Stian_ Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg skal lage en hjemmeside. Og da tenkte jeg på å ha en index.php som hadde forskjellige linker til forskjellige xml sider. Xml sidene har da all dataen/innholdet. Så da trenger jeg linker på php siden, med en verdi - feks. links. slik at php siden parser innholdet på links.xml og viser det i index.php er dette mulig? altså, lage en link med en verdi? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 $_GET['s'] er en variabel som vil holde verdien til parameteren "s" i URL; index.php?s=links vil dermed gi deg verdien "links" på variabelen. $_GET er et array som genereres automagisk når scriptet ditt kjører. Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Det er sant, hadde jeg glemt er det mulig og bruke $_POST også? eller må jeg da bruke forms? Kanskje lettere å intregere flash? men bruker $_GET hvis det er. EDIT: er det ikke mulig og bruke: <?php echo $PHP_SELF; ?> eller noe lignende i <a href=""> noe sånt? dvs: <a href=" <?php $menu = links; echo $PHP_SELF; ?>"> Endret 19. januar 2005 av Thurloc Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Du kan bruke $_POST, ja, men da må du ha forms, siden det kun er GET-data som sendes via adresselinjen. Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 ok, takker $_GET[] funker bra, da kan brukeren bruke bokmerke også takker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå