iBook Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Prøvde å validitere en side jeg har laged på w3 og fikk tilbakemelding om at jeg må legge inn alt.tekst til bildene mine. trodde ikke dette var nødv? Kan jeg ev legge inn samme alt.tekst til alle bildene i css-fila, så jeg slipper å legge inn dette til hvert bilde jeg legger inn? Trodde ikke dette var så viktig, siden de fleste jo har nettleser med støtte for bilder?? Lenke til kommentar
halvardm Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Ja, du er nødt til å ha det. Kanskje for svaksynte hvis jeg ikke tar feil? Og andre ting enn pc-skjermer. Nei, du kan ikke legge dette i CSS-filen din. Lenke til kommentar
Simon Zimmermann Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) IMG-tagger skal ha alt attributtet. Meningen med dette attributtet er at f. eks. blinde kan få lest opp hva som befinner seg på bildet, eller hvis bilde av en eller annen grunn ikke lastes så kan folk lese hva som skulle vært der. Endret 19. januar 2005 av Waldmeister Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Det er bedre å ha en tom alt-attributt en ingen i det hele tatt. Bilder som bare er ment til å dekorere, uten noen som helst informasjon, bør ha en tom attributt. http://www.huftis.org/nettsideutvikling/al...-tekst-i-xhtml/ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Det er bedre å ha en tom alt-attributt en ingen i det hele tatt. Bilder som bare er ment til å dekorere, uten noen som helst informasjon, bør ha en tom attributt. http://www.huftis.org/nettsideutvikling/al...-tekst-i-xhtml/ ...men om dei er med som en del av layouten bør det ikkje være et bilde (img-element) i det heile tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå