Gå til innhold

2x Raptor, raid eller single ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går det med raid 0,1 har hørt at det er helt dritbra, så jeg ville helt klart kjøppt meg det viss jeg hadde penger til det.

Kor mykje minne har du? viss du berre har 512 ville jeg heller invistert i ei til minne brikke.

Endret av Litejk
Lenke til kommentar

Big Up :thumbup: til 2xraptor i raid-0

Kjører med raidstripe 16k for rask acsess tid men gir noe dårligere skriveytelse men er snadder til ripping og som OS disker :w00t:

PS! Det står på wd sin Drive Installation Guide att :Removing the jumper will enable spread spectrum clocking feature. = enda sprekere rapptor :)

Spread Spectrum Clocking (SSC)

edit: url ang spred spectrum clocking

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Big Up  :thumbup:  til 2xraptor i raid-0

Kjører med raidstripe  16k for rask acsess tid men gir noe dårligere skriveytelse men er snadder til ripping og som OS disker :w00t:

PS! Det står på wd sin Drive Installation Guide att :Removing the jumper will enable spread spectrum clocking feature. = enda sprekere rapptor :)

Spread Spectrum Clocking (SSC)

edit: url ang spred spectrum clocking

Skulle til og spørre hva den jumpern var til. Så hva er det ? raskere, men mer ustabil ? eller bare raskere ?:D:D

Fjerner jeg bare jumpern helt da... ?

Jeg blir ikke klokere på hva den "spread spectrum clocking" tingen erforno...

ingen som vet ?

Endret av Nobrains
Lenke til kommentar

Jaja, jeg fant ut hva det var. Det er en eller annen teit ting for og møte sikkerhetskrav ellerno til radiobølger osv...

The effect of Spread Spectrum Clocking on drive/computer performance:

Spread-spectrum clocking does nothing more than help a device lower its emissions to meet FCC regulations. A computer may not need spread-spectrum clocking enabled to pass FCC regulations. Having spread spectrum clocking enabled does not affect performance. However, it requires that other devices involved tolerate fluctuating the clocking. If your Serial ATA controller or controller card do not support SSC, you should leave the jumper shunt on your WD Serial ATA drive in the SSC disabled position.

Kilde er fra WD du kan lese hele greia her KILDE

Lenke til kommentar

Fant diverse tråder med dette temaet.

For bios HK, skjermkortdrivere osv Lønner det seg å ikke enable SSC ettersom det går utover stabilitet ved ekstrem overklokking. Det som skjer er at bios setter litt forskjellig pci frekvens for hver av pci portene på hk ditt slik at du får mindre EMI støy. Denne funksjonen vil antagelig tukle med AGP/PCI locken.

For WD Rapptor ser jeg at Mr "bergetun" hadde enablet SSC ved å fjerne jumperne og når han disablet (default jummper på pin 1-2) hans erfaring var at han fikk 20% bedre averge read med SSC enabla. kilde tråd Sata Raid0 Raptor 74 WinXP problem

Bottom line er vel, 1. bench harddisken først, 2. fjern jumperen kjør ny bench + noe prime osv sjekk stabiliteten på systemet ditt.

Endret av Bofur
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...