Gå til innhold

Smelte CPU ved høy spenning? (Vannkjøling)

Anbefalte innlegg

Er på tur til å anskaffe meg vannkjøling...

Etter å ha lest endel reviews på vannkjølingssett, undrer jeg meg over et par ting...

Er det trygt å øke spenningen til CPU'en så lenge tempereaturen på CPU'en er lav (Under 50 grader f.eks) ?

Leste med gru et par reviews der spenninga ble satt opp til 2,3V på en XP1800+ (!) Virker som om man kan øke spenninga så lenge CPU'en er relativt kald...

...Am I wrong...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge ein har god kjøling så kan ein sette opp volta til cpu ja. Men det er VIKTIG med habil kjøling for varmen stig drastisk når ein set opp volten.

At cpuen "smeltar" skjer ikkje før varmen kjem opp i 95 grader. Ein xp skal visst tåle rundt 90-95 grader før den går til dei evige jaktmakter.

moa

Lenke til kommentar

Athlon XP (palomino) har en die temp på 95 grader celsius hvis jeg ikke husker helt feil... Men jeg ville prøvd å holde CPU under 60 grader max load temp... just in case...

Men det stemmer egentlig at hvis du har god nok kjøling kan du stille vcore rimelig høyt...

Kjører selv på 1,98v på min athlon tbird 1400@1660 (holder på å klokke den opp for tiden... har nettopp monert en 156w peltier) Den SKAL høyere enn den er nå.

Lenke til kommentar

eg har vcore på 2.14v på ett abit kt7a kort med en duron 1ghz cpu d funker som bare d. eg har lyst og modde meir men vist eg setter inn mindre resistor enn 17k ohm på mainboard så får eg svart skjerm:(

cpuen er på 1296 mhz og har ein temp på 43 grader

vist d er noken som veit korleis du kan får høgre vcore på detta hovedkortet så send meg gjerne en mail.

Lenke til kommentar

Den 2002-06-14 19:31, BBS skrev:

eg har vcore på 2.14v på ett abit kt7a kort med en duron 1ghz cpu d funker som bare d. eg har lyst og modde meir men vist eg setter inn mindre resistor enn 17k ohm på mainboard så får eg svart skjerm:(  

cpuen er på 1296 mhz og har ein temp på 43 grader

vist d er noken som veit korleis du kan får høgre vcore på detta hovedkortet så send meg gjerne en mail.

du må sette inn en motstand gjerne variabel mellom benet nederst til høyre på hip6301cb og jord og hvis du justerer den lavt kan du presse VCore til 2,7Volt :eek: jeg hadde min duron 950@1400@2,5VCore

[ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-06-14 20:19 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...