Edstro Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hei har et nettverk hjemme 3 pcer Eg vil gjerne dele ut en mappe på dette nettverket men med begrenset plass. Alså dette har eg tenkt skal være en "upload" mappe på nettverke. Eg vil ha denne begrenset pga. vis ikke så kan en på nettverket legge inn så mye han vil og da blir harddisken min full! Er dette mulig? Vis dere tenker dere en ftp konto på home.no! Der er der begrenset med plass Spørsmål 2: Eg vil at når en på nettverket finner min maskin må brukeren slå inn et brukernavn og passord. Og vær bruker skal ha sine retigheter! feks forskjellige adganger til mapper!??? Lenke til kommentar
Nexus6000 Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 1. Rettigheter setter du med sharing eller ntfs (security) rettigheter. höyreklikk mappen du deler7egenskaper/sharing. 2. Höyreklikk harddisken din/egenskaper/quota. Norsk: Kvoter? Eller direkte på sharet, går utifra at dette også fungerer. (jeg sitter ikke på pc med nok retttigheter, så kan ikke teste) Eller bruk commandolinje (Fsutil). Ps. Du må ha NTFS for å få opp quota. -Me Lenke til kommentar
Edstro Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Det du sa om at du kunne gå inn på quota på disken stemmde men da endrer eg begrennsningen på helle disken. Eg vil kun begrense mappen som eg deller ut og dette går ikke an inne på sharing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå