Gå til innhold

Logitech Z-2300! anbefalinger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har z-2200, ikke 2300, men de skal vistnok være ganske like lydmessig. Jeg hører musikk fra dem i dette øyeblikk.

 

Positivt:

- Bra trøkk til å være så små høytallere, spesielt når du har dem nær, eks på pulten foran deg.

- God diskant

- Ser bra ut, god byggekvalitet.

- Lav pris

 

Negativt:

- Bassen har litt for lang "cut off frequency". Bassen fra forrige sekvens varer litt for lenge og er ikke så kontant. Noen ganger kan dypbassen rumle konstant i partier der det ikke er meningen. Jeg måtte flytte endel på subwooferen før jeg ble fornøyd.

- Lydbildet og dynamikken er begrenset.

 

Jeg anbefaler høytallerpakken når en tar hensyn til prisen. Tror ikke du får tilsvarende PC-høytallere som er bedre. Masse lyd for pengene!

 

Z-2200 er allikevel ingen erstatter for et virkelig anlegg, noe selvfølgelig prisen også tilsier. Jeg bruker dem som supplement, slik at jeg slipper å belaste mitt andre anlegg for lyd fra pcen.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar
er z-2200 bedre en 2300? hvor er det smartest å kjøpe det? selges det kun på internett?

Z-2200 er sannsynligvis ikke bedre enn Z-2300. Sistnevnte er jo en forbedret utgave av den første. Du kan forøvrig lese denne reviewen.

 

Du må ikke kjøpe på internett, Z-2300 selges også i butikker. Kontakt dine nærmeste hardware/elektronikkbutikker og undersøk. Jeg vil allikevel anbefale å kjøpe på nettet da varer som dette ofte er billigere her. Her ser du hvor varen er billigst.

 

Edit: På den siste linken kan du se at alle som har lagt inn sin erfaring til produktet er ville av begeistring. Har ikke sett liknende.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

For å si det sånn er det akkurat samme elementer, i ny innpakning. de har like mye effekt, like stor bass, like god diskant, og like god fylde.

Hvis du liker noe mer runde høyttalere, så går du for Z-2200. Går du for mer linjeformede høyttalere så er Z-2300 et klart valg. Må jo også sies at Klipsh Pro Media skal være de beste innen datalyd? Men som Pinglebolle sa, så er det ingen tungvekter mot skikkelig HiFi.

Lenke til kommentar

Klipsh ProMedia 2.1 er kanskje de aller beste pc-høytallerne i denne klassen, ja, men disse koster litt mer og er vanskeligere å få tak i.

 

veit du hva slags butikker som selger de sånn generelt, så kan jeg kontakte mine forhandlere...? altså butikker i nærheten hær? vl du anbefale å kjøpe på komplettt?

 

Jeg vet ikke hvor du bor og regner med at du har IQ nok til å finne ut dette selv. Gulesider.

 

Kan forøvrig anbefale komplett, ja, da jeg ser at de er blant de billigste på denne varen. Kan også gå god for PS data som var enda billigere.

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Tror det er pga støv på kretsene. Hurtig forandring i lydstyrken påvirker dette og du får spraking. Dette gjelder mange høytallersystemer og har ingen ting med selve høytallerne å gjøre. Er ikke hundre prosent sikker på dette, men det kan umulig være plagsomt, da dette skjer kun ved hurtig volumforandring og varer i ca 1 sekund.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...