Gå til innhold

Spesiell oppførsel på ditt hjemsted

morra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bor i Bartebyen, men Tresfjord er mitt hjemsted.

Harry-helvete.

En fyr ved navn Lasse er landets største traktor-råner. Han har til og med en feit stereo på TRAKTORHENGEREN sin. Naboen min var en prest med vannhode. Hele dagen kunne man se fyren gå frem og tilbake mellom kjøkkenet og stua...uten stans, i flere timer. Den andre naboen min sitter nå i fengsel etter han prøvde å pule ei 11 år gammel jente.

Det er mange thai-damer i Tresfjord. Så mange at bygda ofte bli kalt Thaifjorden. Presten med vannhode hadde thaidame, men hun stakk tilbake til Thailand. En psykopat ved navn Godtfred tror at mora mi prøver å drepe ham ved å tømme lakkbokser ned i brønnen på eiendommen hans. Han har også thai-dame.

Det er mange raringer som bor i Tresfjord. Ekstremt mange. Mange triste folk. En fyr fikk stor "anerkjennelse" da han skulle på blinddate og tok med et hjul med ost som gave til dama da han ikke hadde peil på blomster. For 5 år siden prøvde en fyr å skyte av seg hodet med hagle, men alt han gjorde var å blåse bort ansiktet sitt. Den påfølgende blyforgiftningen tok heller ikke livet hans. Nå er han på sinnsykehus, neddopet og fin, fordi han fremdeles prøver å ta livet sitt.

Folk dør på de rareste vis i Tha...Tresfjord. En fyr fikk hjerneblødning på den lokale kroa (Ridderkroa) og stupte ned i ei lita søppelkorg som sto bak baren. De måtte faktisk skjære den løs, hodet satt bom fast. En trønder falt ned ei 800m høy fjellside og ble funnet helt nede i skogkanten...på 8 forskjellige steder. Hans-Hans (Ja, det var faktisk navnet hans) veide 150kg men var en jævel å sykle. Det vil si, helt til han mista kontrollen over sykkelen av en eller annen grunn og havna midt på hovedveien hvor et vogntog gjorde kort prosess med fyren. Splætt. Det var et helvetes søl det...

Det var kun en barnehage i Tresfjord. En kristen barnehage. En barnehage drevet av kristenfundamentalister. Jeg husker at hver dag skulle alle samles og prate om Jesus og engler og sånn. Barnehagetantene fikk av og til noen rare anfall. Sikkert noe onde demoner. Men heldigvis så kom Jesus og reddet dem hver gang, flinke fyren. Jeg likte ikke barnehagetantene der, og ble kasta ut av barnehagen for godt da jeg fylte ei bøtte med sand og pælma den rett i synet på en av dem. Nesa hennes ser ganske rar ut den dag i dag.

Edit: Continuity error

Endret av Zyklon
Lenke til kommentar
...kif...

Haha, det minte meg på sist jeg var i Oslo(2 uker siden), var inne i ei sjappe da jeg hører at en kommer inn døra...

Det neste jeg hører er sånn ca:

Ekspeditør - Hei du!

Kunde - Morn morn, du jeg har noe til deg!

Ekspeditør - Ah, du har fiksa sakene ja... Flott!

Kunde - Jaja, dritbra kif!

...

Jeg skjønte selvsagt lunta og holdt på å le meg ihjel innvendig mens jeg vurderte å få spørre om å få se på den. :p

Lenke til kommentar

Hmm, vi har VESSIA da ... I Porsgrunn, nabobyen til Skien..

Om kveldene så er greia at en har med seg politiradio, så tar en annen person og knuser noen ruter f.eks .. eller 5-6 venner herjer rundt på mopeder og spinner rundt på fotballbanen der .. Er sånn natt til 1. Mai tilstander der hver helg :cool:

Så når purken kommer, så skjønner ingen hvorfor den søppelcontaineren som henger i flaggstanga brenner :hmm:

Lenke til kommentar

En egen språkbruk her... Snus er schnæzz, prell, bau eller probau. Dagen derpå er du klein. Folk med de riktige klærne er keege og kule ting er sehr smeegt og keegt. Folk med øredobb har bling. Noe som er bra gjennomført er rutt (rutinert.)

Det verste uttrykket er "Tette tøde rutninger."

Gud, jeg hater det.

Lenke til kommentar
De lokale fjortisene benytter helgene til å kose seg glugg ihjel på T-banen mens de drikker minimale mengder øl, blir fryktelig fulle, og briefer mobiltelefoner med innebygget satelittantenne, tørketrommel og mikrobølgeovn. Ofte mens de baker seg en snus, eller "snæzz" på lokalspråket. Gjerne iført sine pelskantede parkaser og lyserosa hodesokker.

Bor du ved meg?

Nei søren, vi sier ikke "snæzz" her.

Lenke til kommentar
Her flyr alle fjortissene drita fulle gatelangs hver helg. Så hvis man går på feil sted så blir man trua på livet av irakere: "faen hvis du ikke passer deg innen jeg har telt til 3 så skal jeg knuse trynet ditt!!!! 1 -- 2 -- 3!!!" Men det skjer ikke noe .. bortsett fra at det er standard av de å si: "Hundre folk imorraa!!! bare vent!!" ... "Nei, kan vi ikke sloss litt nå da? sier jeg .. "nei, faen.. jeg har så vondt i armen ikksnt!".

Eller:

"ØY DU!!! FAen skal jeg banke deg eller?!?!" Meg? "Ja du! ... neeeida bare kodda ikksnt broder!!"

Virket kjent :hrm:

Lenke til kommentar
En egen språkbruk her... Snus er schnæzz, prell, bau eller probau. Dagen derpå er du klein. Folk med de riktige klærne er keege og kule ting er sehr smeegt og keegt. Folk med øredobb har bling. Noe som er bra gjennomført er rutt (rutinert.)

Det verste uttrykket er "Tette tøde rutninger."

Gud, jeg hater det.

Bor du i Aasen? Jeg kjenner fyren som fant opp ordet "bau" (av "bouch"). Wohoo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...