punzel Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg har nettopp satt sammen ny pc bestående av disse delene: HK: Asus P5GD1 Hovedkort S775 I915P GPU: Gainward GeForce 6600GT 128MB 1,6ns (GLH) OS-Disk: Western Digital 36.7GB SATA 10000RPM Raptor HD: Western Digital 200GB 7200RPM Caviar Kabinett: Thermaltake Tsunami Silver PSU: Thermaltake 480W Butterfly RAM: Geil 1.0GB ULD (2X512) CPU: Intel Pentium 4 540J 3.2GHz Det som er problemet er at pc'n slår seg av etter kanskje 1-2min og da står det "Cpu is too hot" e.l. Skjønner ikke helt dette, da alt annet funker og da jeg har montert cpu-kjøleren. Det var boxed versjon, så jeg bruker cpu'kjøleren som følger med. Noen som evt. har noen tips, eller har vært borti noe lignende før? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 er du sikker på at du har satt på ribba riktig vei? eller så kan du laste ned everest og skjekke temperaturene dine. gå inn i BIOS og se etter noe som har med heat o.l og gjøre. kansje det er stillt inn på at pc'n slår seg av ved for lav temp? Lenke til kommentar
punzel Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Riktig vei åssen da? Forklar! Problemet er at jeg ikke rekker å sjekke om temp. er satt for lavt. Og siden hovedkortet er helt nytt, kan vel ikke standard shutdown tempen være SÅ lav? Lenke til kommentar
havfal Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) du kan jo prøve å "vri" ribba en hakk mot venstre eller høyre. når du har prøvd alle muligheter er ihvertfall svaret litt "enklere" å gripe fatt i. hvis du ikke rekker å gå inn i BIOS engang ... hmmm du har ikke en annen CPU som har samme sokkel som du kan teste med da? Edit: med ett hakk mener jeg 90 grader Endret 20. januar 2005 av Imposter Lenke til kommentar
punzel Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Fiksa det nå! CPU-kjøleren var bare ikke godt nok festet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå