Gå til innhold

Hvor høyt kan en XP CPU'er klokkes med et Koolance kabinett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

mackforever skrev (2002-06-14 05:03):

Topic'en sier vell det meste...

Er interessert å høre hvor høyt dere har klart å klokke XP CPU'er med et Koolance kabinett (med vannkjøling ja...)

Takker for alle svar...

Kommer ann på hvilken Mode du kjører det på.

Overlkokking.no har jo en test av koolance ,men det er den gamle versjonen.

SPN på forumet har også den versjonen.

Lenke til kommentar

Hej,

Min första post här.

Tänk på att du inte klockar med en koolance utan det är med minnena och processorn du klockar med.

Athlon och Pentium är ju väldigt olika när det gäller klocks. Med athlon så KAN man sänka multi och höja fsb för att höja frekvensen.

För att få ut det mesta av din Xp bör du låsa upp multin på den och se till att du har bra typ av ddr minne ,exempel Samsung, Corsair, Mushkin osv.

En sak är att om du har tex 2st XP 1800, så behöver dom inte klocka lika mycket. Den ena kanske "bara" kan gå till X MHZ medans den andra går mycket högre eller lägre. Därför är det bra om man vet vilket "stepping" och/eller "week" som processorn är gjord från. En känd överklockare hos Athlon XP är den gröna XP 1600 med koden "AGOIA" från week 4 och nyare. Av ALLA jag har hört och läst om så har INGEN av dom gått lägre än 1800 MHZ med en vettig kylare. Med vettig menar jag Alpha 8045 eller AX7. Min XP 1600 är en grön AGOGA week 4 och den klockar nästan lika bra. Med min Alpha 8045 kan jag ta den upp till 1809 MHZ med aggresivaste inställningarna, (9*201) stabilt med Prime 95 i flera dygn helt utan voltmods på moderkortet. Självklart så måste du ha bra kvalitet på minnena och moderkortet för att göra så.

Vad har du för moderkort och minnen?

MVH

Marcus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...