Gå til innhold

Hvilket kjermkort er best...

Trancton

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjermkort mener du vel... ;)

BGF GeForce 6800 Ultra - På lager hos MPX - 3999

http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=43816

Rå ytelse til en ok pris, og det er på lager...

Dette kortet kan lett overklokkes, jeg har selv et PoV GeForce 6800 Ultra, det er klokket til 450Mhz, og kjører stabilt der. BFG kortet er klokket til 430Mhz fra produsenten!

Anbefaler iallefall dette! Ytelse i topp-klassen, støtte for shader model 3.0 (DirctX 9.0c) som kommer i flere nye spill nå og har gode drivere både i Windows og Linux

Edit: Du kan eventuelt spare noen kroner å kjøpe et 6800Gt kort, de kan lett klokkes til Ultra hastighet... De ligger fra 3200 og oppover... :yes:

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
dette er vel litt bedre en 6800ultra? (bortsett fra 250kr over 4000) :hmm: kan ikke si noe sikkert siden begge er toppkort :) men vet ikke om det ATI kortet er verdt den lille prisforkjellen fra 6800ultra. (jeg er venn av både Nvidia og ATi :) )

JA kjøp x800xt pe, men koster 250 mer på netshop så kjøp det heller her

Lenke til kommentar
er vel litt bedre en 6800ultra? (bortsett fra 250kr over 4000) :hmm:  kan ikke si noe sikkert siden begge er toppkort  :) men vet ikke om det ATI kortet er verdt den lille prisforkjellen fra 6800ultra.  (jeg er venn av både Nvidia og ATi  :)  )

Litt bedre i noen tilfeller, litt dårligere i andre... Men heller ikke et dårlig valg... ;)

Legg merke til tilgjengligheten... Ubekreftet...

Edit: @hds: Bra pris, men ikke ventet inn på lager før i mars...

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Jeg vil helst ikke over 3000 kroner, og kommer til å bruke det en del til spilling, HL2, BF2 etc... Merk at jeg ønsker PCI-e kort. Hva gir mest for pengene i denne prisklassen, om det skal overklokkes må det kunne gjøres enkelt, har aldri overklokket før... :blush:

EDIT: Hvordan er PowerColor Radeon X800XL kontra Sapphires (utenom pris...)?

Endret av Trancton
Lenke til kommentar
Jeg vil helst ikke over 3000 kroner, og kommer til å bruke det en del til spilling, HL2, BF2 etc... Merk at jeg ønsker PCI-e kort. Hva gir mest for pengene i denne prisklassen, om det skal overklokkes må det kunne gjøres enkelt, har aldri overklokket før... :blush:

EDIT: Hvordan er PowerColor Radeon X800XL kontra Sapphires (utenom pris...)?

X800XL har 16 pipelines og GDDR3 minne, og det skal nok nærme seg XT PE ja, så om du vil klokke litt, vil det gi ca lik ytelse, uten tvil best kjøp pr. idag, tror nå jeg...

Hvertfall til PCI-e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...