Gå til innhold

Norton Ghost Fuckup


Anbefalte innlegg

Plages litt her.

Har en 45gb disk som er partisjonert opp i 4 prim part.

 

Har laget 3 med ntfs og en med fat32 som jeg tenkte å legge ghost imager på.

 

Boot er ntfs.

Når jeg booter og kjører ghost velger partition to image så får jeg bare velge a: som destination???

 

Hvis jeg tar partition til partition (clone) finner den alle diskene og lar meg kjøre i vei.

Kjører en ghost disk fra Ghost Ent Edt 6.5--

 

Takker for all hjelp!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, det samme plages jeg med. Må si at jeg ikke er spesielt imponert over NTFS i sammenheng med Ghost. Må da gå ann å lage en boot disk med NTFS støtte og som i tillegg lar deg skrive til en annen HD.

Hvor mange er det som har en c: som får plass på en cd-r eller en A:

De fleste har vel heller ikke mulighet til å lagre over nettverk.

 

Mosher

Lenke til kommentar

Trur problemet ligg i at det ikkje er mulig å lagre til samme fysiske disk som en tar backup frå.Må lagre til ein annen hd fysysk, ikkje partisjon.I allfall det eg har funne ut. I tillegg sa en kamerat en må lagre til en fat32 disk. Veit ikkje om det stemmer helt, men det finn en no raskt ut.

Lenke til kommentar

Skjønner at du ikke kan lagre til samme disk, annen partisjon. Men jeg har 3 disker i min maskin, og når jeg velger at jeg skal ta backup av C, finner jeg bare A og brenneren min.

Duste progget klarer plutselig ikke å se andre NTFS disk for lagring. KLØNETE spør du meg.

Takker meg til intelligent filsystemer på min gamle amiga jeg, de hadde stor funksjonalitet.

 

Mosher

Lenke til kommentar

Hei Tantor_!

Lurer på kva versjon av Norton Ghost du bruker.Og om du er sikker på at du ha laga riktig boot diskett?

Det er mulig det står noko om kva du kan gjære med problemet ditt i help fila(ene) til Norton Ghost.

Eller kanskje på websidene til Norton Ghost.

Eventuelt ei support epost adresse eller ein faq.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 08:08, Tantor_ skrev:

Plages litt her.

Har en 45gb disk som er partisjonert opp i 4 prim part.


Har laget 3 med ntfs og en med fat32 som jeg tenkte å legge ghost imager på.


Boot er ntfs.

Når jeg booter og kjører ghost velger partition to image så får jeg bare velge a: som destination???


Hvis jeg tar partition til partition (clone) finner den alle diskene og lar meg kjøre i vei.

Kjører en ghost disk fra Ghost Ent Edt 6.5--


Takker for all hjelp!!


 

Fire primerpartisjoner funker heller ikke så bra, en prim resten som logiske.

 

Du skal velge image to partition.

 

Hvis imaget er fra en ntfs partisjon vil partisjonen også bli det når du har lagt inn imaget, selv om den er formatert som fat disk.

 

Hvis ikke er det jo ikke værre enn å convertere partisjonen etterpå da.

 

ED:Leste veldig fort, dette er seff motsatt av din case.

_________________

Competent people solve problems, smart people prevent them!

 

Erfaringen øker proposjonalt med ødelagt utstyr!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Shepherd på 2002-06-14 18:18 ]

Lenke til kommentar

Ghost er et DOS program, og bør finne de diskene som DOS finner. DOS finner naturligvis ikke NTFS partisjonene, men skal finne FAT. Hvis du har en FAT partisjon, så skal den dukke opp som c:

Spørsmålet er da: får du tilgang til c: fra DOS? Du kan også bruke fdisk og se etter partisjonene.

Lenke til kommentar

Tingen er det at hvis jeg tar part to part. altså en rein clone, så ser jeg alle diskene og part.

 

Tar jeg part til image så ser jeg bare a:.

 

Dos ser jo altså diskene da??

Prøver å få tak i drive image..finner ikke en dritt.

(Er litt misfornøyd her,,kjefter på omgivelsene:)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-14 15:51, Tantor_ skrev:

Tingen er det at hvis jeg tar part to part. altså en rein clone, så ser jeg alle diskene og part.


Tar jeg part til image så ser jeg bare a:.


Dos ser jo altså diskene da??

Prøver å få tak i drive image..finner ikke en dritt.

(Er litt misfornøyd her,,kjefter på omgivelsene:)


 

Hvorfor har du fire primær partisjoner? Trur det er derfor det blir krøll.

Lenke til kommentar

Har sjølv laga image med ghost.

Funka fint når eg endelig valgte riktig type image (default),altså berre la innstillingane stå som dei er frå begynnelsen av. Har Win2k med en del ntfs og fat32 partisjonar. Det eg heile tida har hørt er at ghost er det beste programmet når en har ntfs partisjon en skal lage image frå, pga ett eller anna med lagring av clusterane. Drive Image skal og støtte dette, men gjer ett eller anna med clusterane som "kan" skape trøbbel.Har en fat32 filsystem skal imidlertid Image Pro vere bedre. Men i alle fall, ghost skal finne alt av diskar/partisjonar jølv om det er fat32/ntfs partisjonar. Problemet kan imodlertid vere at du har fleire primære partisjonar. Har ikkje prøvd det sjølv, så veit ikkje.Men muligens det er heile problemet. men som sagt tidligare, har eg blitt fortalt at du må lagre image fila til en fat32 partisjon (på ein annen fysisk disk), ellers vil det blir problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...