Noddy_K9 Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 hvordan stenger jeg firewallen i routeren? jeg har den firewall jeg trenger og den blocker mitt viktigste spill... bf1942 Lenke til kommentar
arkaine Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Dette kommer litt ann på hvilken ruter du har. Prøv å les av produsent og modell på ruteren din. Først da kan noen forklare deg hvordan du gjør dette. Felles for de fleste rutere, er at når du fikk den fra din ISP, så fulgte også det med et dokument med login og passord til ruteren, i tilfelle du vil gjøre visse endringer. Standard for dagens rutere, er å ha et web-interface. Du kan altså skrive f.eks http://192.168.0.1/ i internet explorer, logge inn med korrekt brukernavn og passord, og dermed åpne porter som du trenger. Det du ser etter er vel noe som NAT, SUA NAT, Portforwarding el. Finn fram til dette, og det skal være et sted hvor du kan skrive inn hvilken port du vil 'forwarde' og til hvilken IP adresse. For eksempel port 27030 til ip 192.168.0.34. Ønsker deg lykke til, og bare spør om du har flere problemer eller spørsmål. Lenke til kommentar
Srtiker Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Har akkuratt kjøpt World of Warcraft Betaen, og skulle laste ned betan som det stod i papira eg fekk med spillet, laster ned med 1-7 kb/s mens selve betaen er på 2466 mb (med andre ord, lang venting) Det kom opp ein beskjed om at eg hadde ein firewall som blokka for mesteparten av farten, som eg burde skru av. (Bruker BT også, som ligger på vel 1-7 kb/s på både upload og Download) No veit ikkje eg kordan eg logger meg inn i router og skrur av dette, men eg har Telenor adsl med broadcom (?) router, mens det står 'Speedtouch' på modemet (Håper det hjalp iallefall 'litt' på problemstillinga). Visst eg kunne fått hjelp, hadde eg vert evig takknemlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå