søppel10 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) jeg har fortsatt til gode å se problemer i perl sin oop implementasjon presentert av deg det kommer nok til å forbli sånn - jeg kommer ikke til å komme med eksempler hverken i c/c++, php eller perl jeg har forresten veldig dårlig erfaring med å komme med eksempler - for folk har en tendens til å fokusere på syntax, bryte dem i biter - og si at "jammen det her går jo", ta f.eks. posten til JBlack her: http://forum.programmer.no/index.php?showt...dpost&p=3603160 (om du ser så forsøkte jeg å forklare både før og etter at det er ikke syntax som er relevannt der .. men det blir fort vanskelig) Endret 14. mars 2005 av søppel10 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 vel for å hente debatten inn på tørt land igjen problemet med perl er ikke så mye det det mangler, men mer det som foregår og hvilke løsninger og valg man mer eller mindre automatisk tar når man programmerer i språket. dette utsagnet er vel bastant nok til at jeg kan få be om eksempler? Lenke til kommentar
sam2 Skrevet 14. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2005 Denne Naggum har en lang og vond flame karriere bak seg.. Denne quoten er til "søppel10"..hehe Naggum wrote: the following areas are subject to boycott in reaction to the rampant impurity of design or execution, as determined after a period of study, in no particular order: Microsoft's "MS-DOS" and "Windows", in any incarnation, Intel's 8088, 8086, 80186, 80286, 80386 CPU's, Eric Allman's "sendmail", Donald Knuth's "TeX", Bjarne Stroustrup's "C++", Larry Wall's "perl", The Free Software Foundation's "guile", and Netscape's and Microsoft's many "HTML extensions". Og "søppel10" synes du det er særlig smart å komme med besserwisser uttalelser om perl når du senere innrømmer at "jeg har ikke brukt Perl selv". LOL. Lenke til kommentar
søppel10 Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 (endret) sam2: jeg sa allerede i den første posten at jeg ikke har brukt perl, men: grunnen til at jeg føler at jeg i det hele tatt kan uttale meg - er at det Naggum sier om perl stemmer veldig godt i sammenheng med lignende språk som php; spesiellt dette med "belønnelse av (tilsynelatende) lettvinnte løsninger" .. spesiellt når ting begynner å øke i størrelse og kompleksitet, merker man at dette med "tilsynelatende" kommer frem .. jeg har altså opplevd nesten akkurat det samme med php - som Naggum snakker om i sammenheng med perl (det er umulig å forstå andres (eller sine egne, siden) php-hack...akkurat som det er umulig å forstå spaghetti-kode) dette utsagnet er vel bastant nok til at jeg kan få be om eksempler? nei - jeg har allerede forklart det som trengs; poenget mitt -- eller meningen min kommer klart frem - om det ikke er godt nok (forklaringene) får du finne "eksempler" selv, eller dra det ut av andre .. om du synes jeg er urettferdig er totalt likegyldig for min del -- jeg har kommet frem til det jeg mener er problemet med språk som php og perl Endret 14. mars 2005 av søppel10 Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 14. mars 2005 Del Skrevet 14. mars 2005 Jeg spør utelukkende av egeninteresse. ditt poeng synes utelatende basert på en generell tone ute på internett om perl. en tone du dårlig dokumenterer/refererer. konkret har du uttalt det jeg siteret deg på. Jeg ender så opp med å sitte med ditt siterte utsagn foran meg uten å kjenne til detaljene rundt uttalelsen, annet enn sitater fra en kar på news, og uten å vite hvordan dette affekterer meg og min kode. jeg vet ikke hvilke valg det her er snakk om og hvordan jeg straffes av disse. jeg vet ikke noe mer om detaljene om hva som egentlig foregår. jeg sitter også og lurer på hva du egentlig kjenner til om akkurat dette. og jeg må til slutt lure på hvorfor du i det hele tatt tok opp emnet for så å trekke seg slik du til slutt gjør. igjen, jeg har ikke noe spesielt forhold til perl, jeg trives med å programmere idet og er meget interessert i å få høre mer om det du tar opp (gitt at det er sant) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå