Gå til innhold

Finnes det bedre gratis antivirus enn Pc-cillin?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

PC-cillin er jo ikke noe dårlig program da slik jeg har forstått, mend et begynner vel dra litt på årene detn versjonen din.

avg er et godt gratis alternativ.

selv liker jeg best gratis versjonen av BitDefender. om det er bedre eller ikke kan jeg ikke si, men synes hvertfall det er mer brukervennlig og slikt.

Lenke til kommentar

jeg hadde norton antivirus 2004 før, kostet vel en 400kr eller no slikt? hvertfall byttet til BitDefender gratis versjonen og fikk rensket bort masse møkk norton ikke hadde hverken funnet eller fjernet, pluss at jeg fikk tilbake masse systemressurser som norton hadde gjort krav på.

så man skal ikke dømme programmene etter prisen... ;)

Lenke til kommentar

Enig i at Bitdefender er det beste alternativet ja :) ! Jeg har pakken med både antivirus og brannmur som koster penger, men er vel verdt det. Tok masse virus som verken NOD32, McAfee eller Norton kunne ta. Den versjonen med brannmur hindrer i hvert fall bra at virus ikke skal spre seg i tillegg, men jeg vet ikke om gratisversjonen uten brannmur gjør det. uansett, hvis du kjøper så varer det i 10 år da :)

Lenke til kommentar
Hvorfor kan du ikke betale for et ordentlig antivirusprogram? Sikkerhet til datamaskinen din er noe du ikke må spare på! ;)

Hadde man virkelig vært opptatt av sikkerhet, hadde man vel ikke brukt Windows i det hele tatt. Beste antivirusen for PC er *nix-OS'er, og det er faktisk helt gratis ;).

Word!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet med NOD (har kjøpt lisens - og har hatt produktet i nesten 1 år nå), er at det er svakt på Trojanere og ws/js- scripts. NOD oppdager de, men klarer ikke å rense dem bort skikkelig.

BitDefender opplever jeg som altfor treg når den scanner. Ligger i snitt på 160-170 filer/sec - og har du da en del filer, så tar det lang tid.

I tillegg opplever jeg den som ganske ressurskrevende - ihvertfall sammenlignet med NOD og Norton AV. Ressursbruken ligger på mellom 15 og 40%.

Selv er jeg mest fornøyd med Norton (da som utgave NIS 2004 eller NIS 2005).

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Ressursbruken ligger på mellom 15 og 40%.

Hva slags ressursbruk da? Ram, cpu?? Og % blir for dumt å oppgi, ettersom at alle har forskjellige pcer. Feks: Hvis du har 2ghz og 128 mb ram, og jeg har 3,4 ghz og 2 gb ram så blir det litt forskjell :p

EDIT: Det med prossesorene så tok jeg utgangspunkt i Intel Pentium 4 :roll:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...