Gå til innhold

Anbefaling optisk, trådløs mus?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ny mus siden den jeg har nå (denne: http://www.a4tech.com/en/product2.asp?CID=...=5&MNO=RP-649Z) har begynt å klikke (bokstavelig talt, hehe). Se for øvrig her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=363617

Mine krav er at den skal være optisk OG trådløs, minst 4 knapper og disse må være programmérbare (slik at jeg f.eks. får dobbeltklikk ved bare å trykke én gang).

Dette utelukker vel Razer-mus hvis jeg ikke tar feil (de har vel ikke trådløse)?

Har vurdert denne: http://www.a4tech.com/en/product2.asp?CID=...ID=5&MNO=RP-680

Men nå er det kanskje på tide at jeg prøver noe annet enn A4 Tech (har aldri hatt et annet merke)!

Noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trådløst er uansett skrap hvis du noengang skal TENKE på å spille med det..

Men kanskje mx1000 er noe for deg?

Skjønner uansett ikke at du gidder dobbel vekt, utskiftning av batteri, en evighet responstid osv.. menmen, DITT valg!

Lenke til kommentar

Har Logitech Cordless Desktop MX med MX700 mus. Her får du 8 programmerbare knapper på musa, i tillegg til en haug programmerbare taster på tastaturet. Er veldig godt fornøyd, aldri noe problem med at musa går tom for strøm, selv etter lang tids bruk. Tipper endel "glemmer" å lade opp og ut batteriene helt de 4-5 første gangene.

Ang. spill vet jeg ikke, men Logitech skal vel være dobbelt så raske ift. andre trådløse mus?

Du kan jo sjekke erfaringer i Prisguiden. Fungerer ihvertfall utmerket for meg.

Lenke til kommentar

Skjønner uansett ikke at du gidder dobbel vekt, utskiftning av batteri, en evighet responstid osv.. menmen, DITT valg!

det med at trådløst er dårlig til å spille med begynner å bli myte....

Jeg har selv hatt MX700 og brukt det i 2 år (gaming), har aldrig opplevd noe negativt ved den.....

Lenke til kommentar

jeg anbefaler deg mx1000. Den er flott. Selv bruker jeg den til litt CS:S , WOW og Wc3 og den funker flott. De som sier den ikke funker til spilling kan ikke ha prøvd den.

Mx1000 er også deilig å holde i. har en liten "hylle" som du kan legge tommelen på :thumbup:

Mx1000 er den første trådløse jeg har prøvd og er også den beste musen jeg har prøvd. Men jeg likte ikke razor diamondback for å ha det sagt.

Lenke til kommentar

Har du kjent vekta på MX1000? Den er da ikke så tung.

Oppladbart batteri, trenger ikke skifte dette... dvs det er ikke mulig på MX1000. Fem års garanti er det på den, så skulle batteriet kutte ut, er det ikke noe problem å kunne få det på garantien, eller så har det kommet noe nytt og bedre man heller har lyst på.

Evighet er å ta i, skjønner at det kan kanskje for enkelte være mulig og merke dette i spill, men ærlig talt; har personen som spør etter dette rådet klart seg med A4Tech-skiiit til nå, burde en trådløs Logitech-mus være en drøm.

Lenke til kommentar

Takker for tips så langt.

Har lest flere ganger at folk snakker dritt om A4 Tech. Hva er grunnen til det? Jeg synes de har gode mus, om mitt nåværende problem er tilfeldig eller representativt vet jeg ikke.

Er det nå virkelig slik at trådløse henger så mye etter de med tråd? Den jeg har nå har fungert helt utmerket (ser du bort ifra nåværende problem). Den har 800 CPI, det samme som MX 1000. (Jeg ser både betegnelsen CPI og DPI, er det det samme?)

Edit: Jeg fant dette på tomshardware.com: Now comes the delicate problem of resolution, the famous cpi or "counts per inch" (incorrectly known as "dots per inch" or dpi).

B.R.

Endret av bowelripper
Lenke til kommentar

Har dere i det hele tatt prøvd en skikkelig mus?

Det er IKKE noe myte at de trådløse har opptil flere ganger tregere respons en de med tråd har.

Selvfølgelig "funker den for dere", men prøv heller en skikkelig mus, og gå tilbake til den trådløse igjen..

Da vil du mene noe annet, garantert.

Lenke til kommentar

Det ble visst en ny A4 Tech-mus, gitt. Kjøpte modellen RP-680 (se lenke over) og den har fungert fint så langt. Problemet jeg hadde med den gamle er borte. Heldigvis er det garanti på den så jeg kan få pengene tilbake. Men hvis den nye musa svikter etter kort tid, da er jeg ferdig med A4 Tech for alltid!

By the way, se på bildene av RP-680 her (bla litt nedover):

http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...6lr%3D%26sa%3DN

Likner jo mistenkelig mye på Logitech MX 700! Se her:

http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...6lr%3D%26sa%3DG

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...