisert firmware under denne linken (som akkurat nå ser ut til å ikke fungere): http://forum.chupa.nl/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå