Gå til innhold

Får ikke installert Xp..maskien finner ikke hd'en

Anbefalte innlegg

Jeg startet maskinen tidligere i dag, kom inn i windows. senere på dagen skulle jeg til å formatere den og installere xp på nytt. men etter at den hadde llagt maskinvaren til kom det opp en blåskjerm med en feilmeldingom at han ikke fant volum boot et eller annet. Stengte av maskinen og tok ut harddisken plasserte den i en annen og formaterte den...plasserte den tilbake i håp om at det skulle fungere..men fikk samme meldingen. så jeg gikk i biosen og der sto det ikke noe harddisk funnet. så tenkte det var grunnen....men hvordan fikeser jeg dette.

info om harddisken:

IDE koblet rett, Jumperne har ikke vært rørt siden den fungerte så regner med den er som den skal.

Takker for all hjelp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:blush: :blush:Hadde koblet haeddisken tin en 4 pinskontakt som lå løs og ikke i bruk i kabinettet :blush:

Men allikevel... Jeg trudde jo at det skulle fungere fint å installere widows nå, siden han fant harddisken men neida...nå kommer han opp med en medling om at harddisken kan være skadet. så jeg tok den ut av maskinen og plasserte den i denne for å teste og da fungerete den fint.?

T renger hjelp til dette, har ikke vært bort noe sånt før..

harddisken kan vel ike være ødelagt? jeg kan jo bruke den i min maskin.......så hva kan problemet være?

Endret av chaos_elf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...