Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

forsikring: forsikre bil gjennom/på far, hvordan?

mark

Anbefalte innlegg

Jeg blir snart 18 og skal kjøpe bil, jeg har ikke råd til mye, og satser på å forsikre gjennom far som vi alle vet er billigere, men hvordan gjøres dette?

Kan han bare si, "hei jeg skal forsikre rånebilen til min 18år gamle sønn"?

Tegner han forsikring, hvor en annen en han er hovedbruker av bil? Skal jeg eller han ta kontakt med forsikringsselskap? Hvordan innhente priser? Hvor mye å tjene på dette?

Har en Mitsubishi Galant 1997 2,0 i kikkerten

Endret av mark
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er den bilen er registrert på som må bli forsikringstaker.

Du kan registrere deg som deleier og ha forsikring på din far, ved å gjøre dette kan du hos flere forsikringsselskap overføre bonusen på deg selv når du bestemmer deg for å forsikre bil på deg selv etterhvert.

Lenke til kommentar
Du kan registrere deg som deleier og ha forsikring på din far, ved å gjøre dette kan du hos flere forsikringsselskap overføre bonusen på deg selv når du bestemmer deg for å forsikre bil på deg selv etterhvert.

Er dette et nytt smutthull? Syns jeg hørte at det å overføre bonuspoeng mellom foreldre og barn ikke var lov lenger

Lenke til kommentar
ok, fint å ha det klart

men... hvor mange penger er det å tjene på å ha bilen på far? i motsettning til å ha bilen på meg selv? hvor mye bonus går jeg da glipp av?

Du kan spare mye penger...Jo grommere bil, jo mer sparer du.

Hvor mye bonus du taper er jo avhengig av hvor lenge du har bilen registrert på faren din.

Alle nytegnede forsikringer starter vel på 20% uansett alder på forsikringstaker.

Tegner han forsikring, hvor en annen en han er hovedbruker av bil? Skal jeg eller han ta kontakt med forsikringsselskap?
Ja han må oppgi at bilen disponeres av en person som er under 23/25 år(avhengig av hvilket selskap det er).

Priser innhenter du enkelt ved å ta en telefonrunde. :)

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...