Gå til innhold

Jeg skal kjøpe en Ixus, hvilken anbefales?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har egentlig bare to valg; IXUS 330 eller IXUS V2.

Forskjellen mellom disse er størrelse, hvor 330 er liten, mens V2 er veldig liten. :smile:

Jeg vil anbefale deg å ta en tur i en butikk hvor de selger begge disse kameraene, for så å sammeligne dem!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-14 09:51, mlwirak skrev:

Det er riktig at V2 er mindre, men 330 har også større zoomomfang. Ellers er kameraene temmelig like.

Whoops! En stygg feil å glemme.

Dette er meget sant, 330 har 3x zoom, mens V2 har 2x. Selve optikken på 330 er også noe større, som kan gi bedre bildekvalitet.

Du kan ta en titt på DPReview sin omtale av IXUS 330 og se hva du synes.

Du kan også se på mitt galleri hvor bildene er tatt med IXUS V, forgjengeren til V2.

Lenke til kommentar

Hei hei

Ser selv på jakt etter et Ixus kamera... Har allerede bestilt minne kort... en netbutikk hadde 128mb brikken til 480,- så jeg slo til når jeg allerde skulle bestille.. :grin:

Var nesten HELT bestemt meg for Ixus V2, men ettersom mange velger 330 utgaven framfor V2 så begynner jeg å lure!!! Hadde egentlig ikke lyst å bruke mer en de 4000,- V2 koster på it-butikken. Så jeg lurer på ha jeg får for de ekstra hundre lappene(ca700,- tror jeg) hvis jeg velger 330!?!?!? Er det verdt d??

Digger størrelsen på V2 i allefall :grin:

Lenke til kommentar

hmmm... skjønner! sjekka på it-butikken nettopp, det står at både V2 og 330 kommer på lager 19/6... Det er en 700-800 i forskjell på disse to kameraene... Hadde sikkert vært kjekt med mere zoom, men er ikke sikker på hva annet som er forskjell?? Noen som vet hva annet som er forskjellig på V2 og 330...??

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-14 17:16, zemtex skrev:

Hei hei

Ser selv på jakt etter et Ixus kamera... Har allerede bestilt minne kort... en netbutikk hadde 128mb brikken til 480,- så jeg slo til når jeg allerde skulle bestille..
:grin:

I hvilken butikk får du 128mb brikke til 480?

Jeg har Ixus 330 og er storfornøyd, anbefales. Video-funksjonen er morsom, kjekt å ha.

Men det som er litt kjipt er at Ixus 330 (og v2) bruker spesial batteri. Så hvis du bare har ett batteri må du hjem og lade det når det er tomt, 2 batterier anbfales. I motsetning til kameraer som bruker AA batt. , for da kan man bare putte inn noen nye AA batterier som man f.eks. får kjøpt på Tiern. Men batt. holder ganske lenge og det tar bare 2t å lade det opp.

Lenke til kommentar

Quote:

I hvilken butikk får du 128mb brikke til 480?

2 batterier anbfales.

hei!

Bestilte 128mb minne kort til 480kr på pcmax.no

Det virker litt dumt at jeg må kjøpe ekstra batt, noe som blir en ekstra utgift. Ergo blir det enda dyrere med 330 hvis en skal kjøpe et batt eksta..!

Ser ekstra batt koster 359,- på itbutikken... blir over 5000,- sammen med ixus330....

Blir bare mer og mer usikker på om jeg skal velge V2 eller 330!!!

Lenke til kommentar

Hei! Dette var svaret jeg fikk fra canon norge!!!!!!

Hei!

IXUS v2 har lyd ved videoopptak, men ikke ved stillbilder. Det har IXUS

330.

IXUS 330 har menyratt på kameraet. Kameraet er derfor noe lettere å

betjene.

Ellers har du fått med deg det viktigste.

Godt valg uansett :smile:

mvh

Øyvind Engøy

Canon Norge as

Lenke til kommentar

Har nettopp kjøpt V2 og var i samme dilemma som deg...

Gjorde dette valget fordi: 1.Zoom er noe oppskrytt, batterikrevende møl som egentlig er unødvendig i de fleste situasjoner. 2.Størrelsen har alt og si...passer rett ned i frontlomma på jeans'en og du merker knapt at du har det med deg.

Dessuten, manøvrering rundt i menyene går som en lek..

Jeg bestilte forresten på fredag og fikk det på mandag....3980kr med frakt:)

Lykke til med valget

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...