Gå til innhold

8X AGP V.S 4X AGP


ballongen

Anbefalte innlegg

Jeg har et Radeon 9600 (8x)agp-skjermkort, men agp-slotten på hovedkortet mitt støtter bare 4x. Er det noen som kan fortelle meg hvor mye dette har å si for ytelsen? Jeg tenker å kjøpe meg et nytt hovedkort, som støtter 8x AGP, slik at jeg får utnyttet skjermkortets kapasitet, men kommer ytelsen til å øke noe særlig hvis jeg skifter hovedkort? Forøvrig er det en ganske håpløs PC i utgangspunktet:

 

MSI mini-atx hovedkort s478 (husker ikke modell-nr i farten)

2.5Ghz intel celeron CPU

512 mb ddr ram

+++

 

Noen som har et fornuftig svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm resultatene støtter egentlig mine opprinnelige teorier om at det ikke er så enorm forskjell på 4x agp og 8xagp noe jeg også har blitt fortalt tidligere.

 

Har nå spilt i en time og det går faktisk glatt på min maskin med default innstillinger (1024x768 med medium på alle detaljer osv...)

 

Tror neppe det er agp porten din som er bottlenecken i systemet ditt, da jeg har et litt dårligere oppsett enn ditt (t-bird 1,4ghz, 512mb ddr PC2100, radeon 9600pro, ABIT KG7 hovedkort) og jeg klarer kjøre det glatt med 4xagp :hmm:

 

 

I det hele tatt tror jeg ikke akkurat det å gå fra 4x til 8xagp i seg selv er verdt å kjøpe nytt hovedkort for :hm: Måtte muligens vært hvis det var andre frynsegoder i tillegg... Eksempelvis bedre chipsett til klokking, RAID, usb2.0, firewire osv...

Du kunne jo nesten vurdert en full oppgradering da ?

 

Akkurat når det gjelder celeron, er vel cpu'en i seg selv svakere enn min, men den er jo så sinnsykt mye høyere klokket at det burde fungere i din favør... 9600pro'et mitt er vel derimot bedre enn 9600nonpro kortet du har, men om det skal være grunnen til ytelsesforskjellen vår i Sims2 må jeg si meg usikker på....

Endret av Cilveran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...