BrukerSlettet Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Fikk med Trend PC-cillin 2002 med hovedkortet, men er det noen gratis virus programmer som er bedre enn det, som dette f.eks? Endret 19. januar 2005 av jolleguten Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 PC-cillin er jo ikke noe dårlig program da slik jeg har forstått, mend et begynner vel dra litt på årene detn versjonen din. avg er et godt gratis alternativ. selv liker jeg best gratis versjonen av BitDefender. om det er bedre eller ikke kan jeg ikke si, men synes hvertfall det er mer brukervennlig og slikt. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hva med: AVG? http://www.grisoft.com/us/us_index.php Lenke til kommentar
phax Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 var jo AVG han linket til da. Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 var jo AVG han linket til da. Da foreslår jeg: avast! 4 Home Edition 4.1.396 Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hvorfor kan du ikke betale for et ordentlig antivirusprogram? Sikkerhet til datamaskinen din er noe du ikke må spare på! Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hvorfor kan du ikke betale for et ordentlig antivirusprogram? Sikkerhet til datamaskinen din er noe du ikke må spare på! De nevnte programmen er 'ordentlige' anti-virus program. De er gratis for hjemmebrukere, men koster for bedrifter. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Et gratisalternativ til: Antivir Lenke til kommentar
phax Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 jeg hadde norton antivirus 2004 før, kostet vel en 400kr eller no slikt? hvertfall byttet til BitDefender gratis versjonen og fikk rensket bort masse møkk norton ikke hadde hverken funnet eller fjernet, pluss at jeg fikk tilbake masse systemressurser som norton hadde gjort krav på. så man skal ikke dømme programmene etter prisen... Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 Se på noen andre tråder her i kategorien "Sikkerhet". Her ser du at NOD32 er det Antivirus-programmet som er mest anbefalt. Jeg har dette programmet og er over all forventning fornøyd. Dette programmet koster. Se linken for test. http://programmer.no/art.php?artikkelid=7725 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Enig i at Bitdefender er det beste alternativet ja ! Jeg har pakken med både antivirus og brannmur som koster penger, men er vel verdt det. Tok masse virus som verken NOD32, McAfee eller Norton kunne ta. Den versjonen med brannmur hindrer i hvert fall bra at virus ikke skal spre seg i tillegg, men jeg vet ikke om gratisversjonen uten brannmur gjør det. uansett, hvis du kjøper så varer det i 10 år da Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 anbefaler avast!, genialt virusprogram Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 anbefaler avast!, genialt virusprogram Jeg er enig med deg at Avast er et veldig bra antivirusprogram, spesiellt når en ønsker et program som er gratis. Lenke til kommentar
Dell_Inspiron Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvorfor kan du ikke betale for et ordentlig antivirusprogram? Sikkerhet til datamaskinen din er noe du ikke må spare på! Hadde man virkelig vært opptatt av sikkerhet, hadde man vel ikke brukt Windows i det hele tatt. Beste antivirusen for PC er *nix-OS'er, og det er faktisk helt gratis . Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 Hvorfor kan du ikke betale for et ordentlig antivirusprogram? Sikkerhet til datamaskinen din er noe du ikke må spare på! Hadde man virkelig vært opptatt av sikkerhet, hadde man vel ikke brukt Windows i det hele tatt. Beste antivirusen for PC er *nix-OS'er, og det er faktisk helt gratis . Word! Lenke til kommentar
Foxtrot Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) Men Linux er et helt annet tema enn det som diskuteres her.. Vi holder oss til temaet til trådstarter. Endret 24. januar 2005 av Foxtrot Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 25. januar 2005 Del Skrevet 25. januar 2005 Gratis antivirusprogrammer: Avast Home Last ned BitDefender Last ned AVG Antivirus Free Edition Last ned AntiVir Personal Edition Last ned Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. februar 2005 Del Skrevet 2. februar 2005 (endret) Problemet med NOD (har kjøpt lisens - og har hatt produktet i nesten 1 år nå), er at det er svakt på Trojanere og ws/js- scripts. NOD oppdager de, men klarer ikke å rense dem bort skikkelig. BitDefender opplever jeg som altfor treg når den scanner. Ligger i snitt på 160-170 filer/sec - og har du da en del filer, så tar det lang tid. I tillegg opplever jeg den som ganske ressurskrevende - ihvertfall sammenlignet med NOD og Norton AV. Ressursbruken ligger på mellom 15 og 40%. Selv er jeg mest fornøyd med Norton (da som utgave NIS 2004 eller NIS 2005). Endret 4. februar 2005 av Rayline TWB Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 (endret) Ressursbruken ligger på mellom 15 og 40%. Hva slags ressursbruk da? Ram, cpu?? Og % blir for dumt å oppgi, ettersom at alle har forskjellige pcer. Feks: Hvis du har 2ghz og 128 mb ram, og jeg har 3,4 ghz og 2 gb ram så blir det litt forskjell EDIT: Det med prossesorene så tok jeg utgangspunkt i Intel Pentium 4 Endret 4. februar 2005 av sablabra Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. februar 2005 Del Skrevet 4. februar 2005 Ressursbruken er relatert til CPU ja - og mitt system er P4 3,4 GHz 800 MHz Northwood, og 2048 MB RAM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå