Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Ditt syn på nasjonaleprøver


Er det rett å boikotte de nasjonale prøvene?  

260 stemmer

  1. 1. Er det rett å boikotte de nasjonale prøvene?

    • Ja
      138
    • Nei
      105
    • Nei, men jeg skal/har skrevet et lite "brev" om det jeg mente.
      6
    • Ja, men jeg skal/har skrevet et lite "brev" om det jeg mente.
      11


Anbefalte innlegg

Jeg svarer med samme tåplige quotemåte som deg.

Du liker tydeligvis Kristin Clemet's diktaturprøver.Hvordan skal skolen forbedres,hvis den får karakter under gjennomsnittet?

Er du rett og slett bare dum? Er det at en skole får karakterer under gjennomsnittet grunn god nok til å sette seg ned på baken og ikke gjøre noen forsøk for forbedring?? Du kan ikke være helt god, beklager at jeg sier det, men er du sikker på at du mener det du skrev?

Beklager at jeg er dum,alle kan ikke være like smarte.Det jeg spurte om var,hvordan skal skolen forbedres?

 

Skal lærerne jobbe fortere og samtidig skjerpe seg grundig?

Ja.

Tror du virkelig lærene i dag,ikke er interessert at elevene skal lære mest mulig.

 

Alt av fagfolk vurdere prøven som ubrukelig,enda blir den presset igjennom.

Fagfolk fra SV? Jeg har ikke sett disse "ekspertvurderingene".

Har du lånt skylappene til Clemet?Prøven presses igjennom for at Clemet i etterkant skal kunne si følgende"Jeg hadde rett,det står dårlig til med skolene her i landet.Bruk min fantastiske lærerplan."

 

Det er jo nettopp mobbing av skoler/klasser som skjer.Går det dårlig på nasjonalprøven,vises resultatene offentlig.

Nuja.. Det tror jeg også.. Det bare øker konkuranselyste og stimulerer skolene til å strebe mot høyere mål. Mobbing? Nei.

Legg ut dine karakterer på nett.Kanskje jeg eller andre kan stimulere deg til høyere mål.

 

Men det nytter vel ikke å forandre ditt syn på nasjonalprøven,det virker som du er like lite mottagelig for kritikk som Kristin Diktator Clemet er.

Jeg kan love deg at Kristin Clemet ikke er noen diktator. Hun er et meget sympatisk menneske som vet meget godt hva hun driver med

Ja,hun har tross alt en meget god pedagogisk utdannelse som siviløkonom.

 

Hadde du fått 1.øre for hvert klikk på quoteknappen din,ville du vært en rik mann. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Folk boikotter bare prøvene fordi de misliker prøver og ikke fordi de ikke liker ideen/konseptet.

Da har du fått et helt feil inntrykk. Det er hvordan prøvene er lagt opp folk reagerer på.

 

Forøvrig så hørte jeg på radioen i dag tidlig at det var en advokat som hevdet at det er ulovlig å sette ned orden/oppførsel på grunnlag av at man boikotter en nasjonal prøve. Hvis dette er tilfelle, så synes jeg at dette er nok grunn til at Clemet skal ta sterk selvkritikk og muligens vurdere sin stilling. Hun hevdet at alle som boikottet ville få nedsatt orden/oppførsel.

 

I dag hadde jeg nasjonal prøve i lesing, og jeg må si at det var en elendig prøve. Spørsmålene var rett og slett helt idiotiske, og alt var altfor lett. Det var også beregnet alt for mye tid.

 

Jeg holder på å skrive et langt brev til Clemet, og vurderer å sette i gang en underskriftsaksjon. Ikke mot nasjonale prøver, men mot opplegget som praksiseres i dag.

Jeg tolerer ikke et slikt diktaturisk system hvor elevene blir tvunget til å gjøre prøver hvor resultatene blir lagt ut på nettet.

Lenke til kommentar

Som ide:

Nasjonale prøver eit briliant verktøy for lærar og elev.

 

Læraren kan få avdekka faglege styrker og svakheiter hjå klassen og enkeltelevar, og med slike måleinstrument tilrettelegge undervisninga slik at den blir til nest nytte for elvane. Prøvene gjennomføres i starten av skuleåret.

Statlege organ kan tilrettelegge resursser på dei rette felta slik at undervisninga som krever ekstra ressurser får det.

 

 

PROBLEMET:

Dette bruksaspektet er ikkje vidareutvikla i nokon grad, faktisk ser det ut til å ikkje ha vore noko særleg vurdert.

 

All fokus har gått på dette eine talet som kvar skule har fått.

Kva seier talet? Ingenting, sjølv fagsentra som har vore ansvarleg for prøvane kan ikkje forklare kva dette talet betyr.

Resultat frå fjoråret: "nokre" millionar bortkasta i den norske skuleverket på grunn av publiseringskåte byråkrater i utdanningsdepartementet.

 

Og kva har læraren fått igjen for all den ekstra rettinga som desse prøvane genererte?

Null og niks.

 

 

Tankar rundt dette problemet:

Boikott gjennomført av elevane er ikkje rette veien å gå synes eg, då dette vil nok berre straffe elevane mens dei som skulle hatt pisk på pungen berre blir ståande tilbake sterkare.

 

Det er rektorane som skulle ha stilt spørsmålet:

"Kva gjer dette tilbake for min skule og mine elevar. Eg er ikkje villig til å bruke store ressursar på noko som ikkje kjem skulen tilgode".

 

For slik opplegget er no "tvinges" rektorane til å jukse for å ikkje havne for langt nede på lista. Og dermed bli stempla som dårleg skule.

 

Konklusjon:

Her har me tilgjengeleg eit fantastisk verktøy for å tilrettelegge undervinsinga til kva elevane treng, også sitter folka på toppen og ikkje skjønner kva det kan brukast til.

 

Å tru at ein gjer den norske skulen bedre med å publisere ein karakter for kvar skule er som å tru på julenissen.

 

 

mvh

JanEirik

 

Edit: fiksa litt på innlegget

Endret av Jankee
Lenke til kommentar

Jeg har alltid vært av den oppfatning at åpenhet, informasjon og kunnskap var positive ting. Og jeg trodde jeg delte dette synet med de fleste, men det ser dessverre ikke slik ut. For her er det mye innbitt motstand mot disse tre tingene.

 

Formålet med disse nasjonale prøvene er å innhente kunnskap om elevenes situasjon i skolen og på de forskjellige. Noe man bare kan få gjennom å ha like prøver for alle elevene. Man ønsker åpenhet om resultatet ved å spre denne informasjonen ut til folket, på en måte som ikke bryter personvernet.

 

Så hvorfor denne store protesten mot åpenhet, informasjon og kunnskap? Jeg tror grunnene til dette er flere:

1. Janteloven

2. Likhetsprinsippet

3. Vi har det 'for godt'

 

Janteloven står sterkt i Norge. Vi liker stort sett ikke eliten, (med nntak innen idrettsverden). Derfor er utrykk som 'eliteskole' ikke positivt ladet, men negativt ladet her i Norge.

 

Likehtsprinsippet henger sammen med janteloven, men er mer generell og får ut på at man ikke skal skille mellom flinke og svake. Alle er like mye verdt osv. Og man skal heller ikke legge for stor vekt på faktiske prestasjoner, men legge like mye stor vekt på innsats og intensjoner. Dermed minsker man skillet mellom de som kan noe, og de som ikke kan noe, men som i det minste forsøkte. Men det store aberte med likhetsprinsippet er det underliggende premisset om at ulikhet ikke er bra. Det er ikke bra å skille seg ut. Og det resulterer i man ikke liker elite, og man ser ned på dårlige. Likhetsprinsippet unerbygger altså respekten for de som skiller seg ut, både i positiv og negativ retning.

 

Vi har det 'for godt' til å verdsette den frihet, åpenhet og tilgang på kunnskap og informasjon vi faktisk har i dette landet. Vi tar dette for gitt og glemmer hvor viktig disse tingene faktisk er for å leve i et godt samfunn. Derfor tenker mange ikke på at nettopp disse verdiene er en viktig essens i denne problemstillingen. Faren med at man glemmer dette er at maktpersoner lett kan gjemme informasjon når de føler for det. Fordi man glemmer at åpenhet skal være utganspunktet, og skjuling av informasjon skal begrunnes. Og derfor reagerer de færreste når informasjon i stillhet blir holdt tilbake.

 

 

Min oppfordring er at alle gjennomfører prøvene, og med det bidrar til innsamling av informasjon om skolene. Man kan spekulere så mye man vil om denne informasjonen vil bli brukt av regjeringen. Men dersom kunnskapen er innhentet, og informasjonen delt ut til befolkningen, da har i det minste folket mulighet til å stille spørsmål på faktisk grunnlag om hvorfor ting er som de er, og hvorfor nødvendige tiltak ikke blir utført! Denne informasjonen og kunnskapen er makt til befolkningen. Kunnskap er makt! Det er ingen floskel, men en sannhet.

 

Etter min mening burde alle juble over dette svært gode tiltaket fra Klemet & Co, og gjøre sitt beste for at den informasjon som innhentes er av best mulig kvalitet.

Lenke til kommentar
Dotten: Støttes. Det er EN prøve det er snakk om. Det er mange langt viktigere ting relatert til skolesystemet en burde bruke energi på å krangle om.

Det er fire prøver.

 

Norsk lesing, norsk skriving, engelsk og mattematikk.

Jeg tror det er norsken som er mest omtalt.

I tiendeklasse er det fem prøver, norsk skriftlig, norsk lesing, engelsk skriftlig, engelsk lesing og matte.

 

Formålet med disse nasjonale prøvene er å innhente kunnskap om elevenes situasjon i skolen og på de forskjellige. Noe man bare kan få gjennom å ha like prøver for alle elevene. Man ønsker åpenhet om resultatet ved å spre denne informasjonen ut til folket, på en måte som ikke bryter personvernet.
:w00t: Du forstår det!!

 

1. Janteloven

2. Likhetsprinsippet

3. Vi har det 'for godt'

Deilig! Tusen takk igjen, du har så rett så rett!

 

Læraren kan få avdekka faglege styrker og svakheiter hjå klassen og enkeltelevar, og med slike måleinstrument tilrettelegge undervisninga slik at den blir til nest nytte for elvane. Prøvene gjennomføres i starten av skuleåret.

Statlege organ kan tilrettelegge resursser på dei rette felta slik at undervisninga som krever ekstra ressurser får det.

Det er jo ikke noen vits i å ta den i starten av skoleåret, da man ikke kan se hvor god læreren er. Midt i skoleåret er perfekt, da har man også tid til å endre på ting om noe har gått galt.

 

Og kva har læraren fått igjen for all den ekstra rettinga som desse prøvane genererte?

Null og niks.

Klaps på skulderen og gratulasjon fra rektor med "gjør det like bra i år!"

 

"Kva gjer dette tilbake for min skule og mine elevar. Eg er ikkje villig til å bruke store ressursar på noko som ikkje kjem skulen tilgode".

Det komemr tross alt skolen tilgode, man ser hvordan sin skole ligger ann i forhold til andre skoler i distriktet. Man ser hva man må fokusere mer på. Hvis dette er noe som ikke kommer skolen tilgode, da er også rektor moden for utskiftning!

 

Forøvrig så hørte jeg på radioen i dag tidlig at det var en advokat som hevdet at det er ulovlig å sette ned orden/oppførsel på grunnlag av at man boikotter en nasjonal prøve. Hvis dette er tilfelle, så synes jeg at dette er nok grunn til at Clemet skal ta sterk selvkritikk og muligens vurdere sin stilling. Hun hevdet at alle som boikottet ville få nedsatt orden/oppførsel.
Clemet har ikke hevdet det, men hun har sagt at det KAN få konsekvenser. I tillegg kan ikke en advokat si dette på generelt grunnlag, det har blandt annet med de forskjellige skolenes reglement. De fleste reglement har punkter om skulk.

 

I dag hadde jeg nasjonal prøve i lesing, og jeg må si at det var en elendig prøve. Spørsmålene var rett og slett helt idiotiske, og alt var altfor lett. Det var også beregnet alt for mye tid.

Det kan vi være enig om, men da vet man dette. Kanskje alle satt ut tiden på en annen skole? Kanskje andre synes den var vansklig. Det er mange elever som må tas med i betraktning!

 

Jeg tolerer ikke et slikt diktaturisk system hvor elevene blir tvunget til å gjøre prøver hvor resultatene blir lagt ut på nettet.
Hvis du i år går i tiende, tror du ikke det er litt interresant og se karaktersnittet på de skolene du vurderer å søke?

 

Kristin Clemet - diktator? Neppe.

 

 

 

Tror du virkelig lærene i dag,ikke er interessert at elevene skal lære mest mulig.

Jeg blir ikke overrasket dersom det i dag finnes lærere i Norge som lar det skure og gå som det går.

 

Har du lånt skylappene til Clemet?Prøven presses igjennom for at Clemet i etterkant skal kunne si følgende"Jeg hadde rett,det står dårlig til med skolene her i landet.Bruk min fantastiske lærerplan."

Det ser ut som SV har lånt ut noen skylapper til deg.. Den presses ikke gjennom, det innser til og med Rolf Reikvam, selv han må vedgå at det er et flertall i stortinget for dette. Det klarer ikke Kristin og Høyre alene, gnag litt på den.. Jeg håper vi uansett tar i bruk en bedre læreplan, det er ingen tvil om at reform 97 er en fiasko.

 

Legg ut dine karakterer på nett.Kanskje jeg eller andre kan stimulere deg til høyere mål.
Mine karakterer er slettes ikke hemmelige, og du kan godt få vite at jeg har et snitt på godt over fem, slik at jeg kan komme inn på alle skoler.

 

Ja,hun har tross alt en meget god pedagogisk utdannelse som siviløkonom.

Siviløkonomstudiet gir ingen pedagogisk utdannelse, men jeg kjenner til Kristin Clemet, og det er mange andre jeg ville latt komme lenger bak i køen blandt ønskete lærere. Upedagogisk er hun ikke, men hun er ingen pedagog. That easy.

 

Hadde du fått 1.øre for hvert klikk på quoteknappen din,ville du vært en rik mann
Takk, men jeg lever godt i dag også.

 

Folk boikotter bare prøvene fordi de misliker prøver og ikke fordi de ikke liker ideen/konseptet.
Selvsagt. Det scorer elevorganisasjonen på. Hvem er interresert i flere prøver enn nødvendig? Ikke dagens flertall av eleve ri den norske skole.

 

Hvis noen her på forumet har fått tak i dagens prøve på nettet, kan dere sende meg PM med dem?
Du har da ingen nytte av å ha sett prøven på forhånd.. Du har god nok tid under prøven..

 

Og den vil telle like mye som en vanglig prøve.

Ja, rettferdig og kjekt.

 

 

Altså skal en kommentar på en prøve jeg ikke fikk øvd på telle på kortet mitt? Ikke engang skolen min har fått nok info om dette. Dette er helt latterlig!
Du har jo ingen nytte av å øve til disse prøvene, da det er i grunnferdigheter du ikke kan lære over natten. At den teller er jo bare greit, i tillegg slipper du at skolen setter opp enda en prøve i norsk og engelsk, og i matte. Du tjener på det! :)

 

Det at det trues med nedsatt standpunkt karakter, og/eller nedsatt orden og oppførslen kan faktisk stride mot ytringsfriheten vi har i dette landet.
La han advokaten din forsøke seg med den i retten da.. Du boikotter din egen utdannelse, og i skolens reglement står det høyst sannsynlig noe om oppmøte. Om du møter opp og sitter ut tiden, kan du ikke få nedsatt orden, men karakteren i faget vil jo synke som følge av en prøve med karakter null. Det har skolen og faglærer rett til, uten at det strider mot ytringsfriheten.

 

Nasjonale prøver er nok et eksempel på høyrevridningen i norsk skole. Påtide med et regjeringsskifte før Clemet rekker å gjøre mer galt.
Både i US og i UK, og sikkert mange andre land også, er dette normale ting. Hvorfor skal dere hisse dere sånn opp over ting andre må ta som en selvfølge? Hvordan går det med det, i forhold til likhetsprinsippet deres?

 

det er prøveformen og offentligjøringen man klager på

Jeg er redd du overvurderer tiendeklassingene nå, jeg antar at de fleste som boikotter, kun gjør det for å få litt fri.

Lenke til kommentar
jeg sa faktisk at lade lå en gang i grøfta, og vi fikk den opp igjen..

jeg gikk faktisk på den møkkaskolen i forrige semester, og var en av FÅ som gjorde noe som helst. men nok om det.

 

til deg Ati-Radeon: Kan du være så snill å dokumentere din påstandermen hvertfall ET argument som er tykkere enn papiret prøvene skrives på?

 

Begynner faktisk å bli mektig lei av unger som "finner på" argumenter for å få en fritime ekstra. har en del dem selv i min klasse nå, og i dag var jeg den eneste av 30 i min klasse som tok lese-prøven i norsk.

 

OG JEG ER STOLT AV DET :w00t:

Endret av Imposter
Lenke til kommentar
Begynner faktisk å bli mektig lei av unger som "finner på" argumenter for å få en fritime ekstra. har en del dem selv i min klasse nå, og i dag var jeg den eneste av 30 i min klasse som tok lese-prøven i norsk.

 

OG JEG ER STOLT AV DET :w00t:

Bra det finnes, unnskyld uttrykket, unger med litt integritet og evne til å tenke selvstendig også. :thumbs:

 

Lurer på hva jeg ville gjort selv i den alderen. :hmm:

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før; offentliggjøringen av de enkeltes klasser/skolers resultater truer personvernet fordi hvem som helst kan misbruke informasjonen, man ser nå at media gjør dette.

Det skaper taper- og vinnerskoler, og dermed blir klasseskillet større. En person som går på en skole som enten er mye bedre eller mye dårligere enn landsgjennomsnittet vil risikere å få et stempel på seg som enten "skolelys" eller "taper". Har selv sett flere eksempler på dette.

 

Dere som synes alt ved de nasjonale prøvene er helt tipp topp; går dere i det hele tatt på skolen?

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest de andre postene, men min mening er, ja, det er riktig å boikotte hvis det er fordi man er i mot at resultatene offentliggjøres.

 

Dessverre tror jeg at det er mange elever som faktisk ikke har noe forståelse av hvorfor de tar disse prøvene, og bare misliker at de skal ta prøver. De boikotter uten å vite hvorfor det boikotter, fordi de er kraftig påvirket av andre.

Endret av darkness|
Lenke til kommentar
Som jeg har sagt før; offentliggjøringen av de enkeltes klasser/skolers resultater truer personvernet fordi hvem som helst kan misbruke informasjonen, man ser nå at media gjør dette.

Det skaper taper- og vinnerskoler, og dermed blir klasseskillet større. En person som går på en skole som enten er mye bedre eller mye dårligere enn landsgjennomsnittet vil risikere å få et stempel på seg som enten "skolelys" eller "taper". Har selv sett flere eksempler på dette.

 

Dere som synes alt ved de nasjonale prøvene er helt tipp topp; går dere i det hele tatt på skolen?

Ja vennen, jeg går i tiende klasse på en skole i Oslo. Forøvrig blandt landets beste om ikke DEN beste på siste offentliggjorte karakterer og nasjonalprøver..

Lenke til kommentar
Begynner faktisk å bli mektig lei av unger som "finner på" argumenter for å få en fritime ekstra. har en del dem selv i min klasse nå, og i dag var jeg den eneste av 30 i min klasse som tok lese-prøven i norsk.

 

OG JEG ER STOLT AV DET :w00t:

Bra det finnes, unnskyld uttrykket, unger med litt integritet og evne til å tenke selvstendig også. :thumbs:

 

Lurer på hva jeg ville gjort selv i den alderen. :hmm:

uten at jeg skal dømme deg(du er sikkert eh hyggelig person) ;)

 

men jeg tror ærlig talt at du hadde boikottet du også. kan ikke få sagt hvor mange ganger jeg har måttet svare på hvorfor jeg ikke boikottet. de fleste tok det faktisk som en selvfølge at jeg/vi boikottet :no:

 

Fra Ati-radeon (igjen)

prøvene blir sendt til oslo-

 

-done done don3--

 

nei. sorry der bommer du nok litt. da må det hvertfall være fordi ladeskole ikke har lærer med høy nok utdannelse til å rette prøver.

 

Og bare ang det med at lade er et dyrt strøk i tr.heim, så stemmer det :D nå tenker jeg på området rundt ringvebukta spesielt. der ligger det en koselig vei som heter Karisvingen som for 2 år siden ble kåret til trondheims mest "eksklusive" eller

noe i den duren

 

Dere som synes alt ved de nasjonale prøvene er helt tipp topp; går dere i det hele tatt på skolen?
ja så absolutt :thumbup:

 

Edit: la til noe som virkelig provoserte meg

Endret av Imposter
Lenke til kommentar
Som jeg har sagt før; offentliggjøringen av de enkeltes klasser/skolers resultater truer personvernet fordi hvem som helst kan misbruke informasjonen, man ser nå at media gjør dette.

Det skaper taper- og vinnerskoler, og dermed blir klasseskillet større. En person som går på en skole som enten er mye bedre eller mye dårligere enn landsgjennomsnittet vil risikere å få et stempel på seg som enten "skolelys" eller "taper". Har selv sett flere eksempler på dette.

 

Dere som synes alt ved de nasjonale prøvene er helt tipp topp; går dere i det hele tatt på skolen?

Offentliggjøring skaper ikke tapr- og vinner-skoler. Det er bare et strutseargument. Virkeligheten forsvinner ikke for strutsen nårputter hodet ned i sanden. De dårlige og de gode skolene fosvinner ikke fordi man later som om de ikke eksisterer.

 

Årsaken til at man stempler andre mennesker som 'tapere' og 'vinnere' er en helt annen, nemlig mangel på respekt ovenfor mennesker som en anser som dårligere enn en selv. Dette er igjen et resultat av likhetstankegangen, der alle skal være like og ingen skal gjøres forskjell på. Fordi det underliggende premisset for denne tankegangen er nettopp det at forskjeller er fy. Og når forskjeller er fy, så kan man ikke respektere dem heller.

 

Dette er uansett bare er lite og lokalt sosialt problem. Når det gjelder jobb og studier så er det ikke hvilken skole du kommer fra, men dine karakterer og personlige kvaliteter, som avgjør.

 

Derimot så vil offentliggjøring av denne innformasjonen gi politikere, lærere, foreldre, elever og resten av folket kunnskap om situasjonen. Og kunnskap gir makt. Kunnskap er en forutsetning for å gjøre noe med situasjonen. Kunnskap gjør at foreldre og elever kan forlange at politikerne gjør noe med situasjonen! Det er ikke mulig uten en offentliggjøringen!

 

Jeg kan forstå til en viss grad redselen for at gode elever skal trekke mot de beste skolene, og dårlige mot andre. Men denne redselen bunner ikke i annet enn redselen for forskjeller, og manglende respekt for mennesker som er annerledes enn en selv. Redselen for stempelet. For rent praktisk er det en fordel at elever med like forutsetninger samles. De gør at de flinke har bedre miljø og bedre kan utnytte sine egenskaper, og ikke holdes tilbake slik situasjonen har vært i det norske skolesystemet i flere tiår. Og det gjør at ekstra resurser kan rettes mot de dårlige skolene, og resusernes kan brukes mer effektivt fordi de kan brukes samlet.

 

Og som nevnt tidligere angående den prinsipielle siden av saken; Vi lever i et åpent og demokratisk samfunn der informasjon i utgangspunktet skal være fritt tilgjengelig. Dette er viktig. Det er skjuling av informasjon som skal begrunnes! Skjuling av informasjon er de korrupte lederes hjelpemiddel. Skjuling av informasjon gir politikerne makt til å tåkelegge problemer og late som det ikke eksisterer. Ikke gi politikerne dette gratis.

Lenke til kommentar
Som jeg har sagt før; offentliggjøringen av de enkeltes klasser/skolers resultater truer personvernet fordi hvem som helst kan misbruke informasjonen, man ser nå at media gjør dette.

Det skaper taper- og vinnerskoler, og dermed blir klasseskillet større. En person som går på en skole som enten er mye bedre eller mye dårligere enn landsgjennomsnittet vil risikere å få et stempel på seg som enten "skolelys" eller "taper". Har selv sett flere eksempler på dette.

 

Dere som synes alt ved de nasjonale prøvene er helt tipp topp; går dere i det hele tatt på skolen?

Offentliggjøring skaper ikke tapr- og vinner-skoler. Det er bare et strutseargument. Virkeligheten forsvinner ikke for strutsen når putter hodet ned i sanden. De dårlige og de gode skolene fosvinner ikke fordi man later som om de ikke eksisterer.

Genialt :thumbup:

 

kunne aldri falle meg inn å si det bedre selv:D

dette bør vel sette en propp i noen.

 

takk for en varmende kommentar JBlack

 

tok meg friheten til å utheve noe ;)

Lenke til kommentar

Idag hadde Gerhard Scønning vidregående skole norsk "forståelses" prøve.

 

70% av elevene leverte blankt. Dvs, alle, ALLE, var tilstede ( noe som er sterkt unormalt btw ) og satt hele tiden ut. Så dette var ikke for å skaffe seg en "ekstre fritime" som noen tidligere har påstått.

 

Dettte fordi og vise hva vi synes om hvordan stortinget har overkjørt elevenes mening. Vi tar sterk avstand fra at slike opplysninger offentliggjøres!

 

Skoler som skolen min har et godt og bredt tilbud til minoritetsspåklige, som ligger en del etter oss som har norsk morsmål.

 

DETTE BLIR IKKE TATT HENSYN TIL

 

Noe som vil gå utover vår skoles snitt. Og om skolen kommer så dårlig ut som vi frykter, vil det gå utover søkningen, som kan gi uheldige konsekvneser.

Endret av ATI TwEaKer
Lenke til kommentar

Idag boikottet klassen min den 1. nasjonale prøven. Litt kjedelig å sitte i 2x55min å se ut i luften, men dette gjør vi for vi bryr oss.

 

Hadde det vært så mangen som ikke brydde seg om dette tviler jeg på at de hadde giddet å ikke gjøre en dritt i 2x55min. (siden et av argumenten her var at noen gjorde det for en fritime)

Lenke til kommentar

 

Skoler som skolen min har et godt og bredt tilbud til minoritetsspåklige, som ligger en del etter oss som har norsk morsmål.

 

DETTE BLIR IKKE TATT HENSYN TIL

I hvilken sammenheng er ikke dette tatt hensyn til?

 

 

Noe som vil gå utover vår skoles snitt. Og om skolen kommer så dårlig ut som vi frykter, vil det gå utover søkningen, som kan gi uheldige konsekvneser.

På hvilken måte? Vil det for eksempel bli færre minoritetsspråkelige som ønsker dette tilbudet som skolen kan gi?

 

Kan du utdype hva du mener med disse sammenhengene og konsekvensene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...