fuzzfolk Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Broren min har koblet meg inn som inkompetent ekspert i forhold til at han skal legge om til trådløst nettverk. Problemet er at ISDN og alt fungerer når kabelen går fra DSL på splitter til DSL "port" på gammel router. Når jeg nå kobler samme ledning fra DSL på slitter til "internett"-porten på den nye routeren kobler telefonen ut med en gang og internett er umulig å koble seg til. Komminikasjonen mellom base og ekstern PC har vi i det minste klart å få til å fungere... Hva gjør vi feil ? HAr noen en løsning E.T. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Det er ikke ADSL modem i den trådløse ruteren, du må ha et modem mellom splitteren og ruteren. Lenke til kommentar
norpreacher Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 (endret) Er den trådløse routeren også et DSL modem, eller er den bare en router? Hvis den bare er en router, må du fortsette og benytte deg av den gamle og koble den trådløse på denne. for sen... Endret 19. januar 2005 av norpreacher Lenke til kommentar
pri Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Hvilken trådløs router har du? Lenke til kommentar
fuzzfolk Skrevet 19. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2005 Linksys WRT54G tror jeg (ikke stol på husken min) har ringt tipset opp til broren min, men så vidt jeg forsto hadde han ikke tid til å få sjekket det i da. Uansett, så tror jeg godt at det kan være en god forklaring på problemet. Takk for hjelp! E.T. Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Linksys WRT54G tror jeg (ikke stol på husken min) har ringt tipset opp til broren min, men så vidt jeg forsto hadde han ikke tid til å få sjekket det i da. Uansett, så tror jeg godt at det kan være en god forklaring på problemet. Takk for hjelp! E.T. Denne har ikke modem. Du må sette den gamle før den nye ruteren... Lenke til kommentar
chrisege Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hva heter den gamle ruteren. Hvem har du/dere/de ADSL fra?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå