Gjest Slettet-df17e Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Okey.. Jeg holder for tiden på og bygge meg en 1u server som skal plasseres på en 100mbit hos ett firma i Oslo... Så lurte på om noen har tips til en god distro som er stabil og sikker. Er også greit att den er enkel og holde oppdatert ! Jeg har tenk på Gentoo med tanke på det er distroen som jeg kan best og jeg syntes den er utrolig stabil og veldig enkel og holde oppdatert med nyeste software hele tiden! Også vert litt inne på tanken med freeBSD. Men, det er noe jeg da må sette meg litt inn i! Så jeg regner med jeg går for Gentoo om jeg ikke blir overbevist om noe annet! Jeg veit ikke om Gentoo er verken sikker eller spesialt stabil med tanke på andre distroer. Derfor jeg tenkte og poste her for sikkert mange som har litt mer erfaringer anågende dette! Kan også nevnte att jeg skal bruke servern først og fremst til webserver/database og litt irc-boter/bnc. Kommer også til og kjøre ftp og ssh! PS. dette er ikke på noen måte en ny "distro krig".. Er bare ute etter andres erfaringer innen dette. Prøve og gjøre det litt grundig med tanke på att jeg ikke kommer til og ha fysisk tilgang til servern og faktisk betaler penger for og ha den til Housing Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har du vurdert debian ? Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Til serverbruk hadde jeg helt klart gått for FreeBSD. Har kjørt en FreeBSD-maskin som firewall i flere måneder nå, og det er ingen ting å utsette på stabiliteten. Lenke til kommentar
olear Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Så jeg regner med jeg går for Gentoo om jeg ikke blir overbevist om noe annet! Jeg veit ikke om Gentoo er verken sikker eller spesialt stabil med tanke på andre distroer. Derfor jeg tenkte og poste her for sikkert mange som har litt mer erfaringer anågende dette! Vi bruker Gentoo på produksjonsserver på jobb, og den fungerer veldig bra. Til serverbruk anbefaler jeg: - Gentoo - Slackware - Debian Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 (endret) SUSE Professional? Endret 20. januar 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå