Gå til innhold

Billig stue"pc" kun til Mp3


Anbefalte innlegg

Har tenkt en del på å legge alle cd`r i ei kasse på loftet.

Men før jeg gjør det så er jeg nødt til å få meg noe som kan spille Mp3-filene mine via nettverket...

 

Har noen en ide på noe som er billig å enkelt?? OG det må bruke WLAN!!!!

 

Har en TV vedsiden av , så det kunne jo ha vært greit å bruke den som skjerm.

 

Eller så har jeg det meste av musikk på pc`n oppe, men det er så kjiper`n å måtte brenne cd`r for å høre på samleskiver nede....

 

Hjelp :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har sikkert allerede tenkt på det, men hva med en Creative Jukebox 60 gb?? Eller en Ipod hvis føler du har for mye penger og ikke vet hvor du skal gjøre av dem :p

 

Så kan du ta med all denne musikken din på besøk også, eller biltur ++ Har selv en creative (dog, kun 20 gb) som jeg har koblet til steroen, fungerer kjempefint for meg!

 

Ulempen er jo at du må kopiere sangene inn, men det tar ikke lange tida!

 

Mvh

Lenke til kommentar

Eller en xbox til 1000,- + 300,- til flashing av bios...

Da har du en fullverdig "jukebox".

 

Skaff deg ethernet til trådløst adapter så kan du streame trådløst også :)

 

EDIT: Og + harddisk da selfølgelig.. Hvis du ikke har en liggende.

Endret av e321
Lenke til kommentar
Eller en xbox til 1000,- + 300,- til flashing av bios...

Da har du en fullverdig "jukebox".

 

Skaff deg ethernet til trådløst adapter så kan du streame trådløst også :)

 

EDIT: Og + harddisk da selfølgelig.. Hvis du ikke har en liggende.

Har"modda" Xbox, men hvordan får jeg streama Mp3-filene fra pc`n til Xbox`n??

Har allerede ført over endel filer, men meninga var å kunne ha alle Mp3 filen på "hoved"pc`n!!!!!

 

M.

Lenke til kommentar
Du har sikkert allerede tenkt på det, men hva med en Creative Jukebox 60 gb?? Eller en Ipod hvis føler du har for mye penger og ikke vet hvor du skal gjøre av dem :p

 

Så kan du ta med all denne musikken din på besøk også, eller biltur ++ Har selv en creative (dog, kun 20 gb) som jeg har koblet til steroen, fungerer kjempefint for meg!

 

Ulempen er jo at du må kopiere sangene inn, men det tar ikke lange tida!

 

Mvh

Har tenkt på det der ja.... Å det er ikke aktuelt, for meninga var egentlig å ha alt av Mp3-filer på "hoved"pc`n, å så kunne laste ned playlister eller noe slikt til den i stua :-)

 

M.

Lenke til kommentar
Aopen Barebone EX661L S-478 (1500 kr.)

 

Intel Celeron D 2,4 GHz (600 kr.)

 

Geil 256MB DDR PC3200 Value (300 kr.) *

 

Western Digital 200 GB S-ATA (950 kr.) **

 

* 512 MB koster 300 kr. mer. Dette får du vurdere selv.

 

** Her får du vel egentlig vurdere selv hvor mye plass du trenger.

 

 

Totalt: 3350 kr.

 

ca. 3500-3600 kr. inkludert frakt vil jeg tro..

Det der så faktisk veldig interesant ut, men jeg tror at jeg ville ha byttet ut WD-disken da jeg har dårlig erfaring med den i forhold til støy....

 

Men finnes det noen form for fjernkontroll til en pc av denne typen, så jeg hadde sluppet unna tastatur og mus???

 

M.

Lenke til kommentar

PSdata:

 

Aopen XC Cube EZ18 White

Sempron 2400+ bulk

Geil Value PC3200 256MB, to av denne hvis du vil ha litt å gå på.

Samsung 160GB IDE Noiseguard

Samsung DVD-ROM

 

Totalt: 3530,-

 

Mer genial PC skal du lete lenge etter. Jeg satte sammen en slik en til moren min. Kabinettet er utrolig lekkert, det har to VGA-utganger, i tillegg til 1 S-video/TV-ut! Dette er da det integrerte skjermkortet som tar minne fra resten av maskinen, så jeg hadde gått for 512MB minne.

Kombinasjonen med dette kabinettet, Sempron 2400+ og Samsung harddisk var utrolig støysvakt i mamma sin PC.

Hvis jeg skulle hatt en enkel stuePC for å spille av musikk, hadde jeg ikke nølt et sekund for å ta en Aopen EZ18!

 

Jeg har selv en Shuttle SN95G5 (Socket 939), men ble veldig positivt overrasket av prisen/ytelse/brukervennlighet/støynivå på EZ18.

 

 

Edit: I tillegg får du jo et PCI- eller USB-basert WLAN-kort til 3-400,-

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Hei. Min STERKE anbefaling er en Philips Streamium SL400i (kun streaming enheten) eller en MX6000i (denne har ink også dvd-spiller, forsterker og høytalere). Disse er helt geniale til musikk og film i stua.

 

Philips Streamium SL400i eller Philips Streamium MX6000i

 

Jeg har selv pakken MX6000i og den virker helt supert. Jeg var lenge på utkikk etter en stuepc som kunne spille mp3 uten om å skru på en monitor. Endelig fant jeg denne vakre streaming saken som har et display på fronten. Altså, dette er produkter jeg kan anbefale på det sterkeste!!! :yes:

Endret av perarne1980
Lenke til kommentar

til oss2:

Du må ha trådløst nettverks adapter til xbox'n..

Vanlig adapter som gjør ethernet ting til trådløst,

koster rundt 900,- tror jeg :hmm:

 

Så deler du mappa på pc'n, går inn i mediacenter og velger shared+noe tror jeg... Eller workgroup(husker ikke helt hva som står).

 

Du kan bruke vanlig kabelnett uten adapter også da selfølgelig :)

Spør på konsoll hvis du lurer på mer :)

Lenke til kommentar
Eller en xbox til 1000,- + 300,- til flashing av bios...

Da har du en fullverdig "jukebox".

 

Skaff deg ethernet til trådløst adapter så kan du streame trådløst også :)

 

EDIT: Og + harddisk da selfølgelig.. Hvis du ikke har en liggende.

Har"modda" Xbox, men hvordan får jeg streama Mp3-filene fra pc`n til Xbox`n??

Har allerede ført over endel filer, men meninga var å kunne ha alle Mp3 filen på "hoved"pc`n!!!!!

 

M.

Bruk f.eks. Relax eller et av disse verktøyene.

http://www.xbox-scene.com/tools/tools.php?page=streaming

 

 

Hadde heller investert i fjernkontroll og ny støysvak vite til x-burken hvis du bare skal bruke stue-pc'en til mp3 avspilling. Du kan jo også streame filmer via hovedmaskina... Hvis du har mye fritid får du sikkert installert linux og da har man en hel gjeng muligheter. F.eks. trådløst nettverk via usb, tv-kort via usb (selv om jeg er usikker på om burken klarer å handle dataene).

 

Som du sikkert veit er xbox kontrollerne bygd på et usb-interface, bortsett fra at MS har laget et proprietært fysisk grensesnitt, men du får kjøpt overganger fra en hel gjeng nettbutikker...

 

Tastatur

Mus

Linux med HDTV oppløsning....

 

 

Står også endel om å gjøre blikkboksen mer stille på xbox-scene.com.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gå for en Philips Streamium SL400i. Da har du alt du trenger i en liten boks. Den har et fint display på fronten, så en ekstern skjerm trengs heller ikke. Med dette displayet kan du browse igjennom all musikken du har liggende på din stasjonære maskin på kontoret (ca samme browsing som på en ipod). Et tråløst usb nettverkskort følger også med. Jeg har en Philips Streamium selv, og jeg kan love deg at den virker helt fantastisk. Billig er den også, kun 3500 kr på Elkjøp.

Endret av perarne1980
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takker alle for en flott respons... Har knotet litt rundt med Xbox`n nå og kommet til at den nok ikke helt har det brukergrensesnittet som jeg kan tenke meg, selv om jeg er veldig fornøyd med XBMC. Får bare ikke helt til det med spillelister og slik.

Tror nok at jeg kommer til å gå for Philips Streamium SL400i da denne virker som en perfekt løsning for meg. (Må bare sette hengelås på lommeboka ei stund) :hmm:

Men hvis det er noen som har noen erfaring med å bukke et pent kabinett av typen mini ITX til dette formålet, så er jeg mottagelig for flere tips :D

 

Martin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...