Gå til innhold

Iran og Atomvåpen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel heller om Israel har mer rett på det?

Har de rett til å hindre Iran i å skaffe atomkraft?

Historien viser at Israel er det mest voldelige landet i midtøsten, sånn statsmessig, dermed er det også størst fare for at de bruker atomkraft?

Har USA rett til å si at andre ikke skal skaffe atomkraft, når de er de eneste som har brukt atomvåpen, og når de planlegger videre bruk av det?

Er en del sånne spørsmål du er nødt til å stille deg. Jeg mener Iran bør få ha atomkraft om de vil, og jeg vil heller se Iran bruke en atombombe mot Israel enn omvendt....

Lenke til kommentar

Den uendelige skrikingen om Israel gjør at disse diskusjonene er idiotiske. Kommer det med lojalitetserklæring til palestinaskjerfene?

Spørsmålet mitt er rettet slik siden Iran i dag hevdet at de hadde gudommelig rett til atomkraft.

Om jeg hadde hadde vært et lite land som Israel med 7,1 millioner innbyggere, omgitt av en gjeng galninger som har sverget på å fjerne meg fra kartet, så hadde jeg skaffet meg atomvåpen.

Lenke til kommentar

Krigen I Iran vil nok bli utspillt mye anderledes enn hva som skjedde i Irak, Saddam var en mann som oppholdt seg i Bagdhad så det er naturlig at USA benytter seg av Blitzkrieg taktikken for å komme seg så fort som mulig til hovedstaden å knekke Saddam og dermed Bhaatpartiet..

I Iran derimot vil nok vi ikke see en infantri invasjon som i Irak med det første, heller store flyoperasjoner for å ta knekken på atomreaktorene. USA vil nok være mye mer forsiktig.

Lenke til kommentar
Ok, så hvor skal de være? Eller hvem mener du har rett til Israel?

Her har du en rask historietime:

http://mapsofwar.com/ind/imperial-history.html

7988926[/snapback]

Tror jeg veit mer om Israels historie enn deg, og jeg mener at Palestinerne som bodde der før "israelerne" kom på 1890-tallet har rett på landet, fordi de bodde der. Rett og slett

7990924[/snapback]

Jeg VET at du ikke har peiling på Israels historie, så kan du ikke bare la det ligge før du dummer deg ut ytterligere? Israel var i flertall i det området som i 1948 ble Israel. Videre var det en utstrakt arabisk OG jødisk innvandring til området fra 1850 til 1910. Hvis man ser på den økte helsegevinsten jødene bragte med seg er ikke det rart. Generalkonsulen rapporterer at så mange som 400 arabere kom til bosetninger med 30-40 jøder.. Det DU "veit" er ensidig og propagandaorientert informasjon, det hjelper lite. Israel ER et folkerettslig og historisk "godkjent" land, det er der, det må du bare forholde deg til. Det å ville utslette det eneste demokratiet i midt-østen er på ingen måte ønskelig. Videre er dine teorier om at Israel er den mest voldelige staten.. vel.. feil. igjen.

Lenke til kommentar
Ok, så hvor skal de være? Eller hvem mener du har rett til Israel?

Her har du en rask historietime:

http://mapsofwar.com/ind/imperial-history.html

7988926[/snapback]

Tror jeg veit mer om Israels historie enn deg, og jeg mener at Palestinerne som bodde der før "israelerne" kom på 1890-tallet har rett på landet, fordi de bodde der. Rett og slett

7990924[/snapback]

Du har nok rett. Du tror du vet mer om Israels historie enn meg.

Lenke til kommentar

Israel innenfor 48-grensene er godkjent, følges grensene? Pell dere tilbake til 48 grensene.

Det har alltid vært flere palestinere enn jøder/israelere i det området, og det var få jøder som var villige til å flytte etter sionismebølgen startet på 1870tallet. Etterhvert som Israel ble opprettet og tilstrømningen var lav lagde mossad terroraksjoner i jødiske områder i europa og usa, sa det var palestinere og skremte jødene inn i Israel.

Israel passer ikke inn i definisjonene til et demokrati. Det er ikke reell ytringsfrihet der, det er ikke demokratiske valg (palestinerne får ikke stemme, selv de som har israelsk pass), det er en sikkerhetstjeneste som undertrykker store deler av folket, de okkuperer ulovlige områder, og de opprettholer sine ulovlige grenser med militærmakt.

Lenke til kommentar
Om jeg hadde hadde vært et lite land som Israel med 7,1 millioner innbyggere, omgitt av en gjeng galninger som har sverget på å fjerne meg fra kartet, så hadde jeg skaffet meg atomvåpen.

7986844[/snapback]

Nå er jo Iran truet av en annen "gjeng galninger" etter Bush sitt utspill om at de tilhører ondskapens akse. Med tanke på alle invansjonene USA har gjort i andre land etter andre verdenskrig er det vanskelig å ikke anta at trusselen er reel. Så da har du vel kanskje forstålese for at også Iran vil skaffe seg atomvåpen på samme måte som Isreal (siden det er det ultimate forsvarsvåpen). Det vanskelig er jo og avgjøre hvilken rett Vesten i størst grad USA har rett til å si nei til noen land og ja til andre når det gjelder atomvåpen.

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Jeg ser helt klart poenget med at Iran er livredde for USA. De trenger jo bare se bort på andre medlemer av ondskapens akse. Irak ble invadert. Nord-Korea, fikk atomvåpen og får være i fred. Forskjellen er at Iran mest sannsynlig er fanatisk nok til å bruke bombene.

Lenke til kommentar
Israel innenfor 48-grensene er godkjent, følges grensene? Pell dere tilbake til 48 grensene.

Det har alltid vært flere palestinere enn jøder/israelere i det området, og det var få jøder som var villige til å flytte etter sionismebølgen startet på 1870tallet. Etterhvert som Israel ble opprettet og tilstrømningen var lav lagde mossad terroraksjoner i jødiske områder i europa og usa, sa det var palestinere og skremte jødene inn i Israel.

Israel passer ikke inn i definisjonene til et demokrati. Det er ikke reell ytringsfrihet der, det er ikke demokratiske valg (palestinerne får ikke stemme, selv de som har israelsk pass), det er en sikkerhetstjeneste som undertrykker store deler av folket, de okkuperer ulovlige områder, og de opprettholer sine ulovlige grenser med militærmakt.

7992512[/snapback]

Har du en egen eventyrbok du leser fra? :)

Palestinere med israelsk pass FÅR stemme, de sitter til og med i regjeringen.. i høyesterett og det er i all høyeste grad et demokrati. Du kommer med direkte løgner gang, på gang, på gang.. Du hater tydeligvis Israel og bryr deg lite om sannhetsgehalten i det du skriver.

Lenke til kommentar

Angående "Wiped off the map" så er det en populær løgn. Det har ikke blitt sagt av Iran president, og det han opprinnelig sa var et sitat av Khomeini om hvordan Israels regime ville falle sammen fra innsiden, og sammenligne dette med de andre regimene som Khomeini forutså at ville falle, altså Soviet, Sjahen Irans, og Saddam Husseins Iraq(Selvom sistnevnte ikke fikk tid til å kollapse innenfra).

En uttalelse om at Israels regime vil bli visket ut av tiden som Soviet ble, er ikke noe trussel om militært angrep mot Israel.

Israel og USA har likevel svart med militære trusler.

Kilde.

Lenke til kommentar

7992512[/snapback]

Palestinere med israelsk pass FÅR stemme, de sitter til og med i regjeringen.. i høyesterett og det er i all høyeste grad et demokrati. Du kommer med direkte løgner gang, på gang, på gang.. Du hater tydeligvis Israel og bryr deg lite om sannhetsgehalten i det du skriver.

7993541[/snapback]

Tydelighvis du som ikke ser hvilke demokratiske og menneskerettighetsbrudd Israel utfører mot uskyldige palestinere hver dag. Er det rart det skapes terrorister?

Er det galt å drepe en Israelsk soldat, når Israel har revet ned huset ditt, drept familiemedlemmene dine og tatt landet ditt?

Lenke til kommentar
Buss med sivile er vel kanskje litt over streken, byer som er ulovlige har jeg ikke noe imot. Samme gjelder forsåvidt hvis bussen er i en ulovlig by, og frakter ulovlige israelere.

8004550[/snapback]

Ingen byer er ulovlige din kunnskapsløse unge.

1) Kan du dokumentere dine påstander om Israelske aksjoner i Europa?

2) Kan du forklare meg hvordan Israelske byer er folkerettslig "ulovlige"?

3) Kan du forklare hva en "ulovlig israeler" er?

Lenke til kommentar

7992512[/snapback]

7993541[/snapback]

Tydelighvis du som ikke ser hvilke demokratiske og menneskerettighetsbrudd Israel utfører mot uskyldige palestinere hver dag. Er det rart det skapes terrorister?

Er det galt å drepe en Israelsk soldat, når Israel har revet ned huset ditt, drept familiemedlemmene dine og tatt landet ditt?

7996735[/snapback]

Galt å drepe Israelske soldater? Nei..

Galt å drepe Israelske sivile? ja, selvsagt.

"tatt landet ditt".

Palestinerne mistet landet sitt da de valgte å prioritere hatet mot Israel mer enn kjærligheten til Palestina.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...