Gå til innhold

Overklokking av xp2000

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg har akkurat fått meg ett nytt hovedkort (abit at7 max), ny ram (512 ram ddr 2,5 2700) og en ny prosessor(xp 2000). Fra før har jeg et abit GF 4 ti 4400 og alt er inni et ATK kabinett fra Aopen med 300 w strømforsyning. I tilleg til vifta på hovedkortet og skjermkortet så har jeg på cpu`en en zalman znps 6500 kobber/aluminium. Jeg vet at denne viften kanskje ikke er så godt egnet for overklokking, men den skyver mye luft.

Det som er målet mitt er å komme over 10000 i 3dmark 2001se. Jeg installerte alt sammen i natt og da fikk jeg 9300 med helt default innstillinger.

Det jeg lurer på er om jeg kanskje bør prøve å øke ytelsen noe på RAM og skjermkort istedenfor å presse cpu`en ettersom jeg har en vifte som ikke er særlig egnet for overklokking. Idle temperaturen jeg får opplyst i bios er 45,5 grader på cpu`en. Har litt å gå på, men det skulle vel være en del potensiale i RAM og skjermkort??

Biosen som kom med det nye hovedkortet mitt har utallige innstillinger for RAM`en, men jeg har ingen erfaring emd å tweake den så det hadde vært fint om jeg fikk noen tips her.

Jeg har lasta ned en coolbit sak for GF som gir anledning til å tweake litt på skjermkortet så jeg tror det skulle være tilstrekkelig for å klokke det litt opp.

Ble lang denne posten, men er det noen 1337ere her som kan hjelpe meg litt?

GooDSpeeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...