zimsen Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hei! Jeg er helt "grønn" når det gjelder å velge riktig og ikke minst fornuftig ram! Har nettopp bestilt meg ett hovekort av typen EPoX EP-9NDA3+ , skal også kjøpe en Athlon64 3500+ CPU! Men først må jeg finne ut åssen ram jeg skal kjøpe , budsjettet mitt sier at jeg ikke kan overskride 1500 kr , lurer derfor om jeg skal kjøpe en 1GB brikke , nå og kanskje en til senere , eller om jeg burde kjøpe 2 512 brikker nå , og kanskje 2 til siden? Jeg vil i hvertfall ha mulighet til å utvide , har lurt litt på denne Geil brikken , men ser at det står SINGEL CHANNEL , betyr det at jeg ikke kan bruke to av disse?? må det stå 2 DDR kanaler ved egenskaper for at man kan benytte to stk av de brikkene? Fint om jeg kan få svar på det spm:) Har også tatt en titt på disse brikkene fra Corsair vil det være ett lurere kjøp enn Geil brikkken ovenfor? og ikke minst vil de/den passe i HK mitt? Som du forstår er jeg helt grønn på dette området , og er derfor meget takknemlig for hjelp! Mvh Zimsen Lenke til kommentar
sycho Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Corsair brikkene er best av de to. Den har CL2 og ikke CL3. En ting til er at det er Dual channel på dem Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Grunnen til at det står "single channel" på Geilbrikken er at det rett og slett bare er en brikke på 1 GB, i motsetning til Corsairpakken med to brikker. At den er 1 GB er også (hoved)årsaken til slappere timings enn Corsairbrikkene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå