mackforever Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Er på tur til å anskaffe meg vannkjøling... Etter å ha lest endel reviews på vannkjølingssett, undrer jeg meg over et par ting... Er det trygt å øke spenningen til CPU'en så lenge tempereaturen på CPU'en er lav (Under 50 grader f.eks) ? Leste med gru et par reviews der spenninga ble satt opp til 2,3V på en XP1800+ (!) Virker som om man kan øke spenninga så lenge CPU'en er relativt kald... ...Am I wrong...? Lenke til kommentar
PlacidDragon Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Såvidt jeg har skjønt, er å øke spenningen ensbetydende med å øke varmeproduseringen fra de overklokkede komponenter. Kort sagt, mer strøm = mer varme. Har man da en prosessor som allerede går på "smeltepunktet" (70 - 80 grader), er det vel ikke noe særlig å prøve å øke spenninga på den. Hvis prosessoren er relativt kald, er det vel ingenting i veien for å (forsiktig !) prøve spenningsøkning i tråd med overklokking. Lenke til kommentar
EC Skrevet 14. juni 2002 Del Skrevet 14. juni 2002 Feilpostet. Fortsett diskusjonen i den du posta riktig: http://forum.overklokking.no/viewtopic.php...=36410&forum=13 Merk deg at dobbeltpostinger ikke er ønskelig. Du har muligheten til å slette dine egne innlegg innen 30 minutter etter at de er postet. Nå vet du det, så skjer det en "ulykke" en anna gang kan du fikse det selv. :wink: Jeg stenger denne tråden. Mvh. yummy, moderator. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg