Koffe Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Gal som jeg er har jeg tenkt til å lage kabinett i karbonfiber :!: (nei ikke glassfiber). Er det noen her som vet hvor det kan kjøpes? Har hørt rykter om at båtbyggere bruker det til tider, men søket på gulesider var uten suksess. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
LarsFromasj Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Genialt. Jeg hadde den samme ideen for ikke så lenge siden. Jeg elsker karbonfiber. Mest fordi jeg elsker biler, og biler + karbonfiber = Jeg har navnet på et firma som leverer karbonfiber i Oslo. Kan finne det i morgen. Koster ikke så veldig mye pr. meter, men i tillegg trenger du jo epoxy som koster en del. Men det er absolutt verdt det! mmm... karbonfiber.... Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Det hadde vert supert, takker for det. Lenke til kommentar
kent project Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Hei ! Det er mange måterå fremstille gjenstander i Karbon. Men vet ikke helt hvordan du hadde tenkt deg å lage dette ? Jeg jobber mye med støping i Karbon, og vi benytter Herdeplast... Men dette er egentlig en veldig krevende prosess, og krever at det vi støper til enhver til er helt fri for luft, og all støping foregår i vacumsug. Så her er det muliheter å forme det akkurat slik man vil... Hvor tykt man vil.. osv.... Uendelige muligheter. Ett sted du kan forhøre deg om Karbonfiber er ett firma ved navn PELLE NYMOEN Er ihvertfall del vi får en del av våres Karbon.... Lenke til kommentar
alexern Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 vet at de selger en liten plate på apr performance men det spørs nok om er stor nok til ditt formål og den er neppe billig.... Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Den plata til 65$ var litt i dyreste laget... trenger ca 4 kvadrat jeg.. hehe. Jeg har hørt at det er carbon som man bare trenger å herde med hårføner eller varmluftpistol. Lenke til kommentar
alexern Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 mye mulig... all karbonen jeg har hørt om må herdes i en ovn som gir ganske heftig med varme. og hvis du skal ha 4kvadrat så trenger du en ovn av diverse størelse Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 20. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2005 Jo, sant det, men det blir jo en kasse så størrelsen etter forming blir ganske håndterlig. Glassfiber har jeg gjort før og det var "for lett". Snakket med folk som har brukt dette i basskasser og herdet med kun en liten varmekilde, mens de klemte luften ut. Lenke til kommentar
kent project Skrevet 20. januar 2005 Del Skrevet 20. januar 2005 Før du begir deg ut på noe, kan det være en ide å google litt.. Det som omtales her er en metode som kalles for PrePreg ... Herdes enten i ovn, eller med ekstern varme kilde... Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 carbon kabbis hadde jo vært heftig.. men når man ser på carbon på biler osv, er det slik carbon i "naturell" ser ut? Lenke til kommentar
alexern Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 (endret) det kommer helt ann på... vilken sammensetting av matrialer du har valgt og om det er tørr eller våt fiber... men det er mest sansynlig at det blir sånn som på biler ja edit: crap... missforstod spm. ditt. karbonfiber ser ikke sånn ut i det heletatt, det er jo kullfiber, så når det er råmatrilet carbonfiber det er snakk om så ser det nesten ut som blyet i en blyant hvis du smuldrer det opp Endret 23. januar 2005 av alexern Lenke til kommentar
jan.ata Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 carbon og kull er vel det samme!?? Lenke til kommentar
alexern Skrevet 23. januar 2005 Del Skrevet 23. januar 2005 var det jeg mente... bare norsk og engelsk Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 det kommer helt ann på... vilken sammensetting av matrialer du har valgt og om det er tørr eller våt fiber... men det er mest sansynlig at det blir sånn som på biler ja edit: crap... missforstod spm. ditt. karbonfiber ser ikke sånn ut i det heletatt, det er jo kullfiber, så når det er råmatrilet carbonfiber det er snakk om så ser det nesten ut som blyet i en blyant hvis du smuldrer det opp ikke så tuft likevell da.. liker ikke møkkfarga kabinetter.. hvis det skal være noe poeng, så må det vel være vekta, men der er glassfiber et likegodt, men billigere og mer tilgjengelig valg. Lenke til kommentar
alexern Skrevet 24. januar 2005 Del Skrevet 24. januar 2005 (endret) du får jo omtrent aldri "rene" carbon deler,det er for sprøtt, så det må brukes sammen med no annet som f.eks. kevlar, det er det de bruker på bildeler og seter. og jeg personlig syns det ser helt rått ut Endret 24. januar 2005 av alexern Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 24. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2005 Karbonfiber er en del sterkere enn glassfiber pr kilo da. Lenke til kommentar
z1Ob Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 (endret) Jeg har navnet på et firma som leverer karbonfiber i Oslo. Kan finne det i morgen. mange dager etter "i morgen" , skulle gjerne ha hatt det navnet Endret 27. januar 2005 av z1Ob Lenke til kommentar
Koffe Skrevet 27. januar 2005 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2005 Jeg og. Har lett litt gjennom gulesider.no men ingen treff. Lenke til kommentar
Uferdig Setnin Skrevet 11. desember 2013 Del Skrevet 11. desember 2013 (endret) ups Endret 25. august 2016 av Noxz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå