Gå til innhold

Er PSU'en god nok?

PSV

Anbefalte innlegg

Har bestillt ny strømforsyning hos komplett.no

Cooler Master Real Power 450W m/Strøm indikator

Og jeg må bare stille ett spørsmål, siden jeg fortsatt kan avbestille...

Klarer denne å levere nok forsyning til komponentene min ??

Komponenter :

Antall Varenr. Beskrivelse

1.00 302502 Komplett S775 DDR2

1.00 300197 Plextor DVD-Brenner PX-712A IDE Retail Black, DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

1.00 120862 Creative SB Audigy 2 ZS PCI Lydkort m/1394,THX, DD EX7.1, Retail

1.00 110381 MS Royalty Microsoft XP Pro En, No, Sv, Fi, Da

1.00 303021 Coa Label Microsoft Win XP Pro SP2 Norsk Lisens til Win XP Pro

1.00 303026 MS XP Pro SP2 Norsk CD media

1.00 303078 Manualer MS Win XP Pro Norsk SP2 Manualer til COA og CD

1.00 120533 Plextor DVD-spiller IDE 16x/48x Sort Intern Bulk (PX-116A)

1.00 121732 3Com Gigabit NIC PCI Gigabit Ethernet Desktop NIC, Bulk

1.00 123331 Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

1.00 120756 LG 17" LCD L1720B Silver TCO-99 Skjerm

1.00 114711 Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern

1.00 301227 Sapphire Radeon X800XT 256MB GDDR3 PCI Express, VGA/VIVO/DVI-I, Retail

1.00 122990 Norman Internet Control, 1 år lisens Virus Control / Personal Firewall, OEM

1.00 101114 Musmatte Blå 4/6mm Tilbehør

1.00 301364 Infocare 3 års PC Garanti Desktop Norge

1.00 105353 Støtsikker PC-eske

1.00 123324 SoftThinks Installation/Recovery Installasjons og recovery programvare

1.00 300867 MSI 915G NEO2 Platinum Hovedkort S775 I915G, SATA, ATX, GbLAN, Dual-DDR2,PCI-Ex16

1.00 301045 Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache

1.00 301115 Corsair Value S. PC4200 DDR2 1024MB KIT 2 x 64Meg x 64, CL4, 533MHz, 240-pin

1.00 123331 Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

1.00 120756 LG 17" LCD L1720B Silver TCO-99 Skjerm

Har i tillegg kjøpt nytt kabinett:

Raidmax Miditower m/vindu,"Storm",Titan - Leveres uten strømfors.

Lister også opp tileggsutstyret:

Logitech Dinovo Media Desktop

Saitek X52 Flight Stick

Logitech 6700 6.1 høyttalere

Razer Diamondback Magma 1600dpi

Maxtor OneTouch II 300GB ext.HDD

Creative NX Pro Webcam

Icemat Siberia Headset

Steelpad QcK (ikke XXL)

Senere kommer jeg til å putte inn en Raptor 73GB og en Dobbeltlags brenner (Dual Layer)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Det virker litt "noob" å liste opp alt av software du har bestilt sammen med hardware.. Bare så det er nevnt...:)

Nå har jeg ikke sett noen tester/reviews av den PSU'n, men den ser da ihvertfall bra ut.. Og du får jo en "gimmick" med på kjøpet som jo kan gi svaret på det du spør om.. , nemlig en forbruksmåler...

En annen ting..

Når du har lagt ned/lagt ut såpass med "grunker" virker det litt malplassert å kjøpe ett billig plastkabinett... :thumbdown:

Har det selv som "ramme"/bosted for ett socket-A system.. og det ser forsåvidt kult ut.. men er jalla... og bråker infernalsk.. noe som ikke er så rart når det veier ca. 2 kilo.. og er full av "kule" LED-vifter:)

Lenke til kommentar
Det virker litt "noob" å liste opp alt av software du har bestilt sammen med hardware.. Bare så det er nevnt...:)

Nå har jeg ikke sett noen tester/reviews av den PSU'n, men den ser da ihvertfall bra ut.. Og du får jo en "gimmick" med på kjøpet som jo kan gi svaret på det du spør om.. , nemlig en forbruksmåler...

En annen ting..

Når du har lagt ned/lagt ut såpass med "grunker" virker det litt malplassert å kjøpe ett billig plastkabinett...  :thumbdown:

Har det selv som "ramme"/bosted for ett socket-A system.. og det ser forsåvidt kult ut.. men er jalla... og bråker infernalsk.. noe som ikke er så rart når det veier ca. 2 kilo.. og er full av "kule" LED-vifter:)

Kabinettet veier 15kg og er ikke i plast... :thumbup:

Men i stål...

EDIT: Det står iallefall det på hardware.no...

Her er linken : Raidmax Storm

Endret av Per-Stian
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Men i stål...

Altså...

Jeg *har* det kabinettet og det *er* jalla og det veier *ikke* 15kg..(men kanskje ikke 2kg heller) :) Det står da heller ikke noe om vekt på produsentens sider..uten at du skal legge så mye "vekt" på det.. Men vekt er ofte en indikasjon på kvalitet når vi snakker om stålkabinett..

At det er "paper-thin shitmetal" er forsåvidt riktig, men det ser ut som og kjennes ut som plastikk.

En gang til:

Når du legger ut såpass med penger på ett "high-end" system.. da kjøper du ett skikkelig kvalitetskabinett..

Det er dessverre lett å la seg lure av "kult" utseende... Ta det som ett råd fra en som har gjort den tabben allerede...:)

Lenke til kommentar

Men i stål...

Altså...

Jeg *har* det kabinettet og det *er* jalla og det veier *ikke* 15kg..(men kanskje ikke 2kg heller) :) Det står da heller ikke noe om vekt på produsentens sider..uten at du skal legge så mye "vekt" på det.. Men vekt er ofte en indikasjon på kvalitet når vi snakker om stålkabinett..

At det er "paper-thin shitmetal" er forsåvidt riktig, men det ser ut som og kjennes ut som plastikk.

En gang til:

Når du legger ut såpass med penger på ett "high-end" system.. da kjøper du ett skikkelig kvalitetskabinett..

Det er dessverre lett å la seg lure av "kult" utseende... Ta det som ett råd fra en som har gjort den tabben allerede...:)

Så sant kabinettet ikke er pakket inn med embalasje til 15kg, så er det godt bygget...

Når du bestiller ser du det...

Fra microplex, med KUN det kabinettet...

Postens Servicepakke (15,00 kilo*)

Synes det er litt trist viss du skal få 15kg med embalasje...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Har du veldig tungt for det eller? :)

En gang til:

Jeg *har* det kabinettet.. Jeg har kjøpt det fra Microplex..

Det er fjærlett i forhold til ett Aopen eller Chieftec i samme størrelse..

Det er "glanset" 0.001mm stålplater som er benyttet.. Det har 5 stk 2-pins temperatur-regulerte vifter.. Det ser forsåvidt kult ut, men du kan med fordel velge ett mer kvalitetspreget kabinett..

Selv er jeg nokså skuffet over akkurat dette kabinettet..men jeg prøver ikke å nekte deg å kjøpe ett *jalla-kabbis* å montere "godsakene" dine i.

Jeg sier ikke at du skal kjøpe Lian-Li, men det finnes ganske mye annet i mellom Raidmax og Lian-Li.. Fra Raidmax bør du kanskje vurdere alu-kabinettet..

Har også ett "billig-kabbis".. Aspire X-Dreamer som er *milevidt* foran dette Raidmax Storm kabinetet mht. kvalitet, utseende og finish.. Men utseende er ikke alt.. både mitt gamle trauste Aopen og Chieftec tower er *lysår* foran Raidmax Storm i byggkvalitet..

Hør litt etter på ett velment råd.. Du sitter og titter på bilder på Web'n.. Jeg sitter her med dette kabinettet på gulvet foran meg (skal bytte litt hardware i det). Hvem har bakgrunn til å uttale seg om vekt tror du? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...